۱۲ ایده برای بازسازی خانه

0

۱۲ ایده برای بازسازی خانه : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق آیا شما دوست ندارید خانه تان را به روز کنید؟ حتی اگر با دکور فعلی خانه مشکلی نداشته باشید بازهم هرنوع تغییر دوست داشتنی است. شاید از جزیره آشپزخانه تان استفاده نمی کنید. اتاق پذیرایی تان بی استفاده شده یا دیگر از شومینه گوشه خانه خسته شده اید.

۱۲ ایده برای بازسازی خانه

در اغلب اوقات بازسازی خانه کاری آسان و کم هزینه است. رنگ آمیزی، نصب اتصالات جدید و هرگونه بازسازی می تواند خانه را دگرگون کند. با صرف هزینه کمی برای نصب ترموستات خودکار در هزینه های بلندمدت صرفه جویی می شود. می توانید کابینت و آجر را رنگ آمیزی کنید. یا اینکه پنتری، اطراف یخچال یا حتی سرویس بهداشتی را کاملا دگرگون نمایید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. قبل: کمد کوچک

اغلب ما دوست داریم کمد بزرگی داشته باشیم اما مشکل اینجاست که کمدها دیواری هستند و نمی توان به راحتی آن را حرکت داد. دیوار هم که حرکت نمی کند. می کند؟

بعد: کمد بزرگ

این صاحبخانه با بررسی کمدش متوجه شد این کمد دیواری از طریق دیوار به اتاق مجاور وصل می شود. بنابراین با برداشتن دیوار وسط به یک کمد بزرگ دست پیدا کرد.

  1. قبل: جزیره بی استفاده

اگر کسی از جزیره استفاده نمی کند پس فضای جالبی نیست، مگر برای گذاشتن نامه ها و قبوض و وسایل. درست مثل جزیره این خانه. مخصوصا اینکه کابینت های تیره و چراغ ها هم این آشپزخانه را قدیمی نشان می دهند.

بعد: بار صبحانه

در اینجا جزیره آشپزخانه به بار صبحانه بدل شده تا مهمان ها دور گاز جمع نشوند. پیشخوان اضافه هم باعث می شود مهمان ها به بار نزدیک باشند. همچنین می توانید روی جزیره سینک هم نصب کنید. به جای چراغ ها هم چراغ های خطی گذاشته شده است. همچنین روبروی یخچال هم چراغ آویز نصب شده است.

  1. قبل: ترموستات قدیمی

ترموستات های قدیمی و کلاسیک جلوه جذابی دارند اما مقرون به صرفه نیستند. ترموستات های دستی انرژی را به هدر می دهند و باید خودتان ترموستات را تنظیم کنید.

بعد: ترموستات هوشمند

اگر می خواهید ترموستات را عوض کنید می توانید در عرض کمتر از یک ساعت آن را با ترموستات هوشمند جایگزین کنید. این ترموستات های هوشمند دیجیتال در طول روز خانه را گرم و سرد می کنند. در بلند مدت که خانه نیستید هم می توانید آن را تنظیم کنید.

  1. قبل: دیوار اصلی نه چندان جالب

این نشیمن با رنگ قرمز و سقفی که کوتاه به نظر می رسد اصلا جلوه جالبی ندارد و باید عوض شود.

بعد: دیوار اصلی شیک

در این نشیمن از دو ایده بازسازی الهام گرفته ایم. صاحبخانه ابتدا خطوطی را روی دیوار کشیده تا مطمئن شود که عکس ها دقیق نصب شده اند. دوما اینکه دیوار قرمز به رنگ سفید درآمده تا ارتفاع سقف هم بیشتر نشان داده شود. این خطوط افقی هم فضا را مرتفع نشان می دهند.

  1. قبل: فضاهای به هدر رفته

یخچال غذاها را سرد نگه می دارد اما یخچال می تواند فضای بزرگی را اشغال کند و بالا و اطراف آن هم به هدر می رود.

بعد: یخچال و پنتری

با این ایده می توانید در بالا و اطراف یخچال پنتری اضافه کنید تا از تمام فضاها استفاده شود و در قفسه های آن مواد غذایی را قرار دهید.

  1. قبل: کابینت دیواری

کابینت های دیواری جز آشنای بسیاری از خانه ها هستند که کارکرد زیادی دارند. ارتفاع شان طوری است که می توانید به وسایل دسترسی داشته باشید. بنابراین می توانید وسایلی را که نمی خواهید ببینید آنجا پنهان کنید. با این حال این کابینت ها می توانند فضا را تاریک و دلگیر نشان دهند.

بعد: طاقچه

طاقچه به جای کابینت دیواری جایگزین شد. این طاقچه ها دیوارهای بسته و دلگیر را به فضایی باز تبدیل کرده اند. البته درباره این تغییر باید دقیق باشید. چون برای وسایلی که در کابینت ها بوده باید جایی را مشخص کنید. حتی می توانید بسیاری از وسایل بی استفاده را دور بیندازید.

  1. قبل: آجرنمای بدشکل

آیا باید آجر را رنگ زد یا نه؟ یادتان باشد رنگ زدن آجر غیرقابل برگشت است چون نمی توانید رنگ روی آجر را پاک کنید. اما وقتی آجرنما آنقدر بدشکل است که اصلا نمی توانید تحملش کنید، باید چکار کنید؟ در اینجا اندازه بزرگ آجرنما هم شرایط را بدتر می کند.

بعد: رنگ آمیزی آجرنما

رنگ آمیزی اجرنما سخت نیست و در اینجا صاحبخانه با یک لایه رنگ سفید توانسته آجرنمای خانه را به بخش جذاب و دیدنی تبدیل کند.

  1. قبل: کابینت سرویس بهداشتی

سرویس های بهداشتی کوچک به این کابینت ها نیاز دارند اما دیوارهای تنگ و فضای محدود می تواند جلوه بدی ایجاد کند. در این سرویس بهداشتی دیوار زرد و کابینت ظاهر بدی دارند و باید آنها را تغییر داد.

بعد: کابینت زیبا

رنگ آمیزی این کابینت کار آسانی نیست و می توانید در یک نیمروز کابینت ها را رنگ کنید، دیوار را رنگ کنید، چراغ ها را عوض کنید، قالیچه جدیدی پهن کنید و دکور را عوض کنید.

  1. قبل: پاسیوی رها شده

اگر شما هم پاسیوی رها شده ای دارید که دوست دارید تغییرش دهید، تنها نیستید. پاسیو می تواند محلی برای جمع شدن دور هم باشد که دوستان و اعضای خانواده در آن دور هم جمع شده، غذا بخورند و صحبت کنند. اما وقتی به حال خود رها شود محیط بهم ریخته ای خواهد بود که دوست ندارید در آن وقت بگذرانید.

بعد: پاسیوی مرتب شده

با گذاشتن کفپوش بتن می توانید فضایی برای جمع شدن دور هم ایجاد کنید. بعد کافی است کمی شاخ و برگ ها را مرتب کنید.

  1. قبل: اتاق پذیرایی نامرتب

باید برای اتاق پذیرایی خود طرح خوبی داشته باشید اما در اینجا شاهد یک اتاق پذیرایی نامرتب و بهم ریخته هستید.

بعد: تغییر دکوراسیون

در این اتاق پذیرایی رنگ بندی تمام عناصر را در کنار هم قرار داده و هارمونی ایجاد کرده است. وسایل با دقت انتخاب شده و از صندلی های پلاستیکی ارزان تا میز با هم مطابقت دارند. لوستر زیبا هم توانسته طراحی این فضا را تکمیل کند.

  1. قبل: حمام قدیمی

طراحی های قدیم به درد حالا نمی خورند. این حمام هم با وجود سرامی صورتی، وان قدیمی و نبود دوش ظاهر بدی دارد.

بعد: دوش و وان صاحبخانه سرویس بهداشتی را کمی بزرگ تر کرده تا کاربردی تر و دلبازتر شود. به این صورت که فضا وان و دیوار دور آن را برداشته و به جای آن یک وان جدید نصب کرده است. سپس در گوشه سرویس بهداشتی هم یک دوش شیشه ای نصب کرده است که بازهم فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

  1. قبل: کابینت های قدیمی آشپزخانه

کابینت های قدیمی شیکر در بسیاری از آشپزخانه ها دیده می شوند. این صاحبخانه آنها را دوست داشت و به جایی رسید که دید دیگر نمی تواند آنها را تحمل کند و باید آنها را بردارد. تعویض کابینت، تعویض روکش و کابینت های آمده می توانند برای بازسازی آشپزخانه استفاده شوند. اما برای صرف حداقل هزینه یک راه حل وجود دارد.

بعد: کابینت های رنگ شده

زمانی که به تغییر نیاز دارید و بودجه تان کم است، می توانید کابینت های آشپزخانه را رنگ کنید. در این صورت همان کابینت ها را با رنگ جدیدی خواهید داشت. از رنگ های اکریلیک-لاتکس مخصوص دیوار استفاده نکنید. رنگ کابینت بخرید که دوام بیشتری دارد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد