وکیل در ثبت اختراع چه نقش و وظایفی دارد؟

0

وکیل در ثبت اختراع چه نقش و وظایفی دارد؟ وکیل در ثبت اختراع نقش مهمی در جهت تسریع امور ثبتی افراد دارد. او به دلیل حرفه و تخصصی که در امور حقوقی دارد، کاملا به موضوع ثبت شرکت آگاه است.

وکیل در ثبت اختراع چه نقش و وظایفی دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : با توجه به اینکه ثبت شرکت یا اختراع از روال و فرآیند خاصی برخوردار است، باید قوانین و شرایط آن را کاملا مطالعه کرد. در این صورت است که مشکلی در طول انجام کار پیش نمی آید و در زمان مشخص ثبت اختراع خود را انجام می دهید.

ناآگاهی در قوانین ثبتی باعث می شود که افراد مدارک خود را تکمیل کنند یا طرح و درخواستی غیر از قوانین ارائه می دهند. این موضوع باعث وقفه در فرآیند ثبتی می شود.

با استخدام وکیل حرفه ای و باتجربه برای خود فرآیند ثبت اختراع را به بهترین نحو طبق قوانین وضع شده انجام دهید. در ادامه با وظایف و تاثیر وکیل در ثبت اختراع آشنا می شوید.

با نقش وکیل در ثبت اختراع آشنا شوید

برای افراد معمولا این سوال پیش می آید که چرا از وکیل برای ثبت درخواست های ثبتی خود استفاده کنیم. در پاسخ باید گفت که وکیل به دلیل آگاهی نسبت به امور ثبتی فرآیند انجام آن را در سریع ترین زمان و به بهترین نحو بدون مشکل انجام می دهد.

چه مدارکی را به چه صورتی باید به اداره ثبت تحویل داد؟ شرایط ثبت شرکت یا ثبت اختراع چگونه است و چه قوانین و شرایطی دارد و چه مواردی را باید رعایت کرد که درخواست توسط کارشناسان ثبتی تایید و ثبت شود؟

وکیل از سوءاستفاده های احتمالی که ممکن است برای اختراع افراد پیش بیاید، جلوگیری می کند. او با دادن مدارک لازم و ثبتی اختراع، مالکیت فرد را نسبت به اختراع اثبات می کند؛ زیرا تمامی مراحل را با مدارک کامل برای ثبت انجام داده است.

وظایف وکیل در ثبت اختراع

از آنجایی که فرآیند ثبت اختراع موردی تخصصی است، لازم است از مشاور حقوقی یا وکیل برای روال ثبتی استفاده شود.

در این صورت قراردادی بین وکیل و موکل یعنی خود شخص مخترع تنظیم می شود. در این قرارداد کلیه شرایط و وظایفی که وکیل نسبت به کار ثبتی شخص دارد، درج می شود. مدت قرارداد از ابتدای درخواست ثبت اختراع تا تایید و دریافت گواهی ثبت اختراع است.

وکیل حرفه ای و متخصص به تمامی مسئولیت ها و وظایفی که دارد آگاه است. پس او مسئولیت پذیر بوده و نسبت به امور درخواستی موکل خود پاسخگو است.

امانت دار

وکیل نسبت به مدارک واگذاری شده از طرف موکل خود مسئولیت دارد. همچنین در طول کار ثبتی ممکن است از اطلاعات خصوصی مربوط به اطلاعات اختراع نیز آگاه شود، اما لازم و ضروری است که آنها را فاش نکند. امانت داری نسبت به اطلاعات خصوصی و مدارک موکل مهمترین مسئولیت وکیل است.

تعهد اخلاقی

وکیل در ثبت اختراع موظف است موکل را در طول فرآیند ثبتی آگاه کند. همچنین نباید به موکل خود وعده زمانی اشتباه بدهد یا اگر اموری انجام نمی شود و نیاز به مدارک بیشتری دارد، او را مطلع کند.

وکیل باید در ابتدا باید تمامی مسائل، مشکلات و واقعیاتی را که ممکن است در طول فرآیند ثبت اختراع پیش بیاید، به موکل خود اطلاع دهد.

آگاهی موکل نسبت به انتخاب های اشتباه

فرد برای ثبت اختراع انتخاب هایی نسبت به نوع ثبت و امور ثبتی دارد. وکیل در ثبت اختراع، موکل را از انتخاب های اشتباه یا زمانبر آگاه می کند. در این صورت با انتخاب های صحیح امور ثبتی را با سرعت بیشتری انجام می دهد.

برای هر وکیلی زمان بسیار مهم است؛ لذا وقت را برای گرفتن حق وکالت بیشتر هدر نمی دهد و با صداقت کامل اطلاعات و شرایط صحیح را به موکل می دهد. او برای انتخاب مسیر درست و حل هر مشکل احتمالی راه حلی را به موکل خود ارائه می دهد.

احترام گذاشتن

یک وکیل خوب در کلیه امور موکل خود باید از صبوری کامل برخوردار باشد و به موکل و افراد اداری و ثبتی احترام بگذارد. برخورد ناشایست باعث می شود موکل خود را از ادامه فرآیند کار منصرف کند و انجام امور ثبتی را به تعویق بیاندازد.

همچنین نسبت به تمامی خسارات احتمالی در فرآیند ثبت کاملا مسئول است. او باید نسبت به تعهدات مالی که در ابتدا برای وکالت در نظر گرفته متعهد باشد و در طول فرآیند هزینه اضافه از موکل خود نگیرد.

دانش حقوقی کافی

وکیل در ثبت اختراع باید آگاهی کافی از امور حقوقی و ثبتی داشته باشد. در این صورت مواقع بحرانی تصمیم درست می گیرد و ادامه کار را به روال عادی می رساند. وکیل مجرب نسبت به تمامی درخواست ها متناسب با قوانین مطرح شده کشور واقف است.

بنابراین از هوش و درایت خود برای انجام همه امور استفاده می کند. همچنین نحوه بیان و دفاع از شرایط ممکن مانند سوءاستفاده های احتمالی را نیز در نظر می گیرد.

سخن آخر

با آگاهی از وظایف و نقش وکیل در ثبت اختراع، تصمیم بهتری برای انتخاب وکیل خود در امور ثبتی می گیرید؛ بنابراین ثبت اختراع را در سریع ترین زمان ممکن بدون بروز مشکلی انجام دهید. در این صورت از سوءاستفاده هایی که به دلیل عدم ثبت اختراع خود با آن روبه‌رو می شوید، جلوگیری می کنید.

با آگاهی وکیل از کلیه امور ثبتی، انتخاب درستی در مسیر ثبتی خود دارید. سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات و امور ثبتی عزیزان است و نسبت به وظایف خود نیز تعهد دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد