خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی به چه نکاتی باید توجه کند؟

0

خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی به چه نکاتی باید توجه کند؟ آشپزخانه صنعتی به آشپزخانه هایی گفته می شود که برای اهداف تجاری غذا را می پزند و در اختیار مردم قرار می دهند. این آشپزخانه ها نیاز به تجهیزاتی دارند که باید خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی با توجه به نحوه استفاده و تعداد دفعاتی که در طول روز به کار می روند، نسبت به خرید آن ها با کیفیت مرغوب اقدام کند.

خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی به چه نکاتی باید توجه کند؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در حالت کلی به چند دسته تقسیم می شوند. دستگاه ها و تجهیزات آماده سازی، پخت، سرو، نگهداری و مواردی از این قبیل از جمله مهم ترین مواردی هستند که در این دسته از آشپزخانه ها بسیار استفاده می شوند.

در این مقاله تلاش کرده ایم نکاتی را بیان کنیم که خریداران تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید در هنگام انتخاب هر یک از آن ها توجه کنند. در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه دارید، با ما در ادامه متن همراه باشید.

نکات خرید تجهیزات آماده سازی غذا برای خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی

یکی از مهم ترین دستگاه هایی که باید فردی که قصد خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را دارد به آن توجه کند، تجهیزات مربوط به آماده سازی غذا است. این تجهیزات شامل دستگاه هایی نظیر تخته کار، دیگ های پلوپز، چرخ گوشت ها و مواردی از این قبیل هستند که هر کدام از آن ها در طعم و عطر غذا نقش بسزایی دارند.

به عنوان مثال خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید در هنگام خرید چرخ گوشت بسیار توجه کند که یکی از با کیفیت ترین آن را انتخاب و خریداری کند. زیرا نحوه چرخ کردن گوشت در طعم غذا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

اگر چرخ گوشت صنعتی از کیفیت پایینی برخوردار باشد و به خوبی قادر به چرخ کردن گوشت نباشد، علاوه بر آنکه منجر به خرج های اضافی در آینده خواهد شد سبب تلف کردن وقت و پایین آوردن ارزش غذایی می شود. همچنین آشپزها از دستگاه ها و تجهیزات دیگری نیز در آشپزخانه صنعتی استفاده می کنند.

خلال کن های صنعتی که برای خلال کردن سیب زمینی و مواد غذایی دیگر مانند هویج به کار می روند، یخ سازهایی که امکان در اختیار داشتن یخ ها را در قالب ها و ابعاد مختلف برای ما فراهم می آورند و مواردی از این قبیل از اهمیت بالایی برای رشد و پیشرفت در حوزه کاری آشپزخانه های صنعتی برخوردار هستند.

نکات خرید تجهیزات پخت برای خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی

از دیگر تجهیزات مهم و تاثیر گذار برای تهیه غذا در آشپزخانه صنعتی، تجهیزات پخت نام دارد. این تجهیزات شامل موارد گوناگونی می شوند. به عنوان مثال دستگاه های صنعتی مربوط به دم کردن برنج، تابه های سرخ کن، کباب پزهای گازی صنعتی و مواردی از این قبیل مهم ترین سیستم های پخت غذا به حساب می آیند.

در این باره کیفیت تجهیزات انتخابی توسط خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی به طور مستقیم بر روی طعم و کیفیت غذا تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل به عنوان یک خریدار حتما در زمینه انتخاب دستگاه های پخت غذا بسیار توجه کنید.

مثلا اگر کباب پز صنعتی خریداری شده توسط شما کیفیت پایینی داشته باشد، سبب می شود که گوشت یا مرغ به خوبی کباب نشود و خام باقی بماند. در حالت دیگر اگر قابلیت تنظیم دما را برای کباب کردن به خوبی نداشته باشد ممکن است گوشت بسوزد و درنتیجه تمامی زحمات آشپزها از بین خواهد رفت.

تمامی این نکات برای دستگاه های دیگر نیز بیان می شود و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین حتما پیش از خرید وسایل آشپزخانه صنعتی تمامی استاندارد ها را بررسی کنید و به خصوص در تجهیزات پخت از دستگاه هایی خریداری شود که با چندین بار مصرف در طول روز آسیب نبیند و زنگ نزند.

نکات خرید تجهیزات نگهداری برای خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی

زمانی که برای خرید دستگاه های آشپزخانه صنعتی می روید، باید در انتخاب تجهیزاتی که برای نگهداری مواد غذایی قصد به کارگیری آن ها را دارید، بسیار توجه کنید. این تجهیزات شامل دستگاه هایی مانند یخچال، گرمخانه، دستگاه های استریل و مواردی از این قبیل هستند که کیفیت هر یک از آن ها برای پخت غذا در آینده اهمیت بالایی دارند.

به عنوان مثال اگر مواد گوشتی را در یخچال هایی با دمای پایین نگهداری کنید، گوشت به سرعت بو می گیرد و آب می اندازد. در صورتی که از این گوشت ها در غذا استفاده شود، علاوه بر هدر دادن هزینه و وقت شما باعث خراب شدن طعم و ظاهر آن نیز خواهد شد.

توجه داشته باشید که انتخاب با کیفیت هر کدام از تجهیزات آشپزخانه صنعتی نشان دهنده ارزشی است که برای مشتری خود قائل هستید. بنابراین حتما در اولویت انتخاب خود به عنوان خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی استاندارد بودن و کیفیت بالای دستگاه ها را قرار دهید.

به کمک نکات لازم برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، پیشرفت خود را در آینده تضمین کنید

آشپزخانه صنعتی به آشپزخانه هایی گفته می شود که سرمایه گذار علاوه بر پخت غذا و قرار دادن آن در اختیار مردم به نکات تجاری آن نیز فکر می کند. در این دسته از آشپزخانه ها برای پخت، نگهداری و آماده سازی غذا از تجهیزاتی استفاده می شود که باید در هنگام انتخاب آن ها به عنوان خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی نکاتی را در نظر بگیرید.

در این مقاله به بیان مهم ترین نکات در زمینه تجهیزات این نوع آشپزخانه ها پرداخته شد. در صورتی که از دستگاه های باکیفیت خریداری کنید، سبب افزایش ارزش غذای تهیه شده می شوید. همچنین مانع از هدر رفتن هزینه و زحمات آشپزها خواهید شد. زیرا وقتی برای انتخاب تجهیزات از اجناس نامرغوب استفاده شده باشد، پس از مدتی مجبور به عوض کردن آن هستید که این موضوع باعث ایجاد خرج های اضافی خواهد شد.

به همین دلیل تمامی نکات بیان شده را حتما زمان خرید تجهیزات در نظر داشته باشید. این موضوع را نیز بدانید که قیمت بالای هر دستگاهی به منزله با کیفیت بودن آن نیست. در نتیجه حتما از استاندارد بودن برند انتخابی خود پیش از خرید مطمئن شوید. در صورتی که قصد خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی با کیفیت و دوام بالا را دارید، جیلیز با ارائه خدمات بی نظیر در خدمت شما است

نکاتی مهم برای خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه های صنعتی امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند. اما برای پیشرفت در این زمینه نیاز به خرید تجهیزاتی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب آن ها به مواردی توجه کنید. در این بخش قرار است به بیان این موارد درباره هر کدام از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی بپردازیم. در صورتی که در این باره کنجکاو هستید، این بخش را از دست ندهید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد