تغییر کابینت های آشپزخانه با کمک کاغذ دیواری

0

تغییر کابینت های آشپزخانه با کمک کاغذ دیواری : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید یا بودجه مورد نیاز برای تعویض کابینت ها را ندارید، با کاغذ دیواری می توانید آشپزخانه خود را تغییر کنید!

تغییر کابینت های آشپزخانه با کمک کاغذ دیواری

هنگامی که به خانه فعلی ام در بروکلین آمدم، به نظرم آشپزخانه کمی دلگیر بود، چون رنگ کابینت ها قهوه ای تیره بود. وقتی دوستم دنی، که متخصص کارهای فنی و طراح بود، به من پیشنهاد کرد با کاغذ دیواری ظاهر کابینت را عوض کنم، ترسیدم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت و طراحی کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

می دانم که محیط اطراف بر حس و حال آدم تاثیر خوبی دارد، به خصوص آشپزخانه، پس فضا باید به گونه ای باشد که در آن احساس خوبی داشته باشم. تغییر کابینت ها گرچه نسبت به تعویض آن تغییر کمتری دارد، اما می تواند تاثیر بزرگی ایجاد کند. به همین دلیل است که با انتخاب این کاغذ دیواری جذاب این تغییر را ایجاد کردم. شما می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. خوبی این روش این است که می توانید به راحتی آن را عوض کنید. همچنین می توانید برای قسمت هایی مانند پیشخوان هم از کاغذ دیواری استفاده کنید.

نحوه تغییر کابینت های آشپزخانه به کمک کاغذ دیواری چسبی

ابزار و وسایل لازم

  • سطل
  • اسفنج یا غلتک فوم دار
  • پارچه سفید
  • پیچ گوشتی یا دریل
  • کاغذی دیواری  جداشدنی (در اینجا از کاغذدیواری موقت استفاده کردیم)
  • کاتر اره ای (کاتر Self-Healing Quilting Mat)
  • غلتک صاف کننده لبه (غلتک زبر Quilter توصیه می شود)
  • متر
  • چاقوی اگزاتو (Exacto Knife)
  • ابزار صاف کننده سطح (مطمئن شود در چسب کاغذ موجود است، در غیر این صورت باید آن را جداگانه خریداری کنید)

پیش از اینکه به سراغ جزئیات بروم، باید بگویم بگویم اول می خواستیم از کاغذ دیواری های برچسبی استفاده کنیم. اما در نهایت از کاغذی دیواری چسبی استفاده کردم. چون متوجه شدم که این کاغذ دیواری راحت تر برش خورده، در صورت پاره شدن راحت تر کنترل شده و راحت تر روی خطوط درهای کابینت چسبیده می شود. با این حال این کاغذ دیواری ممکن است به ندرت شل شده و لازم باشد هربار آن را محکم کنید. یادتان باشد برای تمیز کردن این کاغذ دیواری باید از دستمال خشک یا پاک کن جادویی استفاده کرد. در صورت استفاده از کاغذی دیواری برچسبی هم باید مانند برچسب پیشخوان آن را بچسبانید اما حتما قسمت ها را از قبل برش داده و لبه های آن را کمی اضافه نگه دارید تا به خوبی آن را بچسبانید و سپس آن را مرتب کنید.

گام ۱: سطح کابینت را اندازه گرفته و میزان کاغذ دیواری مورد نیاز را محاسبه کنید.

گام ۲: با پیچ گوشتی یا دریل لولای در را بردارید. در صورتی که اتصالات دیگری مانند دستگیره و پیچ و مهره به آن متصل است باید آن را بردارید.

گام ۳: در صورتی که کاغذ را به صورت غلتک یا مقدار زیاد سفارش می دهید، بهتر است درهای کابینت را روی کاغذ دیواری قرار دهید و خط برش هرکدام از آنها را مشخص کنید. باید دقیقا خط برش در را مشخص کنید. بعد با کمک کاتر و خط کش آن را برش دهید. این مراحل را برای تمام درها و همه قسمت ها به کار ببرید.

گام ۴: حالا که کاغذ تمام بخش ها را بریدیم می توانیم از چسب استفاده کنیم.

با استفاده از غلتک رنگ یا اسفنج پشت کاغذ را خیس کنید و مطمئن شوید لکه نشود. بعد از خیس شدن، قسمت بالا و پایین هر قسمت را تا کنید تا در وسط به هم برسند و مطمئن شوید کاغذ آسیب نبیند. بگذارید کاغذ به مدت ۳ تا ۵ دقیقه کنار بماند و چسب فعال شود.

گام ۵: پس از فعال شدن چسب باید کاغذ را بچسبانید:

قبل از گذاشتن کاغذ در کابینت را خوب تمیز کنید. در صورتی که در کابینت آسیب دیده قبل از شروع کار آن قسمت ها را بتونه کنید.

در کابینت را روی سطح مناسب قرار دهید تا صاف بمانند. اولین برش را برداشته و آن را باز کنید. به نوعی که چسب به در بچسبد و کاملا روی در قرار بگیرد. می توانید از چسب نقاشی استفاده کنید تا در صورت چکه کردن چسب مایع مشکلی رخ ندهد.

بعد از قرار گرفتن کاغذ روی در با اسفنج نمدار یا ابزار صاف کننده روی آن را بمالید.

با این کار نمی گذارید حباب های بزرگ ایجاد می شود، حباب های کوچک تر هم با خشک شدن کاغذ از بین می روند.

گام ۶: بگذارید کاغذ دیواری حداقل سه ساعت بماند و خشک شود. در این زمان می توانید لوازم داخل کابینت را مرتب کرده و بعد در را نصب کنید. 

گام ۷: بعد از خشک شدن کاغذ دیواری می توانید لبه های آن را صاف کنید. دوباره در را روی سطح گذاشته و با چاقوی تیز لبه های آن را صاف کنید.

بعد از این کار متوجه می شوید بعضی از لبه ها آویزان هستند. کمی آب زیر آن بمالید و با ابزار صاف کننده فشار دهید. بعد بگذارید یک ساعت دیگر بماند و خشک شود.

گام ۸: حالا می توانید درهای جدید را مجددا نصب کنید. در صورتی که در اتصالات دیگر دارد باید آنها را در این مرحله نصب کنید. با نوک چاقو یک X کوچک ایجاد کنید تا اتصالات دستگیره روی آن نصب شود. به آرامی اتصالات را روی این نقطه قرار داده و با پیچ فشار دهید تا نصب شده و در عین حال کاغذ پاره نشود. لولا را روی در یا کابینت وصل کنید. بهتر است این کار را با دریل یا پیچ گوشتی برقی انجام دهید. 

در صورتی که از کار با ابزار برقی می ترسید بهتر است از متخصص کمک بگیرید.

گام ۹: آشپزخانه جدیدتان را تمیز و مرتب کنید. یادتان نرود که دوستان خود را به این آشپزخانه جدید دعوت کنید. 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد