شستشو و خشکشویی لباس عروس چه تفاوتی با لباس های معمولی دارد؟

0

شستشو و خشکشویی لباس عروس چه تفاوتی با لباس های معمولی دارد؟ لباس عروس ازجمله لباس‌هایی است که در دوخت و طراحی آن از پارچه‌های ظریف و زیبا و همینطور قیمتی استفاده می‌شود. سطح این لباس مناسبتی با مواردی همچون مروارید و سنگ‌های زینتی مختلف تزیین می‌شود. باتوجه به رنگ روشن این لباس به سرعت امکان آلوده و چرک شدن آن وجود دارد. برای رفع آلودگی‌های این لباس باید از خشکشویی لباس عروس استفاده کرد.

شستشو و خشکشویی لباس عروس چه تفاوتی با لباس های معمولی دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : حتی در خشکشویی‌ها نیز دقت فراوانی در هنگام شستشوی این گروه از البسه به کار می‌رود و خشکشویی این دسته از البسه با لباس‌های معمولی متفاوت است. این تفاوت‌ها در قیمت نهایی خدمات و مدت زمان آن موثر خواهد بود؛ بنابراین آگاهی نسبت به آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه به این تفاوت‌های کلی اشاره می‌شود.

خشکشویی لباس عروس چگونه انجام می‌شود؟

باتوجه به پارچه و وسایل تزیینی مختلفی که در لباس عروس استفاده می‌شود، قیمت آن بسیار بالا‌ست؛ بنابراین این مسئله بسیار اهمیت دارد که شستشو و لکه‌بری آن با دقت بسیاری انجام شود که کم‌ترین آسیب به بافت پارچه وارد نشود. برخی از عروس خانم‌ها لباس نو خریداری می‌کنند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند که از مزون‌ها لباس مناسب کرایه کنند.

در این صورت حتی اگر لکه یا آلودگی واضحی روی پارچه دیده نشود، باید خشکشویی و بخارشویی حتما انجام شود. به این خاطر که در طی استفاده از مواد شوینده و بخار هرگونه قارچ، میکروب و آلودگی ذره‌بینی که قطعا روی پارچه موجود است، کاملا برطرف می‌شود.

لکه‌بری

رنگ سفید به گونه‌ای است که کم‌رنگ‌ترین و کوچک‌ترین لکه‌های موجود روی پارچه را کاملا نمایان می‌کند. لباس عروس نیز در یک مراسم نسبتا طولانی پوشیده می‌شود و امکان ریختن لوازم آرایش، لاک یا مواد غذایی روی آن وجود دارد. این لباس معمولا بلند دوخته می‌شود و به احتمال زیاد کشیده‌شدن آن روی زمین موجب ایجاد لکه‌های پررنگ و سیاه روی آن می‌شود. به غیر از این لکه عرق روی این پارچه سفید بیش از سایر پارچه‌ها خودش را نشان می‌دهد.

تمامی این موارد نشان می‌دهد عمل لکه‌بری که نخستین مرحله در خشکشویی به شمار می‌رود، درباره خشکشویی لباس‌ عروس سخت‌تر از لباس‌های معمولی است. ضمن اینکه باید دقت زیادی نیز در این مرحله انجام شود. به این خاطر که استفاده از حلال اشتباه یا وارد کردن فشار زیاد در هنگام از بین بردن لکه، موجب پاره شدن یا وارد شدن آسیب جدی به بافت پارچه می‌شود.

رفو یا تعمیرات

کشیده‌شدن لباس روی زمین یا فعالیت‌های مختلف و الیاف نازک و لطیف پارچه باعث می‌شود که روی آن پارگی ایجاد شود. در صورت وجود پارگی روی لباس عروس حتما باید پیش از آغاز شستشو، به صورت کامل برطرف یا رفو انجام شود. به این خاطر که در طی شستشو و سایر مراحل آن، این احتمال وجود دارد که پارگی بیشتر و بیشتر شود و به مرحله‌ای برسد که امکان برطرف کردن آن بدون آسیب جدی به پارچه وجود نداشته باشد.

اگر پارگی به حدی است که وصله نیاز دارد، این کار باید به دست خیاط ماهر انجام شود و خشکشویی و رفو شاید به این اندازه موثر نباشد. شاید دلیل این مسئله این باشد که انتخاب پارچه مناسب برای وصله کاری تخصصی است و باید به وسیله خیاط انجام شود.

سفیدشویی و بخارشویی

شستشوی لباس عروس به نسبت لباس‌های معمولی بسیار مشکل‌تر است. به این خاطر که این لباس معمولا از چندین لایه مختلف تشکیل می‌شود. لایه‌های رویی اکثرا کارشده هستند و نباید با اعمال فشار زیاد در حین شستشو آراستگی خود را از دست بدهند و شل شوند.

وجود طرح‌های خاص روی این لباس مانع از این می‌شود که پس از اتمام شستشو به روش عادی اتوی بخار انجام شود. به این خاطر که سطح پارچه همانند لباس‌های معمولی صاف و یک‌دست نیست؛ بنابراین باید از دستگاه‌های دیگری برای این منظور استفاده شود که هم چروک خاصی روی بافت پارچه باقی نماند و هم اینکه به تزیینات روی آن آسیبی وارد نشود. ربات بخار از جمله تجهیزاتی است که در خشکشویی لباس عروس برای از بین بردن چروک بدون آسیب به بافت پارچه استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که در طی بخارشویی که با دستگاه های مخصوص انجام می‌شود، به دلیل حرارت بالا علاوه بر از بین رفتن هرگونه میکروب و لکه چربی، چروک‌ها نیز از بین می‌روند یا حداقل چروک کمی روی پارچه ایجاد می‌شود که این مسئله اتوکشی آن را نیز آسان می‌کند.

سخن پایانی

پس از استفاده از لباس عروس یا بعد از کرایه آن از مزون‌ها باید حتما از خدمات خشکشویی لباس عروس برای از بین بردن لکه یا آلودگی‌های روی بافت پارچه استفاده کنید. با این حال حتما متوجه شده‌اید که قیمت این خدمات از هزینه خشکشویی لباس‌های معمولی بیشتر است و به همین خاطر احتمالا می‌خواهید بدانید که این شستشو چه تفاوت‌هایی دارد.

لکه‌هایی که روی لباس عروس میفتند، بیشتر و سخت‌تر هستند و لکه‌بری آن دشوار است. امکان پارگی در آن وجود دارد و در این صورت پیش از شستشو نیاز به رفوگری است. اتو و شستشوی لباس عروس به وسیله دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود. به این خاطر که اتوهای پرسی به تزیینات روی پارچه آسیب جدی وارد می‌کنند یا اینکه آراستگی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

خشکشویی واش لین تمامی مراحل خشکشویی تمامی البسه از جمله لباس عروس، لباس مجلسی و کت و شلوار را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد و امکان ثبت سفارش به صورت اینترنتی و غیرحضوری را نیز برای مشتریان فراهم می‌کند.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد