مقایسه خشکشویی کت و شلوار پارچه ای با شستن آن در خانه

0

مقایسه خشکشویی کت و شلوار پارچه ای با شستن آن در خانه : بر تن داشتن کت و شلوار مناسب و شیک برای آقایان بسیار مهم است. به این خاطر که در مراسم مهم و رسمی، قرارهای کاری یا در هنگام حضور در شرکت ظاهر آراسته اهمیت زیادی دارد و کت و شلوار بخش مهمی از یک استایل مردانه را تشکیل می‌دهد. خشکشویی کت و شلوار از جمله خدماتی است که آقایان به وفور از آن استفاده می‌کنند.

مقایسه خشکشویی کت و شلوار پارچه ای با شستن آن در خانه

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : شستشوی این دسته از البسه کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد و هر اندازه که قیمت کت و شلوار بیشتر باشد، امکان آسیب به بافت پارچه و ضرر مالی بیشتر می‌شود. علاوه بر مصون ماندن کت و شلوار از هرگونه آسیب احتمالی، خشکشویی این لباس با شستن در منزل تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

خشکشویی کت و شلوار چه تفاوتی با شستن در منزل دارد؟

شاید درباره شستشوی لباس‌های معمولی به آن توجه نکرده باشید ولی پس از هر مرتبه شستشوی لباس حتی با آب و بدون ماده شوینده رنگ و حالت لباس تغییر می‌کند و حالت اولیه خود را کم‌کم از دست می‌دهد. درباره لباس‌هایی که جنس پارچه حساسی دارند این مسئله بسیار حائز اهمیت است. به این خاطر که حتی یک مرتبه شستشو با آب و مایع شوینده غلط امکان از بین رفتن بافت پارچه وجود دارد.

خشکشویی البسه برای از بین بردن آلودگی‌های روی آن انتخاب بسیار مناسبی است. به این خاطر که از مواد شوینده مناسبی استفاده می‌شود که طول عمر آن را افزایش خواهد داد. همین مسئله موجب می‌شود که افراد با خیالی آسوده کت و شلوار گرانقیمت و مهم خود را به خشکشویی‌ها بسپارند. البته بسیاری از مراکز خشکشویی امکان بیمه کردن البسه را برای مشتریان فراهم می‌کند که اگر سهوا آسیبی به بافت پارچه رسید، مشتری متضرر نشود. سوالی که بسیاری از مشتریان دارند، این است که خدمات خشکشویی برای کت و شلوار چه تفاوتی با شستن آن در منزل دارد که تا این اندازه در نتیجه نهایی تفاوت ایجاد می‌کند.

از بین بردن لکه و آلودگی‌های سطحی

مهم‌ترین نکته در زمانی که لکه یا آلودگی سطحی روی هر لباسی از جمله کت و شلوار ایجاد می‌شود، این است که باید به سرعت از روی پارچه برداشته شود. به این معنی که هر اندازه عامل ایجاد لکه بیشتر روی پارچه بماند، از بین رفتن لکه سخت‌تر می‌شود. انتخاب حلال مناسب لکه نیز اهمیت زیادی دارد. انتخاب حلال اشتباه، موجب بروز آسیب به بافت پارچه و تثبیت جای لکه روی پارچه خواهد شد.

در صورتی که روی کت و شلوار محبوب شما لکه‌هایی از خون، جوهر، چربی یا هر ماده دیگری ایجاد شد، بدون اینکه لکه را دستکاری کنید، آن را به یک خشکشویی معتبر بسپارید.

خشکشویی

همه کت و شلوارها چند لایه هستند و مشتریان تصور می‌کنند که برای از بین رفتن آلودگی‌ها از روی سطح این لباس باید چند دور با آب و مواد شوینده آن را شستشو دهند. این در حالی است که بهترین راه‌حل برای از بین رفتن آلودگی‌ها خشکشویی است. منظور از خشکشویی این نیست که لباس در کل فرآیند شستشو خشک خواهد ماند. در این روش شستشو از آب استفاده نمی‌شود.

عدم استفاده از آب فواید زیادی برای کت و شلوار دارد و باعث می‌شود که بافت پارچه پس از شستشو فرم و رنگ اولیه خود را کاملا حفظ کند. دمای آب در هنگام شستشو نیز اهمیت زیادی دارد. شستشو با دمای بالا بافت پارچه کت و شلوار را شل می‌کند. اگر دمای آب خیلی کم باشد، احتمالا لکه‌های چربی از بین نمی‌روند و میکروب و آلودگی قسمت‌های داخلی پارچه کاملا نابود نخواهند شد.

یکی از مزایای مهم خشکشویی کت و شلوار به نسبت شستشو در منزل این است که بدون آسیب به زیبایی و ماندگاری پارچه، کت و شلوار کاملا تمیز و ضدعفونی خواهد شد.

اتوکشی پرسی

بعد از شستشو اتوکشی باعث می‌شود که پارچه لباس کاملا صاف و یک‌دست شود و ظاهر مرتب‌تری به خود بگیرد. شستشو با آب موجب می‌شود که پارچه کاملا چروکیده شود و مسلما اتوکشی آن بسیار دشوار است. درحالی‌که در خشکشویی‌ها با مواد شوینده مناسب، شستشو انجام می‌شود و پس از آن نیز اتوبخار پرسی کاملا حرفه‌ای و یک‌دست سطح کت و شلوار را صاف می‌کند و ظاهر آن نیز شیک و آراسته خواهد بود.

ثبت سفارش به صورت غیرحضوری بوسیله اپلیکیشن

برخی از افراد به دلیل مشغله‌های روزمره یا دوری مسافت، امکان مراجعه حضوری به مراکز خشکشویی را ندارند. خوشبختانه امروزه اکثر این مراکز ثبت سفارشات را به کمک وبسایت و اپلیکیشن انجام می‌دهند؛ بنابراین یکی دیگر از تفاوت‌های خشکشویی کت و شلوار با شستشو در منزل این است که در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود و البسه در اولین فرصت، تمیز و آراسته به شما تحویل داده می‌شود.

سخن پایانی

همه آقایان چند دست کت و شلوار مخصوص مناسبت‌های خاص را در کمد لباس‌های خود دارند. به این خاطر که کت و شلوار بخش مهمی از یک استایل مردانه به شمار می‌رود. این لباس به صورت چند لایه دوخته می‌شود و اغلب در دوخت آن پارچه‌های قیمتی به کار می‌رود. در خشکشویی‌ها برای جلوگیری از اثرات مخرب آب با مواد شوینده مناسب شستشو انجام می‌شود و با اتوبخار پرسی پس از شستشو ظاهر لباس همانند روز اول تمیز و نو خواهدبود.

بنابراین خشکشویی کت و شلوار در مقایسه با شستشو در خانه مزایای زیادی دارد. امروزه خشکشویی‌های مختلف همانند خشکشویی واش لین با کمک اپلیکیشن ثبت سفارش را برای مشتریان آسان کرده‌اند.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد