‌سیر تا پیاز تجهیزات آشپزخانه صنعتی

0

‌سیر تا پیاز تجهیزات آشپزخانه صنعتی : همانطور که می دانید آشپزخانه صنعتی آشپزخانه هایی هستند که در بسیاری از رستوران ها، هتل­ ها، کارخانه ها، ادارات و سایر سازمان های بزرگ و غیره نیز قرار دارند. آشپزخانه صنعتی به طبخ انواع غذا در قالب تجاری و خدماتی می پردازد. به این صورت که پخت حجم زیادی از غذا به صورت روزانه در هر جا را آشپزخانه صنعتی می‌گویند.

‌سیر تا پیاز تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : البته اگر بخواهیم کامل تر این مفهوم را بیان کنیم ساختار و تجهیزات آشپزخانه صنعتی با ساختار آشپزخانه خانگی بسیار متفاوت است و شامل دستگاه های حرفه ای و مخصوص و  به خود می شود. بنابراین از مشخصه آشپزخانه های حرفه ای پخت تعداد زیادی از غذاهای حرفه ای است.

در این بخش می خواهیم یک آشپزخانه صنعیت را زیر و رو کنیم و با انواع بخش ها و تجهیزات آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تاریخ آن ها

روش طبخ غذا در آشپزخانه های صنعتی نسبت به روش خانگی بسیار متفاوت است زیرا ساختار آشپزخانه کاملا فرق می کند. اگر به طور کلی بخواهیم یک آشپزخانه صنعتی را به تصویر بکشیم تصویری را در یک محیط بسیار بزرگ با دستگاه های پخت و پز صنعتی و یک تیم حرفه ای آشپزی را که دارای سرعت عمل بسیار بالایی هستند در نظر  می گیریم.

با توضیحات فوق شاید اینطور به نظر بیاید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی یک پدیده نوین و نوظهور است ولی این مطلب درست نیست. عمر این آشپزخانه ها که از قدیم در کل جهان وجود داشته اند در تاریخ کاملا مشخص است. اگر به آشپزخانه های قصرها در تاریخ نگاهی بیاندازید متوجه این موضوع می شوید که این آَشپزخانه ها به سبک و سیاق آن زمان و تجهیزات آن زمان نیز وجود داشته است.

علت نام گذاری این نوع آشپزخانه ها به دلیل تجهیزاتی است که در آنها استفاده می کنند. تجهیزات پیشرفته موجب بالا رفتن راندمان و افزایش بهره وری و همچنین بازدهی در طبخ غذا می شود.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در آن زمان معمولا دیگ های بزرگ مخصوص طبخ پلو و خورشت و تیم آشپزی قصر  همگی شکلی از ساختار یک آشپزخانه صنعتی بودند که پخت و پز غذای دربار را انجام می دادند. امروزه آشپزخانه های صنعتی با تجهیزات پیشرفته و پروسه نوین طبخ  ساختار جدیدی در دنیای امروز پیدا کرده اند.

در آشپزخانه های صنعتی امروزی بخش های مختلف را از یکدیگر جدا می کنند و تجهیزات مربوط به هر بخش نیز در همان محل قرار دارد.

بخش های مختلف آشپزخانه صنعتی و تجهیزات آن ها

یکی از تفاوت های بزرگ در تجهیزات آشپزخانه صنعتی نسبت به سایر آشپزخانه ها، بخش های مختلف آن با دستگاه های مختص به همان بخش است. تفاوت دیگر این آشپزخانه ها در میزان حجم غذای خروجی و تیم آشپزهای حرفه ای است که در آشپزخانه حاضر می شوند.

تجهیزات قسمت نگهداری مواد اولیه و آماده سازی

در این قسمت دستگاه هایی در خصوص نگه داری مواد اولیه مانند یخچال، فریزر، دستگاه برش گوشت، چرخ گوشت های صنعتی، دستگاه خلال کن و سبزی خورد کن های صنعتی قرار دارند.

تجهیزات قسمت پخت

در قسمت طبخ غذا از جمله تجهیزاتی که می شود به آن اشاره کرد انواع دیگ های پلو پز، سرخ کن صنعتی، کباب پز های تابشی، گریل های صنعتی، فر پیتزا و دیگ خورشت پز هستند.

تجهیزات قسمت شستشو

در بخش تجهیزات شستشو انواع سینک های ظرف شویی، سیخ های کباب شور و موارد دیگر را داریم.

این نکته را در نظر داشته باشید که تعمیرات تجهیزات آشپزخانه صنعتی صرفا توسط متخصصان همان حوزه قابل تعمیر خواهد بود در غیر اینصورت ریسک بسیار زیادی برای دستگاه ممکن است داشته باشد.

کلام آخر

چنانچه در پی راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی هستید توصیه می کنیم که قبل از انجام هر اقدامی تحقیقات کاملی را در این زمینه انجام دهید.

ما یک مرجع تخصصی هستیم که با نام تجاری جیلیز سال ها در این حوزه فعالیت می کنیم و پیشنهاد می کنیم در ابتدا در خصوص تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز خود با مشاوران ما مشورت کنید و سپس ساختار آشپزخانه تان را طراحی کنید.

منظور از تجهیز کردن، فقط دستگاه نیست بلکه نیروی کار و همچنین طراحی را شامل می شود. علاوه بر آن نیز فعالیت ما در خرید و فروش لوازم صفر و دست دوم است که از طریق وب سایت ما قادر خواهید بود به اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه دست پیدا کنید و با آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید.

سعی ما بر این است تجربه ای را که طی سالیان متوالی در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی کسب کرده ایم در اختیار شما قرار دهیم که از این طریق بهترین نتایج خود را دریافت کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد