لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود در آشپزخانه های مدرن

0

لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود در آشپزخانه های مدرن : اگر مایل هستید در آشپزخانه های مدرن و خانگی خود، پخت غذا و فست فود را مانند آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها انجام دهید، باید لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود را در خانه داشته باشد.

لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود در آشپزخانه های مدرن

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : امروزه با توجه به نوع زندگی و مشغله های کاری، تهیه غذا از بیرون به جای غذاهای خانگی افزایش یافته است و بیشتر خانواده ها غذاهایی مانند فست فود و دیگر غذاهای بیرون پز را سفارش می دهند؛ اما نحوه پخت غذا در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی شاید چندان بهداشتی و اصولی نباشد و مایل باشید در خانه و آشپزخانه های مدرن خود برای اعضای خانواده فست فود و غذا آماده کنید.

ممکن است در آشپزخانه امروزی خود، یک کسب و کار نیز راه اندازی کنید! با این حساب باید لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. برخی از این لوازم در ابعادی هستند که به راحتی در آشپزخانه های شما جای می گیرند.

توصیه می کنیم از سایت جیلیز بازدید کرده و لوازم مورد نیاز را به صورت دست دوم یا نو و بدون کارکرد با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید

آیا با لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود آشنا هستید؟

امروزه با توجه به زندگی ماشینی و کبود زمان لازم برای پخت غذاهای سنتی، اغلب مردم به فست فودها روی آورده اند؛ زیرا در سریع ترین زمان ممکن آماده می شوند و به راحتی و در هر مکانی قادر به صرف غذای خود هستید.

برای آنکه در آشپزخانه مدرن خود قادر به پخت این غذاها باشید باید لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود را تهیه کنید. همچنین اگر مایل به راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی و فست فود هستید، باید موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید که مهمترین آن ها، تهیه لوازم آشپزخانه است.

این تجهیزات بسیار گسترده و متنوع هستند. شاید تهیه همه این لوازم برای هر رستوران و آشپزخانه ای لازم نباشد. بنابراین باید با توجه به نیاز خود این لوازم را خریداری کنید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فست فود بپردازیم و نکات مهم هنگام خرید این لوازم را برای شما شرح دهیم.

معرفی تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و فست فودها

ممکن است در خانه و آشپزخانه مدرن خود لوازم آشپزی مختلفی داشته باشید که چندان مناسب پخت فست فود نباشند یا ممکن است تعدادی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را نیز داشته باشید. برای آشنایی کامل با این تجهیزات قصد داریم به طور مفصل هر یک را معرفی کنیم.

لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود انواع مختلفی به شرح زیر دارد:

  •     تجهیزات پخت غذا؛
  •     تجهیزات سرو غذا؛
  •     تجهیزات شستشو؛
  •     تجهیزات نگهداری؛
  •     تجهیزات راه اندازی.

در ادامه مقاله به شرح هر یک از این لوازم می پردازیم.

تجهیزات پخت غذا و فست فود

لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود که در پخت غذا کاربرد دارد، شامل انواع فر برای پخت پیتزا و ساندویچ، سرخ کن صنعتی، دستگاه گریل، دستگاه کباب زن و کباب ترکی، دستگاه پخت ذرت مکزیکی، هات داگ پز، اجاق گاز صنعتی،  هات داگ رولر، همبرگر زن، ساندویچ میکر، تستر، پاستا پز و غیره است.

ممکن است در آشپزخانه های مدرن تعدادی از این لوازم را نداشته باشید که باید تهیه کنید. البته برای پخت فست فود در حجم کم، قادر به استفاده از وسایلی همچون سرخ کن های خانگی نیز هستید.

تجهیزات سرو غذا

برای سرو غذا نیازمند خرید لوازمی به شرح زیر هستید:

  •     قاشق، چنگال و چاقو؛
  •     ابزار بسته بندی غذا مانند کارتن پیتزا و فویل بسته بندی ساندویچ؛
  •     لیوان و ظروف مورد نیاز برای نوشیدنی.

لازم به ذکر است در آشپزخانه های مدرن بهتر است از ظروف استیل به جای ظروف پلاستیکی استفاده شود؛ زیرا این لوازم در خانه و آشپزخانه مدرن موجود است و نیاز به تهیه آن ها نیست. با این حساب در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود.

تجهیزات شستشو و نگهداری

از جمله لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود که برای نگهداری و شستشو باید خریداری و فراهم شود، عبارت است از:

  •     سینک استیل؛
  •     وان شستشو از جنس استیل؛
  •     کابینت آبچکان؛
  •     ماشین ظرفشویی؛
  •     میز چرخدار برای حمل ظروف به ماشین ظرف شویی؛
  •     یخچال و فریزر صنعتی؛
  •     یخچال های ویترین دار؛
  •     گرمخانه شیشه ای و ویترین دار؛
  •     قفسه استیل برای نگهداری ظروف، مواد غذایی و نان.

اگر مایل به تهیه غذا و فست فود در خانه هستید، بیشتر این لوازم را در خانه دارید و نیاز به خریداری نیست.

تجهیزات راه اندازی

علاوه بر موارد بالا، از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فست فود که باید هنگام راه اندازی تهیه کنید، شامل مواردی نظیر هود، میز و صندلی، چرخ گوشت، گوشت کوب برقی، وردنه، میز پیشخوان، دستگاه کالباس بر برقی، میز کار استیل، تخته کار و غیره است.

نکات جانبی هنگام خرید لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود

لوازم مورد نیاز برای راه اندازی یک فست فود، بسیار زیاد و متنوع است. به همین علت باید به نکات زیر هنگام خرید این لوازم دقت کنید.

  • ابتدا منوی غذایی خود را مد نظر قرار دهید و با توجه به اینکه قرار است چه غذایی بپزید، لوازم مورد نیاز را خریداری کنید.
  • اندازه فضای در دسترس در آشپزخانه مدرن یا صنعتی شما بسیار مهم است. درنتیجه وسایل اضافی را خریداری نکنید و از تهیه لوازم بزرگ خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید جنس وسایل حتما باید استیل و بهداشتی باشد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند که زود از بین نروند.

آخرین نکته اینکه بودجه خود را خرج لوازم ضروری کنید و خدمات پس از فروش تجهیزات را نیز مد نظر قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله آشنایی کاملی با لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فود پیدا کردید و به راحتی قادر به تهیه لوازم مورد نیاز در آشپزخانه مدرن خود برای پخت فست فودها هستید.

شرکت های زیادی به فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی می پردازند؛ اما به دلیل آنکه به راحتی قابل اعتماد نیستند و ممکن است لوارم نامرغوبی را به شما بفروشند، قصد معرفی یک مرجع تخصصی خرید یا فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شما را داریم.

سایت جیلیز به خرید و فروش آنلاین تجهیزات رستوران، هتل، تجهیزات کافی شاپ، آشپزخانه های صنعتی و فست فود می پردازد. با مراجعه به این سایت لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد