رهایی از شر رنگ‌های پوسته پوسته شدۀ کابینت ها

0

رهایی از شر رنگ‌های پوسته پوسته شدۀ کابینت ها: به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق کابینت‌های آشپزخانه در کارهای روزمره ضربه می‌خورند و ممکن است خراب شوند. در این مقاله می‌خواهیم روش‌های برخورد با پوشش‌ کنده شدۀ کابینت‌ها و رنگ کردن آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

رهایی از شر رنگ‌های پوسته پوسته شدۀ کابینت ها

با ما همراه باشید. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر شما هم در آشپزخانه با پوشش‌های کنده شده و رنگ‌های ریخته شده از سطح کابینت مواجه هستید و نمی‌دانید چگونه به ترکیب رنگی برسید که با سایر قسمت‌های کابینت هماهنگ باشد، دیگر نگران نباشید.

چگونه به ترکیب رنگ مناسب دست یابیم؟

برای اینکه بتوانید به بهترین ترکیب رنگ دست پیدا کنید، دو راه حل دارید. استفاده از دیوار یا کشوی رنگ شده و یا استفاده از نمونه‌های رنگ موجود در مغازه‌ها. شما می‌توانید یکی از کوچک‌ترین کشوهای رنگ شده را از جای خود خارج کنید و با خود به مغازه ببرید.

برای جدا کردن کشو، ابتدا دستگیره را بکشید و سپس دو پیچی که کشو را به قاب وصل می‌کند، خارج کنید تا بتوانید به راحتی کشو را دربیاورید. سپس می‌توانید با خیال راحت در مغازه سمپل‌های مختلف را با کشو امتحان کنید تا به ترکیب رنگ مورد نظر برسید.

تعمیر رنگ ریخته شده و پوسته پوسته شده:

دقت کنید که هرگز رنگ را به صورت مستقیم روی قسمت پوسته پوسته شده نزنید. این کار باعث می‌شود که نتیجه به خوبی حاصل نشود. بهتر است نمونۀ رنگ موردنظر را روی قسمت‌های سالم کار بزنید مثلاً اطراف قالب. برای قسمت‌های پایینی کابینت کار راحت‌تر می‌شود زیرا این قسمت‌ها چندان در دید نیستند.

رنگ کردن:

قبل از هر کاری ابتدا بایستی سطح کابینت را با دقت هرچه تمام‌تر تمیز کنید تا عاری از گرد و خاک شود. این کار با مقداری آب و دستمال معمولی نیز قابل انجام است. با یک قلم موی کوچک قسمت ریخته شده را رنگ بزنید. با انگشتتان رنگ اضافی را از گوشه‌ها پاک و سپس با دستمال مرطوب دستتان را تمیز کنید. برای اینکه بهترین پوشش را ببینید، این کار را سه بار تکرار کنید. قلم موی خود را با سلفون بپوشانید و آن را در یخچال نگه دارید.

تعمیر رنگ ریخته شده:

صبح روز بعد می‌توانید ببینید که قسمت ریخته شده کاملاً رنگ و خشک شده و تا حدودی  با اطراف خود هماهنگ است اما متاسفانه کماکان مشخص است که کدام قسمت را رنگ زده‌اید. می‌توانید این قسمت را با کمی فیلر چوب پر کنید و با دقت روی آن را سمباده بکشید تا هم سطح قسمت‌های دیگر چوب به نظر برسد. سپس روی آن را رنگ بزنید.

رنگ آمیزی و تعمیر قسمت‌های پایینی کابینت‌ها:

از آنجاییکه این قسمت‌ها ممکن است هنگام شست و شوی کف و یا حین اتفاقات دیگر با آب سر و کار داشته باشند، در نتیجه زودتر از بقیۀ قسمت‌ها و در طی زمان رنگ خود را از دست می‌دهند. اصولاً رنگ لاتکس بر پایۀ آب است و همین امر خرابی آن را تسریع می‌بخشد.

قدم اول:

قسمت‌های کنده شده را با دقت جاروبرقی بکشید تا جمع شوند و سپس محل را با آب و دستمال تمیز کنید.

قدم دوم:

با استفاده از چسب، زمین زیر تخته را بپوشانید تا رنگی نشود.

قدم سوم:

به آرامی محل را سنباده بکشید تا رنگ‌ کاملاً از آن قسمت جدا شود. دوباره زمین را جاروبرقی بکشید و با دستمال سطح را با دقت تمیز کنید تا عاری از هرگونه اضافۀ رنگ و گرد و خاک شود.

قدم چهارم:

ابتدا تنها یک لایه نازک رنگ روی قسمت موردنظر بزنید. می‌توانید یک مقوا زیر دست خود قرار دهید تا قلم مو و رنگ خود را آنجا بگذارید و سایر قسمت‌ها را رنگی نکنید.

قدم پنجم:

اجازه دهید تا رنگ در طی یک ساعت کامل خشک شود. سپس قلم مو را با سلفون بپوشانید و در یخچال نگه دارید. بعد از آن نوبت لایۀ دوم رنگ است. یادتان باشد رنگ زمانی که خیس است، روشن‌تر به نظر می‌رسد.

مسلماً کابینت‌ها از آسیب‌ در امان نیستند و در آینده باز هم ممکن است مقداری از رنگ آن‌ها بریزد و یا پوسته پوسته شود. با این روش به راحتی می‌توانید نقاط خراب شده را پیدا کنید و آن‌ها را تعمیر کنید. رنگ کردن دوباره و از بین بردن ریختگی‌های رنگ، به آشپزخانه ظاهری نو و شیک می‌بخشد و شما را از صرف هزینه‌های زیاد بابت تعویض کل کابینت‌ها می‌رهاند!

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد