برای تجهیز آشپزخانه صنعتی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

0

برای تجهیز آشپزخانه صنعتی چه مواردی را باید در نظر داشت؟ برای آنکه رستوران پرفروشی داشته باشید یا تعداد مشتریان فست فود شما زیاد شود و به سود بیشتری برسید باید نکات مهمی را در تجهیز آشپزخانه صنعتی خود در نظر بگیرید.

برای تجهیز آشپزخانه صنعتی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : آشپزخانه های صنعتی از آن دسته آشپزخانه هایی هستند که به تعداد بالا غذا می پزند و به دست مشتریان می رسانند.

ممکن است صاحب یک هتل باشید؛ یک رستوران جدید راه اندازی کرده باشید یا اینکه در فکر راه اندازی یک کافی شاپ مدرن و به روز هستید، برای آنکه مشتریان شما زیاد شود و سودتان افزایش پیدا کند باید تجهیزات خوب و با کیفیتی را تهیه کنید.

تجهیز آشپزخانه صنعتی اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، به آشپز کمک می کند و سرعت خدمت رسانی را بالا می برد. اگر به دنبال تهیه همچین لوازمی هستید، پیشنهاد ما بازدید از فروشگاه اینترنتی تجهیزات آشپزخانه جیلیز است.

هر آنچه باید از تجهیز آشپزخانه صنعتی بدانید!

برای داشتن یک آشپزخانه صنعتی کارآمد، باید تجهیزات خوبی را برای آن فراهم کنید. توجه داشته باشید خرید تجهیزات مناسب مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

تجهیز آشپزخانه صنعتی باعث می شود محیط اطراف سامان داده شود و نظم حین کار رعایت شود. لازم به ذکر است هرچه لوازم بهتری خریداری کنید، در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد و مصرف انرژی را پایین می آورید.

تجهیزات  خوب و با دوام که عمر طولانی مدت دارند، باعث می شود به جای هزینه های گزاف هرساله برای تعویض لوازم کهنه و خراب، هزینه های دیگری کنید و طول عمر رستوران و کافی شاپ خود را بالا ببرید.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید تجهیزات به آن توجه کنید، فضای آشپزخانه است. بیشتر افراد با کمبود فضا برای لوازم خریداری شده مواجه می شوند. بهتر است قبل از اقدام به خرید و تجهیز آشپزخانه صنعتی خود، فضای مورد نظر را بررسی کنید و سپس با توجه به نیاز رستوران و آشپزخانه اقلام ضروری را خریداری کنید.

برای خرید لوازم باکیفیت و مناسب فضای خود، بهتر است قبل از اقدام به خرید از تجربه دیگران که مشاغل مشابهی دارند استفاده کنید. همچنین قادر به پرس و جو از فروشندگان این لوازم هستید.

صرفه جویی در هزینه ها با انتخاب درست

امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و اقتصاد دنیا، بازار خرید و فروش چندان رونقی ندارد و اغلب فروشندگان با دریافت پول های گزاف، مایل به جبران شکست های مالی خود هستند.

پیشنهاد می دهیم هنگام تهیه لوازم و تجهیز آشپزخانه صنعتی از فروشندگان با انصاف استفاده کنید و لوازمی را خریداری کنید که طبق منوی غذایی رستوران شما حتما کاربرد دارد.

لازم به ذکر است با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت ها بهتر است از اجاره لوازم خودداری کرده و با خرید تجهیزات با کیفیت خیال خود را برای همیشه راحت کنید.

با این حساب در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و یکی از بهترین رستوران ها یا کافی شاپ های منطقه می شوید.

تهیه سیستم تهویه هوا

یکی از نکات مهمی که باید هنگام تجهیز آشپزخانه صنعتی به آن دقت کنید، تهویه مناسب هوای داخل رستوران و آشپزخانه است. تهیه سیستم تهویه مناسب باعث می شود که بوی مواد سرخ کردنی داخل آشپزخانه نماند و محیط رستوران یا کافی شاپ را آلوده نکند.

توجه داشته باشید اگر مشتری وارد رستوران شود بوی روغن سوخته تمام فضا را اشغال کرده باشد بدون شک از آنجا می رود و دیگر باز نخواهد گشت.

لازم به ذکر است با خرید سیستم تهویه هوا، ساختمان های اطراف و همسایه ها نیز از شما شاکی نخواهند شد؛ زیرا بوی مواد سرخ کردنی یا دود زغال و کباب پز به آسانی از بین می رود و به خانه های دیگر سرایت نمی کند.

آشپزخانه های صنعتی قلب رستوران یا هتل های هستند. غذا در آن جا طبخ می شود، مواد غذایی را در این فضا نگهداری می کنند؛ افراد مختلفی در آن مشغول به فعالیت و کار هستند؛ بنابراین اگر تجهیز آشپزخانه های صنعتی به درستی انجام شود، علاوه بر پخت غذای با کیفیت، کارکنان نیز در امنیت کامل به کار خود ادامه می دهند و از آشپزی لذت می برند.

نکات جانبی

اگر مایل هستید بهترین رستوران منطقه را داشته باشید باید در تجهیز آشپزخانه صنعتی بیشترین دقت را به کار گیرید. حتما باید از لوازم استاندارد استفاده کنید. این لوازم باید کارایی و عملکرد بالایی داشته و استفاده از آن ها راحت باشد.

با توجه به بودجه، منوی رستوران و کافی شاپ تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید. دقت داشته باشید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید از جنس مرغوبی نظیر استیل ضد زنگ باشند. این جنس از لوازم علاوه بر داشتن طول عمر بالا، بهداشتی نیز هستند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد نحوه چیدمان آشپزخانه است،  بهتر است برای فست فود ها از چیدمان جزیره ای استفاده کنید. همچنین چیدمان ارگونومیک یا خط تولید و مونتاژ نیز مناسب مطبخ هایی هستند که به پخت ساندویچ و پیتزا فعالیت دارند. البته توجه داشته باشید چیدمان ارگونومیک چندان بهینه نیست و مصرف انرژی را بالا میبرد.

مواد غذایی مانند گوشت و مواد فاسد شدنی باید در یخچال و فریزر نگهداری شوند در غیر اینصورت فاسد می شوند و مشتریان را مسموم می کنند. بنابراین باید یخچال و فریزر با کیفیتی را خریداری کنید.

کلام آخر

برای پخت غذای خوب و مرغوب تنها راه اندازی رستوران و یک آشپز خوب کافی نیست. باید انتخاب درستی در تجهیز آشپزخانه صنعتی خود داشته باشد. لوازم خوب و با کیفیت را خریداری کرده و از مواد غذایی مرغوب استفاده کنید.

حتما سیستم تهویه خوبی برای آشپزخانه خود خریداری کنید. تهویه مناسب علاوه بر گردش مطلوب جریان هوای آشپزخانه و محیط داخل رستوران، باعث می شود که کارکنان بهتر کار کنند و همسایه ها و ساختمان های اطراف نیز از بوی مواد سرخ کردنی و دود ذغال در امان باشند و احساس رضایت کنند.

توصیه می کنیم به جای سردرگمی در بازار و افتادن در دام فروشندگان نا انصاف، تجهیزات خود را از فروشگاه اینترنتی جیلیز خریداری کنید. این فروشگاه مرجع تخصصی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، کافی شاپ و هتلی است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد