شناخت صفر تا ۱۰۰ جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

0

شناخت صفر تا ۱۰۰ جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی : اگر از آن دسته افرادی هستید که در فکر راه اندازی یک رستوران، کافی شاپ، فست فود یا پخت غذا در تعداد بالا هستند، پیشنهاد می دهیم پیش از آنکه فعالیت خود را شروع کنید، از جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی اطلاع پیدا کنید.

شناخت صفر تا ۱۰۰ جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : یک آشپز خوب علاوه بر داشتن مهارت، باید تجهیزات مناسبی را نیز داشته باشد که به بهترین نحو کار خود را انجام دهد. تجهیزات خوب، فضای آشپزخانه را متحول می کند. هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی گرفته اید، باید تجهیزات مناسب آن را نیز تهیه کنید.

توصیه می کنیم ابتدا منوی غذایی خود را در نظر بگیرید، سپس با توجه به بودجه خود، وسایل مورد نیاز را خریداری کنید.

لازم به ذکر است برای خرید جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی پیشنهاد می دهیم از سایت جیلیز بازدید کنید. این فروشگاه اینترنتی تجهیزات دست دوم را نیز خریداری و به فروش می رساند.

آشنایی کامل با جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه های صنعتی، همان آشپزخانه هایی هستند که به تعداد بالا غذا تهیه می کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. رستوران ها، هتل ها و فست فود ها از جمله این نوع آشپزخانه ها هستند.

هزینه هایی که نیاز است برای خرید جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی پرداخت کنید، کمی بالا است. به همین منظور ابتدا آشنایی کامل با این تجهیزات را پیدا کرده، سپس اقدام به خرید بهترین و کارآمد ترین لوازم مورد نیاز خود کنید.

توجه داشته باشید که با توجه به کسب و کار خود، لوازم مورد نیاز را خریداری کنید که در هزینه های خود نیز صرفه جویی کرده باشید.

لازم به ذکر است جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی علاوه بر کیفیت خوب، باید کارایی بالایی نیز داشته باشند. در ادامه مقاله لیستی از جدیدترین و ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را معرفی و شرح می دهیم.

تجهیزات پخت

یکی از مهم ترین لوازمی که باید تهیه کنید، تجهیزات پخت غذا است. از جمله این تجهیزات به شرح زیر است:

  • انواع فر برای پخت پیتزا؛ فر آجری، فر صندوقی و فر ریلی؛
  • انواع اجاق گاز صنعتی؛ اجاق گاز خطی، اجاق گاز فردار و اجاق گاز خانگی؛
  • کباب پزهای صنعتی و کباب پز تابشی؛
  • انواع دمکن برنج؛
  • انواع دستگاه گریل؛
  • انواع سرخ کن؛
  • دستگاه کباب ترکی.

توجه داشته باشید هر یک از این تجهیزات، انواع مختلفی دارند. بهتر است با توجه به نیازتان لوازم را تهیه کنید و از خرید تجهیزات اضافه پرهیز کنید.

توصیه می کنیم از فروشنگان یا صاحبان یک رستوران پرس و جو کرده و از تجربه آن ها استفاده کنید.

تجهیزات آماده سازی

از جمله جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی که باید خریداری کنید، تجهیزات آماده سازی غذا است. پیش از پخت غذا، باید لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی در این زمینه را بدست آورید.

برخی از این تجهیزات به شرح زیر هستند:

  • چرخ گوشت صنعتی؛
  • سمارور؛
  • دستگاه خلال سیب زمینی؛
  • سیخ گیر؛
  • ترموس؛
  • چاقو و دیگر لوازم آماده سازی غذا.

دقت داشته باشید بر اساس منو طبخ غذاهای آشپزخانه خود، لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. لازم به ذکر است اگر طبخ غذاهای گوناگون مانند غذاهای داخلی و ملل را تهیه می کنید و انواع دسر را نیز در منوی خود دارید، باید تمامی لوازم آماده سازی را تهیه کنید.

هر یک از این تجهیزات انواع مختلفی دارند که کاربردهای هر کدام متفاوت است. جالب است بدانید اگر در مورد نحوه طبخ غذاهای گوناگون اطلاع داشته باشید، خرید راحت تری برای تجهیزات آماده سازی دارید.

تجهیزات برودتی

یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات برودتی است که برای سرد کردن غذا و دسر استفاده می شود. در برخی موارد برای نگهداری از مواد اولیه فاسد شدنی مانند گوشت و مرغ، باید آن ها را منجمد کنید. بنابراین این تجهیزات از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است.

از جمله این تجهیزات به شرح زیر هستند:

  • انواع تاپینگ ها؛
  • فریزر؛
  • یخچال ویترینی؛
  • فریزر ایستاده.

برخی از غذاها هستند که بلافاصله پس از پخت باید سرد شوند؛ همچنین بیشتر دسرها مانند ژله باید سرد سرو شوند. بنابراین وجود این تجهیزات بسیار لازم است.

برای آنکه مواد غذایی طول عمر بیشتری داشته باشند باید در یخچال و فریزر نگهداری شوند. یکی دیگر از مهم ترین لوازم برودتی، آبسردکن و یخساز است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

تجهیزات سرو

از دیگر جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی که باید خریداری شود، تجهیزات سرو است. این لوازم به طور دائم مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین علاوه بر کیفیت بالایی که باید داشته باشند، نیاز است که ظاهر زیبایی نیز داشته باشند؛ زیرا مشتریان هنگام سرو باید از دیدن این لوازم لذت ببرند و با اشتهای بیشتری غذای خود را میل کنند.

جنس این تجهیزات باید استیل ضد زنگ باشد؛ زیرا به طور مداوم شسته می شوند و باید طول عمر بالایی داشته باشند. توجه داشته باشید استیل از بهداشتی ترین لوازم به حساب می آید.

تجهیزات شستشو

یکی از کاربردی ترین و جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی، ماشین های ظرفشویی و سینک های دوقلو است. وجود ماشین ظرفشویی در آشپزخانه های بزرگ بسیار واجب است؛ زیرا تعداد بالایی ظرف و اقلام دیگر پی در پی کثیف می شوند و نیاز به شستشوی سریع دارند.

لازم به ذکر است ماشین ظرفشویی آب کمتری مصرف می کند. توجه داشته باشید ظروفی را خریداری کنید که قابل شستشو در این ماشین ها باشند و آسیب نبینند.

با استفاده از این دستگاه ها قادر هستید میزان حرارت و فشار آب را تنظیم کنید و به بهترین نحو ظرف ها را شستشو دهید.

کلام آخر

امروزه با توجه به مشغله کاری بیشتر مردم، استفاده از غذاهای رستورانی و فست فودها رواج پیدا کرده است. اگر به دنبال افزایش درآمد خود هستید و مایل به راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی هستید، باید قبل از راه اندازی آن، با جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شوید.

این تجهیزات انواع مختلفی نظیر تجهیزات پخت، تجهیزات سرو، تجهیزات نگهداری و حمل غذا دارند.

بهتر است به جای سردرگمی در فروشگاه های مختلف، از فروشگاه جیلیز بازدید کنید. این فروشگاه اینترنتی به طور تخصصی در زمینه خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران ها و کافی شاپ ها فعالیت می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد