وکالت دعاوی خانواده و وکالت در امور خانواده شامل چه مواردی است

0

وکالت دعاوی خانواده و وکالت در امور خانواده شامل چه مواردی است : وکالت در امور خانواده از آن دسته دعاوی است که امروزه بسیار به آن رجوع می شود. متاسفانه با تغییر زندگی های خانوادگی و مشکلات به وجود آمده، دریافت مشاوره از وکیلی متخصص بسیار حائز اهمیت است.

وکالت دعاوی خانواده و وکالت در امور خانواده شامل چه مواردی است

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اغلب وکالت دعاوی خانواده در امور مرتبط با ازدواج، زناشویی و مسائل مربوطه است. با توجه به اینکه مسائل نکاح و حقوق آن، کمی دشوار است و نیاز به مشاوره فنی و تخصصی دارد، به همین منظور جوامع زیادی با مشکلات و ناهنجاری های امور خانواده مواجه هستند.

توجه داشته باشید یکی از شایع ترین دعاوی حقوقی در کشور، امور خانواده است که داشتن اطلاعات تخصصی و ضروری بسیار مهم است. به همین دلیل سعید شهبازی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار می دهد. تنها کافی است با شماره های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

 موارد مرتبط با وکالت در امور خانواده

روابط زناشویی، ازدواج و خانواده روابطی است که یا در آن حضور داریم یا ممکن است در آینده در آن حضور پیدا کنیم. هر رابطه ای که طولانی شود، احتمالا مشکلات، اختلال، اختلاف، نزاع و مسائل گوناگون دیگری نیز در آن به وجود می آید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع وکالت در امور خانواده و دعاوی مربوطه بپردازیم و برخی از آن ها را شرح دهیم. این دعاوی شامل موارد زیر است:

  •     دعاوی درخواست طلاق و صدور گواهی عدم سازش زوجین؛
  •     اعلام فسخ نکاح؛
  •     دعاوی ابطال نکاح؛
  •     دعاوی الزام به ثبت طلاق؛
  •     دعاوی الزام به ثبت رجوع از اطلاق در ایام عده؛
  •     درخواست تجویز ازدواج موضوع ذیل ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی؛
  •     دعاوی مرتبط با حضانت طفل و سلب حضانت؛
  •     دعاوی مطالبه و استرداد هدایای نامزدی؛
  •     دعاوی مطالبه نفقه زوجه و ترک انفاق؛
  •     دعاوی نفی زوجیت؛
  •     دعاوی اثبات زوجیت؛
  •     دعاوی ثبت و الزام به تنظیم سند رسمی ازدواج؛
  •     درخواست تجویز ازدواج مجدد؛
  •     دعاوی استرداد جهیزیه؛
  •     دعاوی مطالبه مهریه.

در ادامه مقاله به شرح برخی از موارد مذکور می پردازیم.

دعاوی درخواست طلاق و صدور گواهی عدم سازش زوجین

گاهی ممکن است میان زوج و زوجه اختلافات غیرقابل حلی وجود داشته باشد که تنها راه حل آن، جدایی و طلاق بوده که امکان دارد این جدایی با توافق طرفین یا غیر از آن صورت گیرد.

اگر درخواست طلاق از جانب زوج باشد، برای آنکه صیغه طلاق بین زوجین جاری شود باید گواهی عدم امکان سازش صادر شود. اگر درخواست از جانب زوجه باشد باید حکم طلاق توسط محکمه صالح اجرا شود.

این نوع دعاوی خانواده، بسیار پیچیده و طولانی است که با فرسایش همراه است. به همین دلیل گرفتن وکیل دعاوی  و انجام وکالت در امور خانواده بسیار ضروری است. با این کار حقوق هر یک از طرفین دعوا حفظ شده و منافع آن ها تضمین می شود.

اعلام فسخ نکاح

وکالت در امور فسخ نکاح یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین دعاوی خانواده است. با توجه به قوانین موضوعه، با فراهم کردن شرایطی، نکاح قابل فسخ است و از اعتبار ساقط می شود.

لازم به ذکر است اجرای صیغه طلاق با فسخ نکاح متفاوت است که آثار حقوقی گوناگونی را در پی دارد. این نوع از دعاوی خانواده از مسائل حقوقی و قانونی پیچیده ای برخوردار است که نیاز به استدلال دقیق دارد.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای وکالت در امور خانواده حتما از یک وکیل حرفه ای راهنمایی بگیرید.

دعاوی ابطال نکاح

دعوی ابطال نکاح با فسخ آن و گواهی عدم سازش بین زوجین متفاوت است. مواردی که این مورد از دعاوی خانواده شامل می شود به موجب قوانین و شرایط علقه زوجیت و عقد نکاح دائم یا موقت، اگر بدون رعایت قوانین و شرایط مربوطه همراه باشد، قابل ابطال است.

این دعاوی نیز از دعاوی بسیار مهم و تخصصی است که باید در برابر طرح و دفاع آن از مهارت بالایی برخوردار بود. به همین دلیل بهتر است در وکالت در امور خانواده خود را به یک وکیل ماهر بسپارید.

درخواست تجویز ازدواج موضوع ذیل ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی

با توجه به قانون ۱۰۴۳ قانون مدنی، زمانی که دختر باکره قصد ازدواج داشته باشد، باید اجازه پدر یا جد پدری خود را کسب کند حال چه به سن بلوغ رسیده باشد یا خیر.

توجه داشته باشید اگر پدر یا جد وی، بدون دلایل موجه از اجازه ازدواج مضایقه کند، دختر باکره قادر است با مراجعه به دادگاه با وجود شرایط خاصی، گواهی ازدواج با فرد مورد نظر خود را دریافت کند. بنابراین مشورت با وکیلی متخصص در این زمینه بسیار کارساز است؛ زیرا ممکن است مسائلی رخ دهد که نیاز به دریافت راهنمایی باشید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم برخی از دعاوی خانواده را نام ببریم. هر چند که مطالبه نفقه فرزند مشترک، اثبات نسب، ملاقات فرزند و دیگر موارد نیز بخشی از امور مرتبط با خانواده است؛ اما موارد مهم تری نیز وجود دارد که راهنمایی های یک وکیل را می طلبد.

وکالت در امور خانواده شامل دعاوی ابطال نکاح، دعاوی فسخ نکاح، دعوی استرداد جهیزیه، دعوی مطالبه مهریه، ازدواج دختر باکره با کسب گواهی از دادگاه و دیگر موارد مذکور بوده که بسیار پیچیده و دشوار است. به همین دلیل باید در انتخاب وکیل ماهر و متخصص دقت بالایی داشته باشید.

لازم به ذکر است سعید شهبازی یکی از وکلای درجه یک دادگستری است که انواع مشاوره های حقوقی در زمینه های درخواستی را به شما ارائه می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد