بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

0

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق خرید خانه جدید کار سختی است. به علاوه قیمت آن و سوالات بسیاری که برایتان پیش می آید گیج کننده است. بدتر از آن خرید انه ای است که به بازسازی نیاز دارد، چون نمی دانید کار را از کجا شروع کنید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

شاید در تصورتان فکر کنید می توانید به راحتی هر قسمت خانه را بازسازی کنید. در حالی که با شروع بازسازی کلی کار روی سرتان هوار می شود که نمی دانید با آنها چکار کنید.

به همین دلیل است که در اینجا می خواهیم درباره جزئیات بازسازی کمک تان کنیم. خب، از کجا باید شروع کرد؟

  1. از کارهای ابتدایی شروع کرده و لیست تهیه کنید

شاید لازم به ذکر نباشد اما بهتر است از کارهای اولیه شروع کنیم. هرچقدر خانه را خوب بررسی کنید، بهتر می توانید آن را بازسازی کنید. زیر فرش، کمد، دیوارها، گچ کاری، پنجره ها، آجر و نقاشی را خوب بررسی کنید. آیا جایی ترک برداشته؟ آیا بید میبینید؟ یا رنگ ها پوسته داده اند؟

حتی اگر خانه ای که خریده اید در شرایط خوبی است، بازهم شاید دوست داشته باشید یکی دو مورد را تغییر دهید. باید کاملا به همه چیز دقت کنید و همه چیز را زیر نظر بگیرید. شاید در این مرحله ندانید دقیقا چکار کنید اما این موضوع اصلا مهم نیست. در اولین گام باید مطمئن شوید که مشکلی وجود دارد.

  1. لیست را طبقه بندی کنید

پس از یادداشت برداری و آماده کردن یک لیست بلند بالا وقتش رسیده همه چیز را طبقه بندی کرده و کارهای لازم برای هر طبقه بندی را مشخص نمایید.

می توانید از صفحات اکسل استفاده کنید و نوع پروژه را در ردیف های آن ثبت کنید. می توانید لیست را براساس نوع کار (لوله کشی، برقکاری، گچکاری، نقاشی، تزئینات و غیره) طبقه بندی کنید، اما هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. مهم این است که روش مناسب خودتان را پیدا کنید.

  1. اولویت ها را مشخص کنید

وقتی لیست را طبقه بندی کردید باید ستون های اضافی قرار داده و درباره نوع کار و میزان ضرورت آنها یادداشت برداری کنید. به علاوه باید کارها را اولویت بندی کنید، می توانید ستون کارهای ضروری را به رنگ قرمز هایلایت کنید.

مسلما برخی از پروژه ها باید زودتر انجام شوند. مشکلات بزرگتر را باید زودتر حل کنید. باید به ترتیب انجام پروژه ها توجه کنید. نباید پیش از گچکاری خانه را رنگ کنید اما باید پیش از گچ کاری کارهای برقی و لوله کشی را انجام دهید.

به طور کلی باید کارها را به ترتیب انجام دهید.

  1. تخریب و بازسازی دیوار، تغییر طرح فضا، تعمیر نم دیوار
  2. پنجره
  3. برقکاری و لوله کشی (مرحله اول)
  4. گچ کاری
  5. کاشی کاری
  6. نقاشی و تزئین
  7. برقکاری و لوله کشی (مرحله دوم)
  8. کف

یکی از سخت ترین کارهای بازسازی خانه زیاد بودن پروژه هاست. مثلا اگر بخواهید دیوار را خراب کنید، باید کلی کابل و لوله را دستکاری کنید. درست است که کارها را اولویت بندی کردید، اما برخی از کارها هم به میزان اهمیت آنها برای شما بستگی دارد. دوست دارید کدام کارها را اول انجام دهید؟ کدام کارها بیشترین تاثیر مثبت را روی کیفیت زندگی تان دارند؟ بیشتر می توانید در کدام جنبه ها بیشتر هزینه کنید؟ کدام پروژه ضروری تر است؟

شاید کار سختی باشد اما در صورتی که لیست تهیه کنید و کارها را ذره به ذره طبقه بندی و اولویت بندی کنید همه چیز آسان می شود.

  1. کمک بگیرید

اگر در مرحله اول کارهای سخت را مشخص کنید حالا وقتش رسیده برای انجام آنها کمک بگیرید. دوستان و خانواده می توانند به شما کمک کنند اما بهتر است کارهای مهم را به متخصص بسپارید.

همچنین می توانید از نصایح دیگران استفاده کرده و مشکلات خود را حل کنید. حتی اگر ماهرترین فرد ممکن باشید بازهم شاید نتوانید از عهده بعضی پروژه ها بربیایید. انجام برخی از کارها به مجوز نیاز دارد و اگر آن را خودتان انجام دهید شاید بعدها حین فروش خانه به مشکل برخورید. اگر درباره انجام کاری شک دارید از متخصص سوال کنید.

  1. برنامه ریزی دقیق

علاوه بر لیست دقیق باید برنامه ریزی دقیق تر هم داشته باشید. می توانید گام های ذکرشده را مراحل اولیه برنامه ریزی در نظر بگیرید. وقتی دقیقا بدانید باید چکار کنید آن موقع می توانید دقیق برنامه ریزی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد