انواع لوستر شش ضلعی چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند؟

0

انواع لوستر شش ضلعی چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند؟ لوسترها انواع مختلفی دارند. درست است نوعی که در اتاق پذیرایی نصب می‌شود، بیش از سایرین در معرض دید قرار می‌گیرد و جلب توجه می‌کند اما در اتاق‌های دیگر نیز به وجود لوسترهای زیبا ومناسب نیاز است. انواع لوستر شش ضلعی ازجمله وسایلی هستند که راهروها، مقابل درب ورودی یا در اماکن تجاری و تفریحی مختلف استفاده می‌شوند.

انواع لوستر شش ضلعی چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : باتوجه به لزوم هماهنگی میان این وسایل و دکوراسیون موجود، امکان دارد که این دسته از لوازم نورپردازی در اشکال مختلفی ساخته شوند؛ بنابراین ویژگی‌های خاص خود را دارند که باید با درنظرگرفتن چیدمان خود آن‌ها را انتخاب کنید.

انواع لوستر شش ضلعی با چه خصوصیاتی شناخته می‌شوند؟

لوستر یک وسیله تزیینی است که برای زیبایی و نورپردازی فضاهای مختلف استفاده می‌شود. به همین خاطر نیز طرح و نقش در آن اهمیت زیادی دارد. سلایق مختلف امکان دارد که تعریف متفاوتی از زیبایی داشته ‌باشند و همین امر سبب ایجاد طرح و نقش‌های مختلفی در انواع لوستر می‌شود. دیزاین شش ضلعی نیز یکی از این انواع است.

شاید تصور کنید که این طرح تنها مناسب دکوراسیون مدرن است اما با کمی گشت و گذار در فروشگاه‌ها خواهیددید که لوسترها کلاسیک مختلف کریستالی نیز با این طرح عرضه می‌شوند که البته ابعاد بزرگی ندارند.

طراحی

مهم‌ترین علت نامگذاری این دسته از انواع لوستر، شکل ظاهری طراحی آن است. در این سبک، قسمتی از لوستر همچون سینی زیری یا اضلاع اطراف به صورت شش‌ ضلعی طراحی می‌شوند. البته طراحی مسئله است که خلاقیت در آن بسیار اهمیت دارد. درنتیجه، هیچ فرم و شکل دقیقی برای آن قابل تصور نیست. با این حال تمامی طراحی‌های موجود در این قالب دارای اشتراکاتی هستند که حالت و فرم شش ضلعی از جمله مهم‌ترین موارد آن به شمار می‌رود.

در ساخت و طراحی این سبک از لوسترها متریال مختلفی و متنوعی به کار می‌روند و هیچ قانون خاصی وجود ندارد. لوسترهای شش ضلعی امکان دارد که از جنس چوبی، کریستالی یا با فلزات مختلف و به شکل مدرن طراحی و تولید شوند.

در خصوص لوسترهای کریستالی، تنها انواع سقفی به این شکل امکان طراحی دارند. به این صورت که سینی زیر لوستر شکلی به صورت شش ضلعی خواه دداشت و قطعات کریستالی روی این سینی سوار می‌شوند. البته در هر صورت نباید با قطعیت تمام درباره نوع طراحی حرف زد. امکان دارد که هرروز تازگی‌های مختلفی در آن به وجود بیاید.

تعداد شعله‌ها

این سبک از لوسترها در اتاق‌های کوچکی همچون اتاق مطالعه، خواب یا فضاهای راهرو یا حتی کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شوند. بنابراین باید نور ملایم و غیرمستقیمی داشته‌ باشند که حالت آرامش و امنیت را در فضا تداعی کند. در نتیجه تعداد شعله‌های محدودی خواهد داشت. در فضاهای کوچکی همچون راهروها که این تعداد شاید یک عدد باشند اما درباره فضاهای بزرگتر از لوسترهایی شش ضلعی استفاده می‌شود که دو یا سه شعله داشته ‌باشند.

فرم قرارگیری شعله‌ها نیز اهمیت دارد و ممکن است به صورت گرد یا خطر درکنار یکدیگر قرار بگیرد. نوع چیدمان خطی بیشتر در دکوراسیون مدرن و جدید مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

انواع لوستر شش ضلعی به جهت شکل ظاهری به این نام شناخته می‌شوند. این سبک از لوسترها امکان دارد با چوب، کریستال یا فلزات مختلف تولید شوند و در انواع دکوراسیون کلاسیک و مدرن قابل استفاده هستند. اینگونه از وسایل بهتر است در اتاق‌ها و فضاهایی که نیاز به نورپردازی مستقیم و زیاد ندارند، استفاده شوند. به این علت که معمولا ابعاد بسیار بزرگی ندارند.

تنوع تولید و طراحی این دسته از وسایل زیاد است اما با وجود فروشگاه‌ آنلاین خوگر شما دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای یافتن مورد مطابق سلیقه خود ندارید. برای این منظور تنها کافی است که وارد بخش مورد نظر در این وبسایت شوید.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از آخرین محصولات و قیمت ها به سایت خوگر مراجعه کنید و یا با شماره تماس ۰۲۱-۶۱۹۲۵ تماس حاصل فرمایید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد