چرا آموزش کابینت سازی بر موفقیت کسب و کار شما موثر است؟

0

چرا آموزش کابینت سازی بر موفقیت کسب و کار شما موثر است؟ : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سامان چوب آموزش کابینت سازی به روشی که در سامان چوب ارائه شد دیدگاه بسیاری از کابینت سازان و استادکاران را تغییر داد و گاهی هم مقاوت های شدیدی در این مورد میشد که مگر می شود کابینت سازی را در این زمان کم و یا با آموزش به صورت ویدیو فراگرفت که ما توانستیم با برگزاری بیش از ۲۵ دوره حضوری و ارسال بسته آموزشی به بیش از ۱۵۰۰ نفر در ایران این باور اشتباه را تغییر دهیم.

چرا آموزش کابینت سازی بر موفقیت کسب و کار شما موثر است؟

طی سال های اخیر هر شخصی که به کابینت سازی علاقه مند میشد باید مسیر سخت و بازحمتی را می رفت تا شاید کابینت سازی را یاد بگیرد. حتما با خود می گویید چرا باید همچنین راهی را برای یادگیری یک حرفه و مهارت طی کنیم؟

پاسخ مهدی علیمحمدی مدیر و موسس و مدرس سامان چوب در تمامی دوره ها و سمینارهای به هنرآموزها و علاقه مندان کابینت سازی این بوده است که چرا باید چند سال برای یادگیری در کارگاه های مختلف از رتبه های پایین شروع کنیم. البته که بازهم باید دید استادکار براساس باورهای قدیمی و کهنه اش همه نکات و فوت و فن ها را آموزش می دهد. زیرا یکی از همان باورهای قدیمی این بود آموزش ندهیم تا دست در این شغل و حرفه زیاد نشود و بسیار عجیب است.

حال اگر شروع به یادگیری کابینت سازی به صورت آموزش نوین و در مجموعه سامان چوب کنیم چه اتفاقی برای ما می افتد؟

خب بسیار مشخص است که شما در زمان بسیار کمتری این مهارت را فرامیگیرد. مسئله بعدی این است که تمامی نکاتی که یادمیگیرد علم همراه با تجربه چندین چند ساله است چرا که مهندس علیمحمدی خود؛ بیش از ۱۵ سال طراح و مجری کابینت و دکوراسیون منزل است و بیش از ۱۵۰۰ پروژه را مدیریت و اجرا کرده است.

مهم ترین نکته مسئله هزینه است!! امروز اگر بخواهید به روش قدیمی و آزمون و خطا آموزش کابینت سازی را شروع کنید و فقط با اشتباه کردن در برش دو ورق ام دی اف، چندین برابر هزینه آموزش به صورت نوین و مهندسی را باید بپردازید.

یکی از تفاوت های بسیار مهم این است که استادکاران قدیمی تسلطی بر کارشناسی و بازاریابی در کابینت سازی ندارند. آنها به صورت کاملا سنتی باید در نمایشگاه ها و کارگاه های خود منتظر باشند که مشتری به دنبال آنها بیاید! اما مگر امروز روزهای نشستن و منتظر مشتری بودن است آیا ما به مشتری نیاز داریم یا او به ما! در دوره آموزش کابینت سازی سامان چوب به تمامی این مسائل می پردازیم. شما به طراحی های روز و استاندارد ها و حتی کارشناسی فروش کابینت و دکوراسیون مسلط می شوید.

امیدوارم همین دلایل برای شما قانع کننده باشد که بدون رسیک شروع به یادگیری به کسب و کار پرسود و پردرآمد کنید.

خلاصه کلام

موارد زیادی را بررسی کردیم که به ما نشان می دهد که اگر بصورت سنتی هم کابینت سازی را فرابگیرید باید خودتان به سراغ یادگیری مسائل مدیریتی و مهندسی آن در بخش طراحی باشید. زیرا عدم آشنایی با این موارد موجب می شود ریسک های زیادی را بکنید که چرا زمان از هر چیزی مهم تر است و شما اگر نتوانید پروسه پرزنت مشتری تا قرارداد و اجرای کابینت را بدرستی اجرا کنید با مشکلات بسیار بزرگی باید دست و پنجه نرم کنید. حالا باز هم تصمیم با شماست آیا باز هم آموزش کابینت سازی سامان چوب ریسک محسوب می شود!

آیا در ابتدای مسیر و بدون سرمایه می توان کابینت ساز شد؟

مهدی علیمحمدی بارها این چالش را برای کارآموزان خود به سرانجام رساند است. همیشه کسانی که با مجموعه سامان چوب تماس میگیرند سوالشان این که آیا بدون کارگاه می توان کابینت ساخت؟ اگر کسی در ابتدا تجهیزات نصب و کارگاهی را نداشته باشد هم می تواند شروع کند و کسب و کار خودش را داشته باشد؟

جواب کارشناسان ما بر اساس تجربه های آموزشی که در ابتدا گفتیم با قاطعیت این است که بله! شما می توانید!!!

البته که این پاسخ برای انگیزه دادن و برگزاری دوره های آموزشی و فروش دوره نیست چرا که رسالت ما در این دوره ها بر اساس تجره خود جناب علیمحمدی و بعد کارآموزان او است.

شما اگر بخواهید تجهیزات یک کارگاه و ابزارآلات نصب را تهیه کنید باید بیش ۲۰۰ میلیون هزینه کنید آیا بنظرتان در ابتدای مسیر عاقلانه است که این هزینه را بپردازید در صورتی که می توان بسیار آسان تر مسیر را طی کرد.

کابینت سازی علاوه بر مهارت؛ هنر مدیریت کارها نیز است. یعنی شما علاوه بر دانش و اصول کابینت سازی باید بدانید چگونه بدون سرمایه اولیه و ابزارآلات و فقط با یک متر و گوشی بتوانید کسب درآمد کنید که ما در سامان چوب به صورت تخصصی به آن پرداخته ایم.

آیا ساخت کمد دیواری را هم آموزش می دهید؟

بله؛ آموزش ساخت کمد دیواری به صورت تخصصی برای اولین بار در ایران در مجموعه سامان چوب اتفاق افتاد. به دلیل درخواست بسیاری از کارآموزان و حتی کسانی که نیاز به ساخت کمد دیواری در منزل داشتند، شروع به ساخت آموزش کردیم.

حالا روند آموزش ساخت کمد دیواری در منزل یا به صورت تخصصی چیست؟

  1. اندازه گیری کمد دیواری اولین مهارت و مهم ترین بخش
  2. چیدمان کمد دیواری و نیاز سنجی از مشتری برای اینکه به چه نوع کمد دیواری نیاز دارد
  3. یادگیری بایدها و نبایدها ساخت کمد دیواری را بدانیم و چیدمان و بکارگیری کشو ها
  4. طراحی کمد دیواری و نقشه کشی آن
  5. آنالیز ساخت و آماده سازی نقشه های ساخت کمد دیواری
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد