راهنمای خرید دستگیره درب ، معرفی بهترین برندهای دستگیره درب

0

برای خرید یراق کابینت  با شماره تلفن ۰۹۱۲۶۰۰۷۰۱۱ آقای رحمت زاده تماس بگیرید

راهنمای خرید دستگیره درب ، معرفی بهترین برندهای دستگیره درب

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از ابزرا یراق بدون اینکه متوجه باشیم دستگیره درب یکی از اساسی ترین یراق آلاتی است که در طول روز بسیار با آن سر و کار داریم و نبود آن تنها برای یک ساعت کافی است تا به کارایی و مصرفی بودن این وسیله در زندگی روزمره خود پی ببریم.دستگیره درب از یراق آلات اساسی و مصرفی منزل و محل کار به شمار می رود.

شاید شما در ابتدا فکر کنید که انتخاب دستگیره درب اهمیت زیادی ندارد و به آن بی توجه باشید اما باید به این نکته توجه کنید که دستگیره یکی از ضروری ترین اجزای یک درب به شمار می رود.

دستگیره، در ظاهر درب و ساختمان شما هم تاثیر بسزایی دارد. بی شک یک دستگیره با ظاهری نچندان دلچسب و کیفیت نامناسب به کارایی و زیبایی درب شما هم آسیب می زند.انتخاب یک دستگیره مناسب برای درب می تواند هم به دکوراسیون محل مورد نظر شما جذابیت ببخشد و هم باعث راحتی در استفاده از آن شود. پس به شما متذکر می شویم که دستگیره درب از اجزای مهم یک ساختمان به شمار می رود و باید در انتخاب و خرید آن نهایت دقت را داشته باشید.

دستگیره های درب در مدل ها و جنس های مختلف تولید و روانه بازار می شوند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع دستگیره درب آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تا بهترین دستگیره درب را خریداری نمایید.

بهترین برند های دستگیره درب

یک دستگیره مناسب و با کیفیت علاوه بر زیبایی به شما کمک میکند تا درب را به راحتی باز و بسته کنید و همچنین موجب ایجاد امنیت برای شما خواهد شد.

تولید دستگیره شامل دستگیره درب های داخلی ، درب های بیرونی ساختمان و همچنین درب کابینت و کمد می شود.شرکت های زیادی هستند که در زمینه تولید دستگیره فعالیت میکنند و سعی دارند در تولیدات خود کیفیت را رعایت کنند تا بتوانند رضایت مشتری های خود را جلب نمایند.از جمله معروف ترین شرکت ها که در زمینه تولید دستگیره فعالیت دارند و محصولات آن ها دارای کیفیت بسیار مناسبی است می توان به برند های فوروارد و ریوارد اشاره کرد.این شرکت ها دارای سابقه طولانی در زمینه تولید یراق آلات هستند و شما میتوانید با خیال راحت به آن ها اعتماد و از محصولات آن ها خریداری نمایید.

دستگیره هوشمند الکترونیکی

یکی از محصولات مفید که با توجه به پیشرفت تکنولوژی روانه بازار شده است دستگیره و قفل هوشمند است. این دستگیره و قفل ها مورد استقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان قرار گرفته اند.از این قفل ها هم در منازل و هم در مکان های عمومی می توان استفاده کرد اما به طور کلی استفاده از قفل هوشمند در مکان های عمومی و شرکت ها بیشتر از منازل رواج دارد.یکی از انواع این قفل ها می توان به قفل کمد استخری اشاره کرد.

دستگیره و قفل هوشمند با استفاده از یکی از روش های دسترسی مانند اثرانگشت، کارت ، رمز و یا ترکیبی از این ها باز و بسته می شود.این قفل های هوشمند بر روی درب ها نصب و دسترسی و تردد افراد را محدود می کند.قفل ها و دستگیره های هوشمند امنیت بسیار زیادی را برای مکان مورد نصب ایجاد می کنند .

دستگیره درب چوبی

دستگیره درب چوبی با توجه به ظاهر درب و مکانی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، انتخاب می شود.این دستگیره ها دارای کاربرد متعددی هستند. از درب ورودی ساختمان گرفته تا درب های داخلی . دستگیره درب چوبی در رنگ ها مختلف تولید می شود و بسته به نیاز می توانید آن ها را خریداری نمایید. بیشتر درب های چوبی دارای حالتی مردن و ساده هستند و شما با انتخاب یک دستگیره مناسب می توانید زیبایی آن ها را دو چندان کنید.

انواع دستگیره درب از نظر کاربرد

محصولات متعددی در زمینه دستگیره درب در بازار وجود دارد که بسته به سلیقه و نیازتان می توانید محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید. مساله مهم نوع کاربری دستگیره است. بهتر است برای هر مکان دستگیره متناسب با آنجا را تهیه نمایید تا نیازهای شما تا حدامکان برطرف شود.

دستگیره درب ورودی

دستگیره درب ورودی یا دستگیره آپارتمانی یکی از مهمترین انواع دستگیره است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید، زیرا این دستگیره در ظاهر درب شما تاثیر بسزایی دارد و از آن مهمتر در امنیت ساختمان شما. پس در خرید  دستگیره درب ورودی خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهترین دستگیره را برای درب ورودی خود انتخاب کنید.

در این مدل یک طرف ثابت بوده و سمت داخل ساختمان به زبانه قفل متصل است . در دستگیره درب ورودی میتوانید انواع مغزی و سیلندر قفل را روی آن نصب کنید.

دستگیره درب سرویس

همان طور که از نام این دستگیره پیداست برای درب سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرد.در این مدل نمی توان درب را از بیرون قفل کرد وتنها درب از سمت داخل قابل قفل شدن می باشد.

دستگیره کلیدی

این دستگیره ها در درب های منزل مانند اتاق خواب قابل نصب شدن هستند.دستگیره درب اتاق خواب می تواند از دو نوع کلیدی و سوئیچی باشد ولی بیشتر انتخاب برای اتاق خواب دستگیره کلیدی است.

دستگیره سوئیچی

این دستگیره ها برای درب اتاق خواب ، محل و…. مناسب هستند و نیاز به نصب سیلندر و قفل دارند.سیلندری که برای درب انتخاب می کنید باید با نوع دستگیره و قفل همخوانی داشته باشد.

با دستگیره رزت و پلاکی هم آشنا شوید

دستگیره ها در طرح ها و رنگ ها مختلف در بازار موجود هستند و شما بسته به نیاز و سلیقه خود می توانید دستگیره مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. دستگیره ها معمولا از نظر ظاهری به دو دسته رزت (دو تکه) یا پلاک (یکپارچه) تقسیم بندی می شوند.

دستگیره رزت

دستگیره رزت را میتوان بر روی تمامی درب ها نصب کنید. این دستگیره ها دو تکه هستند و دارای ظاهری  شیک و منحصر به فرد . برای همخوانی بیشتر میتوانید از دستگیره رزت برای تمام درب های ساختمان استفاده کنید.

دستگیره رزت از دستگیره های کلاسیک و پرطرفدار هستند و در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری دارند. این دستگیره ها به دلیل زیبایی ظاهری که دارند می توانند به خوبی با طراحی داخلی هماهنگی و تناسب لازم را ایجاد نمایند.

دستگیره پلاک

دستگیره پلاک

دستگیره های یکپارچه، که محل دستگیره و قرار گیری کلید بدون فاصله و به یکدیگر متصل هستند را دستگیره پلاک می گویند. این دستگیره ها در مدل ها و رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند.دستگیره پلاک معمولا برای درب های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگیره پلاک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و سال های زیادی می توانید از این نوع دستگیره استفاده نمایید.به دلیل قدمت طولانی این نوع دستگیره مدل های متنوع تری از آن در بازار موجود می باشد.

جنس دستگیره درب

جنس دستگیره از عوامل مهم و تاثیرگذار در زیبایی و کیفیت دستگیره است.دستگیره ها به عنوان یکی از مهم ترین یراق آلات ساختمانی معمولا از جنس زاماک و آهن و یا آلومینیوم هستند که با روکش هایی آبکاری می شوند.

استفاده از تکنیک آبکاری PVD ، نوعی از آبکاری محسوب می شود که توسط انتقال در خلا و بدون انجام واکنش شیمیایی انجام می شود.از مزایای این نوع آبکاری می توان به افزایش طول عمر مفید محصول و کاهش خطر فرسایش در اثر ساییدگی یا رطوبت اشاره کرد.

دستگیره ها با روش الکترولیــز نیز آبکار می شوند.آن ها در رنگ های طلایـی،  زیتونی ، نسکافـه ای و غیـره تولیـد شده که در طول زمان شفافیـت و رنگ اولیه آن ها حفظ می شود.

هنگام انتخاب دستگیره درب علاوه بر شکل ظاهری آن باید به مواد اولیه که در ساخت دستگیره استفاده شده هم دقت نمود. نکته ای که در خرید این ابزار باید مورد توجه قرار گیرد این است که دستگیره تمام درب ها باید از یک جنس باشند.

دستگیره درب حیاط

دستگیره حیاطی برای درب حیاط مورد استفاده قرار می گیرد و  از جنس های متفاوت و متنوعی از قبیل برنج، کروم، نیکل ساتن، نقره، استیل و آلیاژهای آهن، شیشه  و سرامیک ساخته می شوند.طرح این دستگیره ها بسته به فضایی که قرار است نصب شوند و مدل درب متفاوت است.

وزن دستگیره درب

وزن دستگیره درب

وزن دستگیره درب از اهمیت زیادی برخوردار است. در ساخت یک دستگیره با وزن بالاتر می توان از آلیاژ های بهتر و مقاوم تر استفاده نمود ،در نتیجه مقاومت و کارایی دستگیره هم افزایش پیدا می کند.وزن دستگیره از نکات ضروری است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود و اگر وزن دستگیره بالا باشد مشخص می شود که این دستگیره دارای کیفیت بسیار بالایی است.

برای خرید یراق کابینت  با شماره تلفن ۰۹۱۲۶۰۰۷۰۱۱ آقای رحمت زاده تماس بگیرید

فروشگاه ابزار یراق

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد