۸ کشور ارزان اتحادیه‌ی اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در سال ۲۰۱۹

0

۸ کشور ارزان اتحادیه‌ی اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در سال ۲۰۱۹ : یکی از مفیدترین اطلاعاتی که به عنوان یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در اروپا بدان نیاز خواهید داشت این است که یاد بگیرید چگونه از پس زندگی خودتان بر بیایید و بودجه‌تان را مدیریت کنید. تحصیل در خارج از کشور معمولاً گران است برای همین در اینجا سعی می‌کنیم راهنمایی‌هایی در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در اروپا به شما بدهیم. برای این منظور هشت کشور اتحادیه اروپا را معرفی می‌کنیم که هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن‌ها مناسب‌تر هستند.

۱. اسپانیا- کشوری که خورشید همیشه در آن می‌درخشد

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : یکی از دوستانه‌ترین مقاصد برای دانشجویان، اسپانیای پر سر و صدا و آفتابی است. در بین کشورهای اروپایی دانشگاه‌های اسپانیا کمترین شهریه را از دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا می‌گیرند که رقمی بین ۷۵۰ تا ۲۱۰۰ یورو در سال است. یک دانشجوی مقطع کارشناسی می‌تواند در بیشتر شهرهای اسپانیا با بودجه‌ای بین ۶۵۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه، زندگی کند. بهترین رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در اسپانیا عبارتند از:

  1. کارشناسی هنر و طراحی
  2. کارشناسی علوم سیاسی
  3. کارشناسی کسب و کار

۲. لهستان- مهد برندگان جایزه‌ی نوبل

یکی از افتخارات لهستان این است که حداقل ۱۷ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل دارد و این فقط یکی از بیشمار حقیقت جالب در مورد این کشور است که احتمالاً از آن بی‌خبر بودید. اگر این کشور ارزان عضو اتحادیه‌ی اروپا را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنید، می‌توانید بیشتر این حقایق هیجان انگیز را کشف کنید.

هزینه‌های زندگی در لهستان به طرز حیرت انگیزی پایین هستند و بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه برآورد می‌شوند. اگر به زبان لهستانی مسلط نیستید و همچنین اهل هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا نیز نیستید، شهریه‌ی دانشگاهتان برای رشته‌های مقطع کارشناسی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، به طور متوسط ۲۰۰۰ یورو در سال خواهد بود. چند مورد از پر طرفدارترین رشته‌هایی که می‌توانید برای مقطع کارشناسی در لهستان انتخاب کنید به شرح زیر هستند:

  1. کارشناسی مهندسی
  2. کارشناسی علوم کامپیوتر
  3. کارشناسی مدیریت

۳. یونان- حس می‌کنید موقع تحصیل به تعطیلات رفته‌اید

یونان مهد علوم و فلسفه است و هنوز مطابق شهرت تاریخی و باستانی‌اش زندگی می‌کند. امروزه تحصیل در یونان یعنی آرام و بدون شتاب باشید و به خودتان فرصت دهید به چیزی که در کلاس یاد گرفته‌اید فکر کنید. علاوه بر این‌ها، همه چیز در یونان از لحاظ هزینه مناسب است.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در یونان حدود ۵۰۰ یورو در ماه است اما ممکن است به حدود ۷۰۰ یورو در ماه نیز برسد.

برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا شهریه‌ی ثبت نام در مقطع کارشناسی وجود ندارد اما برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا، میانگین هزینه‌ی ثبت نام ۱۵۰۰ یورو در سال است که رقم خیلی خوبی است.

اگر می‌خواهید فرصت تحصیل در خارق‌العاده‌ترین کشور را از دست ندهید، کشوری که نیاز نیست در آن نگران هزینه‌های تحصیل خود باشید، چند رشته‌ی پر طرفدار یونان را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کارشناسی مدیریت کسب و کار
  2. کارشناسی گردشگری و اوقات فراغت
  3. کارشناسی روابط بین‌الملل
تحصیل در آلمان

۴. آلمان- تحصیلات عالی رایگان برای همه

راز تحقیقات و نوآوری سطح بالای آلمان در تحصیلات دانشگاهی رایگان این کشور است- آن هم برای همه. در آلمان فرقی ندارد اهل کدام کشور باشید؛ در هر صورت در دانشگاه‌های دولتی نیاز به پرداخت هزینه ندارید. این خود به تنهایی خبر خیلی خوبی محسوب می‌شود. چیزی که این وضعیت را مناسب‌تر و جذاب‌تر می‌کند این است که هزینه‌ی زندگی در آلمان ۸۰۰ یورو در ماه است. بی دلیل نیست که دانشجویان خارجی بسیاری آلمان را برای تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می‌کنند. از جمله رشته‌های محبوب مقطع کارشناسی در آلمان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. کارشناسی کسب و کار
  2. کارشناسی علوم اقتصادی
  3. کارشناسی مهندسی

۵. ایتالیا- زندگی همراه با خوشگذرانی را تجربه کنید

ایتالیا کشوری با میراث فرهنگی غنی است و مقصد تحصیل خیلی راحتی برای دانشجویان خارجی است. تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان حدود ۱۰۰۰ یورو در سال هزینه در بر خواهد داشت اما برخی رشته‌ها ارزان‌تر و برخی دیگر گران‌تر هستند. اگر شهری دانشجویی را انتخاب کنید، زندگی در ایتالیا برایتان به صرفه‌تر خواهد بود چون هزینه‌ی زندگی بین ۶۵۰ تا ۹۵۰ یورو در ماه متغیر است. پس حتماً این نکته را بررسی کنید. بعضی رشته‌های محبوب در این کشور عبارتند از:

  1. کارشناسی هنر و معماری
  2. کارشناسی کسب و کار
  3. کارشناسی علوم اقتصادی

۶. اتریش- تحصیل در کشور آهنگسازان و خودروسازان معروف

اتریش زادگاه آهنگسازان به نامی چون موتزارت و بتهوون یا خودروسازان مشهوری چون فردیناند پورشه است. از پایین بودن هزینه‌های زندگی و شهریه‌ی دانشگاه در این کشور شگفت زده خواهید شد. هزینه‌ی زندگی در اتریش بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است.

اگر اهل کشوری از اتحادیه‌ی اروپا باشید که خوش به حالتان چون در دانشگاه‌های دولتی اتریش نیازی به پرداخت شهریه ندارید. اگر از کشوری هستید که عضو اتحادیه‌ی اروپا نیست، باید بین ۷۵۰ تا ۱۴۵۰ یورو در ماه شهریه‌ی دانشگاه بپردازید. اما خب اگر برخی رشته‌های کارشناسی اتریش را در نظر بگیرید، رقم خوبی است:

  1. کارشناسی موسیقی
  2. کارشناسی کسب و کار

۷. فنلاند- هنر سازماندهی کارآمد را بیاموزید

فنلاند یکی از سازمان یافته‌ترین کشورهای اتحادیه‌ی اروپاست. از آنجا که در دانشگاه‌های این کشور بیش از ۴۰۰ رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، مقصد خیلی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل است. دلیل دیگری که دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی به فنلاند جذب می‌شوند این است که هزینه‌های زندگی در این کشور منطقی است- با بودجه‌ای بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه می‌توانید در این کشور زندگی کنید.

تمام دانشگاه‌های دولتی فنلاند برای دانشجویان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا رایگان هستند و شهریه برای دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا از ۱۵۰۰ یورو شروع می‌شود. اما حواستان باشد! این شهریه‌ها ممکن است تا ۱۶۰۰۰ هزار یورو در ماه نیز برسند، بنابراین وقتی به دنبال رشته‌ای می‌گردید دقت کنید. همچین تحقیقات کوچکی انجام دادیم و به لیست چند رشته‌ی مقطع کارشناسی رسیدیم که بهترین نسبت کیفیت و هزینه را دارند:

  1. کارشناسی کسب و کار بین‌الملل
  2. کارشناسی هنرهای تصویری

۸. فرانسه- از تحصیل در کشور نوآوری و گردشگری لذت ببرید

فرانسه یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان است و نوآوران بسیاری اهل این کشور هستند. فرانسه برای کسانی که می‌خواهند برای تحصیل در مقطع کارشناسی به این کشور بروند، از لحاظ هزینه‌ها خیلی متعادل است. به استثنای پاریس، هزینه‌های زندگی در این کشور بین ۷۰۰ تا ۹۵۰ یورو در ماه است.

شهریه‌ی دانشگاه برای بیشتر دانشجویان کشورهای عضو و غیر عضو اتحادیه اروپا صفر است. اگر دانشگاهی هزینه‌ای داشته باشد، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو در سال است. گزینه‌های تحصیل خیلی فراوان هستند اما رشته‌هایی که بیشتری متقاضی را دارد عبارتند از:

  1. کارشناسی هنر و طراحی
  2. کارشناسی علوم اقتصادی
  3. کارشناسی کسب و کار بین الملل

دانشگاه‌های عالی در کشورهای اروپایی ارزان

کشورهایی که در بالا معرفی کردیم فقط از لحاظ هزینه برای تحصیلات مقطع کارشناسی مناسب نیستند. بسیاری از آن‌ها دانشگاه‌هایی دارند که در سطح بین المللی شناخته شده‌اند و آموزشی با بهترین کیفیت ارائه می‌کنند. نترسید، منظورمان این نیست که قرار است کرم کتاب شوید و تنها کارتان این باشد که به کتابخانه بروید. چند دانشگاه خیلی خوب که رشته‌های تحصیلی هیجان انگیزی ارائه می‌کنند و با انتخاب آن‌ها می‌توانید برای زندگی اجتماعی واقعی نیز وقت بگذارید عبارتند از:

  1. MetFilm School Berlin در برلین آلمان
  2. University of Leuven، در لوون بلژیک
  3. University of Gdansk در گدانسک لهستان
  4. INSA Lyon در لیون فرانسه
  5. Accademia de Lusso در میلان ایتالیا
  6. IE University در سگویای اسپانیا

تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کشوری اروپایی تغییراتی در شما ایجاد خواهد کرد که نمی‌توانید تصور کنید. اما تضمین می‌کنیم که صرف نظر از کشوری که انتخاب می‌کنید، این تجربه تا آخر عمر با شما خواهد ماند. فقط شهریه‌ی دانشگاه و هزینه‌های زندگی خود را با دقت بررسی و امور مالی خود را در طول تحصیل به خوبی مدیرید کنید، مطمئن باشید که نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت!

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد