وکیل اخذ کد اقتصادی چه مراحلی را به جای متقاضی انجام می دهد؟

0

وکیل اخذ کد اقتصادی چه مراحلی را به جای متقاضی انجام می دهد؟ کد اقتصادی توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای شرکت های با فعالیت اقتصادی صادر می شود. افراد پس از ثبت شرکت خود باید تا مدت دو ماه به اداره مالیات مراجعه کنند و به تنظیم درخواست کد اقتصادی و پرونده مالیاتی بپردازند.

وکیل اخذ کد اقتصادی چه مراحلی را به جای متقاضی انجام می دهد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در صورتی که افراد برای شرکت برای اخذ این مدارک اقدام نکنند، از معافیت های مالیاتی بهره مند نخواهند شد. به همین دلیل باید بدانید استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی از بروز مشکلات احتمالی برای اخذ این کد و تاخیر در تنظیم آن جلوگیری می کند.

زیرا وکلا در سریع ترین زمان با اطلاع به هیئت مدیره شرکت نسبت به تنظیم و اخذ کد اقتصادی و پرونده مالیاتی شرکت مورد نظر اقدام می کنند. بنابراین برای آشنایی بیشتر شما با کار این وکلا در ادامه مراحلی که آن ها به جای متقاضی طی می کنند را شرح می دهیم.

مراحلی که وکیل اخذ کد اقتصادی طی می کند، کدامند؟

متقاضیان پس از ثبت شرکت باید برای انجام امور مالیاتی نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام کنند، اما ممکن است گاهی با بی اعتنایی مدت این کار تمام شود و مشکلاتی را برای شرکت ایجاد کند. در این رابطه باید بدانید وکیل برای اخذ کد اقتصادی اطلاعات کافی از این کد و اهمیت اخذ آن را به متقاضی می دهد.

طبق این اطلاعات متقاضی مدارک را آماده می کند و آن را به وکیل خود تحویل خواهد داد. موکل با داشتن کد اقتصادی شروع به فعالیت و تنظیم قرارداد با شرکت های دیگر برای صادرات و واردات محصولات خود می کند. البته برای صادرات و واردات به کارت بازرگانی شرکت نیاز دارند.

علاوه بر ارائه اطلاعات، وکلا امورات دیگری را نیز انجام می دهند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

بررسی مدارک متقاضی

وکیل پس از دریافت مدارک آن ها را براساس مقررات و قوانین ثبتی بررسی می کند. در صورت مغایرت نداشتن با شرایط و ضوابط اخذ کد اقتصادی نسبت به تنظیم درخواست در اداره مالیات اقدام خواهد کرد.

وکیل اخذ کد اقتصادی براساس دانش و اطلاعات مالیاتی و حقوقی مدارک را بدون نقص تحویل سازمان مالیات کشور خواهد داد و کد اقتصادی شرکت را در زمان مشخص برای موکل خود دریافت می کند.

مدارکی که وکیل تهیه می کند، شامل مدارک ثبتی اساس نامه، تقاضانامه، کپی مدارک شناسایی اعضا شرکت، اجاره نامه رسمی، کد رهگیری آدرس شرکت، گواهی نامه امضا صاحبان شرکت وغیره است.

درخواست اخذ کد اقتصادی به اداره مالیات

متقاضیان اخذ کد اقتصادی ممکن است به دلیل بی اطلاعی از شرایط و قوانین مدارک تقاضای کد اقتصادی هزینه و زمان زیادی را اتلاف کنند. آن ها با این مشکلات احتمالا زمان دو ماهه اخذ کد اقتصادی شرکت را نیز از دست می دهند.

در این رابطه باید بدانید وکیل اخذ کد اقتصادی اطلاع دارد که در ابتدا باید پرونده مالیاتی شرکت تشکیل دهد و سپس نسبت به درخواست کد اقتصادی اقدام کند. چنان که او با تکمیل پرونده مالیاتی و دریافت شماره واحد مالیاتی به دریافت کد اقتصادی و کلاسه پرونده اقدام می کند.

ثبت نام برای اخذ کد اقتصادی

وکیل اخذ کد اقتصادی پس از دریافت درخواست کد اقتصادی شرکت و تشکیل پرونده مالیاتی در اداره مالیات شرکت باید به سامانه اینترنتی آن مراجعه کند. سپس با مراجعه به سایت مالیاتی gov.ir نسبت به ثبت نام متقاضی اقدام می کند.

اطلاعات درخواستی مانند اطلاعات شخصی متقاضی، نوع شرکت، حوزه فعالیت، اساس نامه ها وکلیه مدارک مورد نیاز اخذ کد اقتصادی را ثبت می کند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی، صحت کد پستی و اطلاعات واردشده منتظر ارسال رمز و کد کاربری می ماند. سپس کد اقتصادی باتوجه به صحت اطلاعات ثبتی متقاضی صادر می شود.

سخن آخر

کد اقتصادی به شرکت متقاضیان اعتبار می دهد و مشارکت با شرکت های بزرگ نیاز به مشاهده کد اقتصادی شرکت دارد. شرکت های بزرگ برای قرارداد درخواست کد اقتصادی از شرکت مورد نظر می کند که اعتبار شرکت را بسنجد.

در این رابطه باید بدانید اگر اطلاعات کافی را در این زمینه ندارید و می خواهید نسبت به اخذ این کد اقدام کنید، وکیل اخذ کد اقتصادی بسیار به شما کمک می کند. چنان که این وکلا مدارک مورد نیاز برای اخذ کد را تهیه می کنند و سپس مراحل درخواست و ثبت کد را انجام می دهند.

در نهایت اگر به دنبال وکیلی مجرب و حاذق در این زمینه هستید، بهتر است با کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید و از آن ها کمک بخواهید. زیرا وکلای ما در این زمینه متخصص و باتجربه هستند و در کوتاه ترین زمان مراحل اخذ کد اقتصادی را طی می کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد