نکات مهم خشکشویی پرده چیست و چرا نباید آن را با دست شست؟

0

نکات مهم خشکشویی پرده چیست و چرا نباید آن را با دست شست؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم خشکشویی پرده بپردازیم. امروزه به دلیل مشغله های کاری فراوان بیشتر افراد جامعه، اغلب کارهای شخصی مانند شستشوی لباس، کالای خواب و پرده ها روی یکدیگر تلنبار می شود و زمانی برای این کار ندارند.

نکات مهم خشکشویی پرده چیست و چرا نباید آن را با دست شست؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : پرده انواع مختلفی نظیر زبرا، توری، پارچه ای، چوبی و از این قبیل دارد. شستن این اقلام در خانه کار چندان درستی نیست؛ زیرا در اثر برخورد پارچه با آب، اثر لکه بیشتر روی پارچه تمدید می شود و به چرک مردگی آن ها دامن می زند.

در فرآیند خشکشویی به دلیل اینکه از آب استفاده نمی شود، انواع لکه به راحتی از پارچه ها پاک شده و مانند روز اول تمیز و درخشان می شوند.

خشکشویی واش لین با بهره مندی از دستگاه های به روز، کارکنان ماهر و خبره همچنین مواد شوینده مخصوص و درجه عالی به شستشوی انواع پرده می پردازد. برای ارتباط با کارشناسان این مرکز با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

آیا نکات مهم خشکشویی پرده را می دانید؟

اغلب پرده های خانه یکی از اقلام گران قیمت و نفیس محسوب می شوند و باید هزینه زیادی را برای خریداری پرده پرداخت کنیم. اغلب در کنار پنجره ها بخاری، شومینه یا شوفاژ وجود دارد. این امر یکی از علل آلودگی و تیرگی پرده ها به حساب می آید؛ زیرا دوده این وسایل گرمایشی به راحتی به بافت پرده نفوذ کرده و آن ها را تیره و آلوده می کند.

پنجره های قدیمی که دو جداره نیستند، گرد و غبار را از درز خود عبور می دهند و به سیاهی پرده ها می انجامند. پرده آشپزخانه اغلب پشت گاز یا در کنار هود نصب می شود که به راحتی ذرات روغن را به خود جذب می کند.

با این حساب علل زیادی در خانه وجود دارد که باعث کثیفی و چرک شدن پرده ها می شود. حال اگر تصمیم به شستن پرده در خانه دارید، بدانید که به راحتی به نفوذ این آلودگی ها در بافت پارچه پرده کمک می کنید و آن ها را از بین می برید.

در خشکشویی پرده به دلیل اینکه از روش ها و مواد شوینده خاصی استفاده می شود، آسیبی به بافت پارچه وارد نشده و به راحتی منجر به رفع انواع آلودگی می شود. اما نکات مهم خشکشویی پرده چیست؟ این نکات به جنس پرده، تفکیک انواع پرده، مواد شوینده و رفع لکه از روی آن ها مربوط می شود.

۱٫ هنگام خشکشویی پرده به جنس آن توجه کنید!

یکی از نکات مهم خشکشویی پرده، توجه به جنس آن هاست. پرده ها دارای جنس های گوناگونی نظیر مخمل، حریر و تور هستند که هر کدام از آن ها نیاز به شستشوی خاصی دارد.

پارچه های حریر و تور به دلیل لطافت خاصی که دارند در برخورد با آب، چرک مرده می شوند. اگر این پرده ها را با دست بشویید، عمر آن ها را کم می کنید.

پرده توری یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه پرده ای است؛ زیرا نور را از خود عبور می دهد و خانه را روشن نگه می دارد. این پرده طرح ها و انواع مختلفی نیز دارد که برای سالن پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه مناسب است.

در مراکز خشکشویی پرده را در دستگاه خشکشویی قرار داده، مقداری محلول روی آن می ریزند و به شستشوی آن بدون دخالت آب می پردازند.

در نهایت قبل از آنکه پرده از ماشین های خشکشویی خارج شود، به وسیله جریان هوای گرم داخل ماشین خشک می شود. این امر به حفظ بافت انواع پارچه های پرده ای کمک می کند.

به عنوان مثال پرده زبرا نیز در خانه قابل شستشو نیست؛ زیرا این پرده ها به دلیل ساختاری که دارند باید در میزهای مخصوص خشکشویی شستشو شوند؛ بنابراین حتما پیش از خشکشویی پرده، جنس آن را مدنظر قرار دهید.

۲٫ پرده های مختلف را از یکدیگر تفکیک کنید

پرده های رنگی و طرح دار ممکن است رنگ بدهند و پارچه های روشن و سفید را کدر کنند. بنابراین تفکیک پرده های سفید از رنگی یکی از نکات مهم خشکشویی پرده است.

پارچه های سفید و رنگ روشن را درون یک دستگاه قرار دهید و پارچه های گلدار را که احساس می کنید امکان دارد رنگ بدهند، در یک ماشین خشکشویی دیگر بریزید.

این کار باعث می شود علاوه بر کیفیت رنگ پارچه، از مواد شوینده مخصوص هر یک از آن ها نیز استفاده کنید.

۳٫ قبل از خشکشویی، به رفع لکه ها بپردازید

اغلب پرده های آشپزخانه در کنار اجاق گاز قرار دارند و در معرض پاشش ذرات روغن هستند. این امر به مرور پرده را چرب و آلوده می کند.

استفاده از آب برای رفع لکه روغن کار مناسبی نیست؛ زیرا به تمدید لکه کمک می کند. بهتر است برای شستشو از خشکشویی کمک بگیرید.

یکی از نکات مهم خشکشویی پرده، رفع لکه های چربی است. در این فرآیند ابتدا با مقداری چنبه، روغن اضافی را از روی پارچه بر می دارند و با بررسی نرم روی آن می کشند. سپس مقداری ماده سکاپور را به همراه پرکلرواتیلن درون دستگاه می ریزند و پرده را می شویند. در نهایت از تمیزی و درخشانی پرده های خود شگفت زده می شوید.

معایب شستشوی پرده با دست چیست؟

پرده های مخمل در شستشو با دست آهار و ساختار خود را از دست می دهند و الیاف آن ها به یکدیگر می چسبد؛ زیرا آب باعث زبر شدن بافت پارچه مخمل می شود.

پرده های حریر در برخورد با آب، کدر و چرک مرده شده و دیگر مانند سابق زیبا و درخشان نیستند. پرده های پارچه ای ممکن است در شستشوی با دست، تغییر سایز دهند و کوتاه شوند. در این صورت دیگر قابل استفاده نیستند.

در شستشوی با دست، پرده ها چروک می شوند؛ لکه ها و آلودگی در آن ها باقی می ماند، عمرشان کوتاه می شود و ممکن است دیگر قابل استفاده نباشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به معرفی برخی از نکات مهم خشکشویی پرده بپردازیم. پیش از انجام مراحل خشکشویی، لکه های روی پرده را به همراه سکاپور رفع کنید؛ سپس با تفکیک انواع پرده، مواد شوینده مخصوص هر یک را انتخاب کنید و آن ها را شستشو دهید.

برخی از اجناس پرده ها نیاز به دقت بالایی هنگام خشکشویی دارند. پرده های مخمل و حریر حتما باید به روش خشکشویی شسته و تمیز شوند. لازم به ذکر است شستشوی با دست به پارچه پرده آسیب جدی وارد می کند.

مرکز خشکشویی واش لین با امکان ثبت سفارش آنلاین، در اسرع وقت به آدرس شما مراجعه کرده، کالاها را دریافت می کند و پس از شستشو، دوباره آن ها را به شما تحویل می دهد.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد