لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا شامل چه مواردی است؟!

0

لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا شامل چه مواردی است؟! آشپزخانه صنعتی پیتزا به آشپزخانه هایی گفته می شود که برای عموم مردم غذاهای مختلف فست فود را آماده کرده و در اختیار آن ها قرار می دهد. این دسته از آشپزخانه ها برای تکمیل و فراهم آوردن شرایط ویژه در زمینه تهیه و عرضه فست فود، نیاز به انتخاب تجهیزاتی دارند که کیفیت در برگزیدن آن ها حرف اول را خواهد زد. آیا از دستگاه ها و لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا اطلاع دارید؟

لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا شامل چه مواردی است؟!

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : تجهیزاتی که به منظور آماده سازی پیتزا و فست و فودهای مختلف در آشپزخانه های صنعتی به کار می روند شامل تجهیزات پخت، سرمایش، سرو و مواردی از این قبیل هستند که در این مقاله قرار است به توضیح آن ها پرداخته شود. توجه داشته باشید که خرید بهترین نوع این تجهیزات و لوازم تاثیر مستقیم بر کیفیت و جذب مشتری برای آشپزخانه شما خواهد گذاشت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در زمینه خرید لوازم آشپزخانه صنعتی پیشنهاد می دهیم این مقاله را مطالعه بفرمایید.

با لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا برای پخت آشنا شوید!

آشپزخانه های صنعتی پیتزا نیازمند امکانات و دستگاه های ویژه ای برای تهیه و سرو فست فود و در برخی موارد نیز نگهداری مواد غذایی هستند. در این مورد سیستم ها و تجهیزات مختلفی به کار گرفته می شوند که در این قسمت به توضیح مهم ترین آن ها در زمینه پخت پیتزا می پردازیم.

تاپینگ پیتزا و ساندویچ

یکی از این دستگاه ها تاپینگ پیتزا و ساندویچ است. این نوع از تجهیزات در طول روز بسیار استفاده می شوند و به همین دلیل خرید بهترین کیفیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تاپینگ پیتزا برای جداسازی مواد غذایی، تهیه و دسته بندی آن ها به کار می رود.

هرچه کیفیت این دستگاه ها بهتر باشد، عملیات ذکر شده با سرعت بیشتری انجام خواهند شد. جنس این دستگاه استیل و از میز، یک یا چند درب برای حفظ مواد غذایی استفاده شده در پیتزا و فست فود تشکیل شده است. همچنین یخچالی در پایین این دستگاه تعبیه می شود که برای خنک نگه داشتن مواد پیتزا به کار می رود.

دستگاه پیتزا ریلی

برای آنکه در عملیات پخت پیتزا سرعت بیشتری ایجاد شود، یکی از بهترین راه حل های ارائه شده به کار گیری دستگاه پیتزا ریلی است. این سیستم با برخورداری از سیستم گرمایشی و پخت مناسب، تمامی سطح و درون خمیر پیتزا را برشته کرده و رنگ طلایی زیبایی به آن می بخشد.

با استفاده از این دستگاه نیازی به جداسازی مراحل پخت برای برشته و آبدار کردن پیتزا وجود ندارد. به همین دلیل است که گفته می شود سرعت پخت پیتزا بسیار بالا رفته و مانع از منتظر ماندن بیش از حد مشتریان خواهد شد. جالب است بدانید که در دستگاه های پیتزا ریلی پیشرفته این امکان فراهم شده است که جابجایی پیتزاها به راحتی صورت گیرد و دما با نسبت بسیار دقیقی تنظیم می شود که در پخت پیتزا کیفیت بیشتری را برای آشپز و مشتری به ارمغان خواهد آورد.

خمیر پهن کن

همانطور که می دانید پایه پخت پیتزا، خمیر آن است. زمانی که شروع به خوردن پیتزا می کنید، اولین چیزی که طعم دلنشینی را به شما هدیه می دهد، میزان تردی و تازگی خمیر است. علاوه بر این موضوع، مقدار ضخامت پیتزا نیز نقش بسیاری در خوشمزگی آن ایفا می کند. اهمیت جنس و کیفیت خمیر پهن کن در این جا مشخص می شود.

اهمیت تجهیزات شست و شو در آشپزخانه های صنعتی پیتزا

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه های صنعتی پیتزا، تجهیزات شست و شو نام دارند که از آن ها به وان مخصوص شستن ظروف اشاره می کنیم. این وان ها علاوه بر شستن ظروف برای تمیز کردن و شستن سبزی ها، شست شوی انواع گوشت ها و مواد غذایی مربوط به پخت پیتزا  به کار می روند.

این سینک ها به دلیل استفاده مداوم و همچنین شست و شوی بیش از حد باید از استیل ضد زنگ ساخته شده باشند که مانع از زنگ زدگی و از بین رفتن پوسته سینک شود. بنابراین انتخاب تجهیزات شست و شو از اهمیت بالایی برخوردار است که ظروف و مواد غذایی تمیز را برای پخت غذای بی نظیر فراهم کند.

علاوه بر وان شست و شو یکی دیگر از موثرترین لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا، کابینت آبچکان است که پس از شستن ظروف وظیفه خشک کردن آن ها را بر عهده دارد. درست است که این دستگاه فضای اندکی را در آشپزخانه های صنعتی اشغال می کند، اما اهمیت آن بر کیفیت غذا بسیار تاثیر گذار بیان می شود.

همانطور که می دانید وسایل و ظروف برای تهیه پیتزا و فست فود به تعداد زیادی مصرف خواهد شد. در صورتی که این ظروف به خوبی شسته یا خشک نشوند، بر اثر بو گرفتن و جا خوش کردن کثیفی باقی مانده از غذا بر سطح آن، از کیفیت پیتزا به شدت کاسته می شود. این امر سبب شده که آشپزها به تجهیزات شست و شو در کنار دستگاه های پخت اهمیت دهند که زحمات کارکنان آشپزخانه زایل نشود.

با لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا با کیفیت، طعمی بی نظیر را به مشتریان خود هدیه دهید

در سال های اخیر افراد زیادی تمایل به تاسیس آشپزخانه های صنعتی پیتزا پیدا کرده اند. علت آن نیز استقبال بیش از حد مردم و تمایل آن ها به صرف غذاهای فست و فود بیان شده است. اما باید توجه کنید که عموما مردم به تمیزی در کنار کیفیت خوب غذا نیز اهمیت زیادی می دهند. بنابراین نحوه استفاده صحیح از وسایل و تجهیزات در کنار سرو مناسب و شایسته پیتزا و فست فود، سبب جلب توجه بیشتر افراد به سمت آشپزخانه های صنعتی خواهد شد.

در این مقاله به بیان تعدادی از تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا نظیر تجهیزات پخت اشاره کردیم. در کنار تمامی دستگاه هایی که برای پخت به کار می روند، تجهیزات شست و شو نیز در کیفیت پیتزا از اهمیت زیادی برخوردار است. در نتیجه هنگام انتخاب تجهیزات شست و شو از سری لوازم آشپزخانه صنعتی پیتزا، حتما به استاندارد بودن و همچنین جنس فلز به کار رفته برای ساخت آن ها توجه کنید. درواقع تمام دستگاه ها و تجهیزات در کنار یکدیگر سبب پخت و سرو غذای عالی و بی نقص خواهند شد. در صورت تمایل بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را از فروشگاه جیلیز بخواهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد