تعمیر کابینت ترموفویل پوسته داده

0

تعمیر کابینت ترموفویل پوسته داده : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق کابینت های ترموفویل هم مانند لمینت با لایه وینیل پلاستیک روی ام دی اف ساخته می شوند. کابینت های لمینت و ترموفویل مانند کابینت چوبی بوده اما ارزان ترند. اما این ارزان بودن هزینه ای دارد، چون چوب لمینت پوسته داده و لایه باریک ترموفویل هم در معرض پوسته دادن است.

 تعمیر کابینت ترموفویل پوسته داده

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مقایسه ونیر چوب، لمینت پلاستیک و ترموفویل

لمینت و ونیر آسیب پذیرند. به همین دلیل است که لوازم چوبی ونیر پس از چند سال خراب می شوند. استفاده زیاد، آب و رطوبت می تواند فرایند خراب شدن را تسریع کند. این موضوع درباره لوازم لمینت پلاستیک هم صدق می کند و لایه های پلاستیک روی ام دی اف در معرض آسیب قرار دارند.

اما کابینت های ترموفویل بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. ترموفویل یک لایه وینیل پی وی سی است که تحت فشار و حرارت روی ام دی اف نصب می شود. در حالی که این اتصال قوی است اما به مرور ضعیف می شود. ترموفویل از چوب ونیر یا لمینت ونیر باریک تر بوده و راحت تر پوسته می دهد.

حرارت، رطوبت یا ترکیب این دو می توانید این ارتباط را ضعیف کند. نجارها و کابینت سازها می گویند معمولا لایه ترموفویل کابینت هایی که قهوه ساز، تستر، فر تستر و فرهای ترکیبی روی آن قرار دارند، زودتر خراب می شوند. از آنجایی که حمام رطوبت زیادی دارد، آب و رطوبت می تواند به ترموفویل آسیب بزند.

تعمیر یا تعویض

در حالی که آسیب چوب ونیر یا لمینت آسان است اما در کابینت های ترموفویل این آسیاب پخش می شود.اگر کابینت های ترموفویل تنها در یکی دو قسمت یا قسمت های در معرض رطوبت و حرارت آسیب دیده اند، باید زودتر تعمیر کنید. با چسب و پرکننده می توانید این کار را انجام دهید. اما اگر کل آشپزخانه به این آسیب دچار شده باید کل کابینت ها یا در و جلوی کشو را عوض کنید. تعویض روکش ها نسبت به تعویض کل کابینت ها به صرفه تر است.

اگر بدنه کابینت شرایط خوبی دارد اما درها پوسته داده اند، بهتر است درها را تعویض کنید. اگر خود ام دی اف شرایط خوبی ندارد، دیگر نمی توانید برای تعمیر هزینه کنید چون قابل تعمیر نیستند.

برای تعمیر ترموفویل به ابزار و لوازم ساده نیاز دارید. اگر ام دی اف شرایط خوبی دارد بهتر است لایه ترموفویل را تعمیر کنید.

ابزار و لوازم مورد نیاز

  •     شت
  •     گیره نجاری
  •     دستمال و پارچه
  •     چسب کابینت
  •     تکه های کوچک پارچه

روش انجام

  1.   لایه ترموفویل را بردارید: از کسی کمک بگیرید تا لایه ترموفویل را از ام دی اف جدا کنید. آن را بیش از حد نکشید چون ممکن است بشکند.
  2.   چسب کهنه روی ام دی اف را بکنید.
  3.   چسب جدید را بزنید: در حالی که یک نفر ترموفویل را نگه داشته با شت چسب را به ام دی اف و ترموفویل بزنید. مراقب باشید چسب را بیش از حد به سطح آغشته نکنید.
  4.   منتظر باشید: فورا سطح ترموفویل را به ام دی اف فشار ندهید. روی بسته چسب مدت زمان فشار دادن چسب نوشته شده است. معمولا ۱۵ دقیقه کافی است. سطح باید خشک باشد وگرنه چسبندگی ایجاد نمی شود.
  5.   بهم چسبانده و محکم کنید: دو لایه را بهم فشار دهید و یک ساعت روی هم بگذارید. می توانید با گیره روی این دو فشار وارد کنید تا خوب بهم بچسبند.
  6.   تمیز کنید: سطح را خوب تمیز کنید تا چسب از روی آن پاک شود و اثری نماند.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد