نقل و انتقال برند توسط وکیل چگونه انجام می شود؟

0

نقل و انتقال برند توسط وکیل چگونه انجام می شود؟ برند و نشان تجاری به عنوان هویت و شناسنامه محصول و خدمات ارائه می شود. برند نه تنها از لحاظ معنوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از لحاظ مادی نیز دارای ارزش قابل توجهی است.

نقل و انتقال برند توسط وکیل چگونه انجام می شود؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : این امر به تنهایی و بدون داشتن اطلاعات کافی میسر نیست و دارای پیچیدگی هایی است که فقط وکلا و مشاوران حقوقی که خبره این راه هستند، از عهده چنین کاری بر می آیند. نقل و انتقال برند توسط وکیل با توجه به معلوماتی که در این حوزه دارد و به پیچیدگی های قوانین و مقررات حاکم واقف است، در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می گیرد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید که با مراحل نقل و انتقال برند آشنا شوید.

شرایط نقل و انتقال برند توسط وکیل

برخلاف تصور عموم فقط اموال مادی نیستند که قابلیت نقل و انتقال دارند و از این روش از لحاظ مادی نیز سودی عاید مالک آن می شود. برند دارای فواید مالی است و همه افراد می توانند برندی را که دارای ارزش قانونی است، مبادله کنند.

به عبارت دیگر برند در رده اموال غیرمادی قرار می گیرد که روی آن سرمایه گذاری صورت می گیرد. اموالی نظیر برند، ثبت اختراع، طرح صنعتی، نشان های تجاری و غیره جزو اموال غیرمادی هستند. حال برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا همه افراد به تنهایی و بدون علم کافی می توانند برای این امر اقدام کنند؟

پاسخ خیر است؛ چراکه نقل و انتقال برند باید توسط وکیل صورت گیرد؛ وکیلی که به تمام جزییات و موازین قانونی اشراف داشته باشد و با توسل به همان دستاویزهای قانونی از ادامه راه سر باز نزند. در زمان انتقال برند توسط وکیل طرفین باید نکاتی را مدنظر قرار دهند که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت.

اطمینان خاطر از ثبت برند مورد نظر

نکته ای که در ابتدای نقل و انتقال نباید به صورت سرسری از کنار آن گذشت، ثبت آن به صورت قانونی است. به عبارت دیگر برند مزبور در اداره مالکیت معنوی براساس قوانین جاری به ثبت رسیده باشد. یکی از روش هایی که در این مسیر می توانید به اطمینان خاطر دست یابید، استعلام گرفتن است. از طریق استعلام برند از اداره مالکیت معنوی به این آسودگی خاطر می رسید که برند ثبت شده دارای هویت قانونی است.

دارا بودن اعتبار قانونی

یکی از کارهایی که وکلا در راستای نقل و انتقال برند انجام می دهند و شاید بسیاری از افراد عادی از این مسائل آگاه نباشند، اطمینان از اعتبار قانونی برند مزبور است. کسانی که برای مالکیت برندها اقدام می کنند، در گام نخست باید بدانند که اعتبار این برند تمام نشده و مهلتش منقضی نشده باشد. در این صورت انتقال برند معنا و مفهوم خود را از دست خواهد داد. اگر مهلت برند منقضی شده باشد، ابتدا باید ابتدا مهلت آن را تمدید کرده و سپس نسبت به انتقال آن اقدام کنید.

نکته

نکته ای که وکلا از آن آگاه هستند، این است که اگر می خواهید از امتیاز برندی استفاده کنید، به تاریخ انقضای آن توجه کنید. بسیاری از افراد بدون توجه به تاریخ انقضا که مثلا شش ماه است، قراردادی یک ساله برای بهره مندی از امتیازات یک برند منعقد می کنند که عملا شش ماه بدون استفاده خواهد ماند. شما فقط شش ماه می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

انتقال برند در یک موضوع تجاری واحد

یکی از شرایطی که در نقل و انتقال برند توسط وکیل بسیار اهمیت دارد، این است که انتقال برند در همان طبقه و صنفی انجام پذیرد که فعالیت تجاری صورت می گیرد و دارای موضوع واحدی باشد. مثلا اگر برند و نشان تجاری شما در زمینه لوازم خانگی است، باید انتقال آن در همان طبقه و راستایی صورت گیرد که به لوازم خانه مربوط است.

با این اوصاف فقط دارندگان یا مالکیت آن تغییر می کند و ادامه فعالیت در همان راستا صورت می گیرد. با این حال برخی افراد نمی دانند برندشان در کدام طبقه تعریف می شود. وکلا و مشاوران در سایت سعید شهبازی در زمینه های مربوط به نقل و انتقال برند کمک شایانی به درخواست کنندگان خواهند کرد.

اجرای مراحل انتقال مالکیت برند

وکیلی که به عنوان نماینده قانونی در این زمینه حضور دارد، باید با در دست داشتن اسناد مربوط به نقل و انتقال برند از قبیل روزنامه تقاضای ثبت، آگهی رسمی و گواهی ثبت برند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند. پیش از همه این کارها، مالک برند باید به این اطمینان خاطر برسد که می خواهد برند را به صورت کامل منتقل کند یا آن را به صورت موقتی اجاره می دهد؛ هر کدام قوانین مخصوص به خود را می طلبد.

انتقال برند باید حتما به ثبت برسد؛ در غیر اینصورت دارای وجهه و اعتبار قانونی نیست.

سخن آخر

در این گفتار بر آن شدیم به صورت مجمل به نقل و انتقال برند توسط وکیل بپردازیم. شاید بسیاری از افراد از شرایطی که برای انتقال علامت تجاری ذکر شد اطلاعات جامع و کاملی نداشته باشند. این گفتار به صورت اختصار به این موضوع پرداخت.

اگر افرادی به جد قصد دارند برند یا علامت تجاری کسب و کار خود را به صورت کامل انتقال دهند یا آن را موقتی اجاره دهند، باید حتما از وکیلی کارکشته و مجرب کمک بخواهند؛ در غیراینصورت امکان دارد با دست اندازهای بسیاری مواجه شوند که شاید آنها را از ادامه راه دلسرد و پشیمان کند.

برای موفقیت در این امر و نیل به مقصود، سایت سعید شهبازی با داشتن وکلای خبره و کارکشته در خدمت شماست. این سایت در راستای خدمت رسانی و مشاوره های حقوقی راه اندازی شده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد