آشنایی با تمام قوانین ثبت شرکت در انگلیس

0

آشنایی با تمام قوانین ثبت شرکت در انگلیس : اگر در حال مطالعه این نوشته هستید احتمالا می دانید که کشور انگلیس یکی از قطب های اقتصادی جهان به شمار می رود. این کشور به لحاظ قوانین آسان حقوقی که دارد بخش عظیمی از سرمایه گذاران خارجی را به سمت خود جذب می کند. این مسئله تا حدی فراگیر است که حدود ۹۰ درصد از شرکت های بزرگ دنیا در انگلستان شعبه دارند.

آشنایی با تمام قوانین ثبت شرکت در انگلیس

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت شرکت یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود که امکان دارد حتی از این طریق متقاضیان قادر به اخذ اقامت نیز باشند. البته جهت انجام این کار حتما باید با قوانین ثبت شرکت در انگلیس آشنایی کامل داشته باشید. در ادامه این نوشته به تمامی شرایط و ضوابط این مسئله پرداخته می شود.

قوانین ثبت شرکت در انگلیس شامل چه مواردی می شود؟

هرکدام از صاحبان سرمایه که تصمیم به این کار می گیرند، بدون شک سوالات زیادی همچون اخذ اقامت و تابعیت، میزان سرمایه مورد نیاز و قوانین حاکم بر نظام اقتصادی انگلیس ذهن آنان را به خود مشغول می کند. پاسخ هریک از این سوالات، آینده کاری فرد را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بنابراین لازم است که اطلاعات جامع و کاملی در این مورد وجود داشته باشد.

انگلستان را باید یکی از مرفه ترین کشورهای جهان دانست و قطعا سطح رفاه و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. بنابراین شرایط پیشرفت کاری و تحصیلی برای افراد به سادگی فراهم خواهد شد. یکی از اهداف سرمایه گذاران از ثبت شرکت در انگلیس نیز اخذ اقامت این کشور است. خوشبختانه امکان این کار در کشور انگلیس وجود دارد؛ البته باید شرایط مورد نیاز آن فراهم باشد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

قوانین و شرایط کلی

یکی از جالب ترین مسائل در بخش قوانین ثبت شرکت در انگلیس ، عدم نیاز به حضور در این کشور جهت ثبت است. به این معنی که شخص متقاضی بدون داشتن اقامت در این کشور یا حتی حضور فیزیکی شرکت، قادر به انجام ثبت است.

این قانون برای بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی حائز اهمیت خواهد بود. به این دلیل که حتی بدون سفر به کشور انگلیس و حضور در آن قادر به ثبت شرکت در یک کشور بسیار معتبر از لحاظ اقتصادی هستند. در پی این عمل شرکت داخلی امکان معرفی به عنوان شرکت انگلیسی را دارد و از این جهت اعتبار بالایی در بین مشتریان به دست می آورد.

قوانین ثبتی در کشور انگلستان بسیار منعطف هستند. به این ترتیب که حتی لزومی به حضور سهامداران در شرکت وجود ندارد. به این معنی که حتی با وجود یک نفر نیز ثبت شرکت امکان پذیر می شود و همان یک نفر نقش مدیر و سهامدار را به عهده خواهد گرفت.

یکی از هزینه های اصلی انجام فعالیت اقتصادی در انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی، مالیات است. اکثر کشورها به پرداخت به موقع مالیات بسیار حساس هستند و آن را یک ملاک جهت اعطای اقامت می دانند. خوشبختانه در انگلستان نرخ مالیات بر درآمد از اکثر کشورهای اروپایی پایین تر و حدود ۲۳ درصد است و این میزان از مالیات به شرکت هایی که فاقد فعالیت های اقتصادی هستند تعلق نخواهد گرفت.

شرکتی که در این کشور به ثبت می رسد، آنقدر از لحاظ اقتصادی ارزش و اعتبار پیدا می کند که قادر است با تمامی شرکت های جهان مبادلات اقتصادی برقرار کند.

از دیگر دلایلی که در مورد سهولت ثبت شرکت در انگلستان به آن اشاره می شود؛ سرعت بسیار بالای انجام امور ثبتی است که در برخی از موارد و در صورت آماده بودن مدارک، در چند ساعت امکان پذیر خواهد بود. ضمن اینکه هزینه های ثبتی نیز در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است.

در صورت تمایل، پس از ثبت شرکت به متقاضی اقامت سه ساله اعطا می شود که تمدید آن وابسته به انجام فعالیت های کارآفرینانه و ثمربخش در این کشور خواهد بود. لازم به ذکر است که امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور انگلیس نیز از این راه امکان پذیر است.

انواع شرکت در انگلیس و قوانین هریک

قوانین ثبت شرکت در انگلیس بسته نوع آن قابل تغییر خواهد بود. لازم به ذکر است که امکان تاسیس شعبات شرکت های مختلف در این کشور نیز وجود دارد که تمامی هزینه های آن مربوط به شرکت مادر خواهد شد. انواع ثبت شرکت و قوانین هریک را در ادامه خواهید خواند.

سهامی خاص با مسئولیت محدود یا LTD

هرگونه فعالیت اقتصادی و انجام هر عمل تجاری، در این نوع از ثبت شرکت امکان پذیر است. بنابراین هر نوع کسب و کاری را پوشش خواهد داد. در این نوع از شرکت ها ثبت با یک نفر نیز امکان پذیر است و مدیر و سهامدار امکان دارد یک نفر باشند. از نظر هزینه های کلی، همچون مالیات، این نوع برای سهامداران بسیار مناسب است. در انتخاب نام نیز حساسیت شدیدی در این مورد وجود ندارد.

با مسئولیت محدود آماده به کار

همین طور که از نام آن مشخص است در این نوع از شرکت های با مسئولیت محدود در انگلستان، بلافاصله پس از پرداخت هزینه های ثبتی شماره ثبت آماده خواهد شد. ضمن اینکه در این شرکت تمامی قوانین شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد ولی ثبت آن هزینه بیشتری نسبت به نوع قبلی دارد؛ به علاوه اینکه در انتخاب نام نیز محدودیت و حساسیت اعمال  خواهد شد.

با مسئولیت محدود به همراه گارانتی

شرکتی که با این عنوان در انگلیس به ثبت می رسد یک نهاد غیرانتفاعی محسوب می شود که اگر دارایی مازادی در آن وجود داشته باشد امکان تقسیم آن بین اعضا وجود ندارد. بنابراین شرکت با گارانتی به اعضا تعلق ندارد. بنابراین گزینه مناسبی جهت تاسیس باشگاه ها، انجمن های مختلف ورزشی و غیره است و افرادی که در این شرکت عضو می شوند مسئولیت محدود خواهند داشت. البته ثبت این نوع نیز به سرعت و ظرف چند ساعت انجام می شود.

سهامی عام یا PLC

سرمایه اولیه این نوع از شرکت ها بسیار بالا است و کمتر از سایرین مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرند. سهام این شرکت باید به اشتراک گذاشته شود و در انتخاب نام آن آزادی کامل وجود دارد. در مورد اعضا حداقل باید دو مدیر و یک سهامدار وجود داشته باشند.

سخن پایانی

با آشنایی کامل با قوانین ثبت شرکت در انگلیس ، صاحبان سرمایه قادر هستند با استفاده از قوانین منعطف این کشور در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به ثبت شرکت کنند و از امتیازات آن بهره مند شوند. از جمله امتیازات در این خصوص، امکان انجام معادلات اقتصادی با شرکت های بزرگ در سراسر دنیا، اخذ اقامت و تابعیت و ثبت شرکت بدون حضور، سکونت و اقامت در این کشور است.

امید است که کارشناسان ما در ثبت فردا به شما در این امر یاری رسانند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد