برای استخدام وکیل امور حسبی چه نکاتی اهمیت دارد؟

0

برای استخدام وکیل امور حسبی چه نکاتی اهمیت دارد؟ وکیل امور حسبی به شخصی گفته می شود که وظیفه رسیدگی به دعاوی امور حسبی را دارد. این امور به صورت کلی مربوط به قیمومت، ترکه متوفی، محجورین، غائب مفقود الاثر و در حالت کلی احوال شخصیه می شوند. به همین دلیل وکیلی که به طرح دعاوی در خصوص این مسائل می پردازد، وکیل امورات حسبی نام دارد.

برای استخدام وکیل امور حسبی چه نکاتی اهمیت دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : جهت استخدام این نوع وکیل در ابتدا باید نکات بسیاری را مد نظر قرار دهید. از آنجایی که بررسی وضعیت شخصی هر فرد نیاز به علم و تخصص قانونی دارد، از این رو وجود این نوع وکیل در حل مشکلات شخصی ضروری است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نکاتی جهت استخدام این وکلا آشنا کنیم.

استخدام وکیل امور حسبی  بر چه اساسی انجام می شود؟

به دلیل پیچیدگی های قانونی و عدم اطلاع افراد عادی از آن، استخدام وکیل دادگستری یکی از ضروری ترین اقداماتی است که در زمان ایجاد مشکلات قانونی باید انجام دهید. هر اموری وکیل مخصوص به خود را می طلبد. به همین دلیل این نوع از وکالت به مشکلاتی مانند امور شخصی افراد، امور مربوط به تقسیم اموال متوفی، مشخص کردن قیم و کلیه اموری که نیاز به اختلاف و مرافه ای در بین اشخاص نیست، می پردازد. این وکلا جهت استخدام باید دارای شرایط زیر باشند. در این صورت مشکلات شما به طور کاملا حرفه ای و بدون فوت وقت، حل خواهد شد.

علم و آگاهی بر امورات حسبی

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که جهت استخدام وکیل امورات حسبی باید به آن توجه کرد، دانش و آگاهی او است. از این طریق شخصی که جهت وکالت انتخاب می شود، آگاه به کلیه مسائل مربوط به امورات حسبی خواهد بود.

این امورات طیف وسیعی از اقدامات را در بر می گیرد. از این رو هر وکیلی از عهده انجام آن بر نخواهد آمد. امروزه به دلیل افزایش وکلا، انتخاب بهترین وکیل کاری دشوار است. اما رعایت برخی از نکات به شما کمک می کند تا وکیلی حاذق و دانش آموخته در این حرفه را استخدام کنید.

یکی از بهترین سایت ها در این زمینه، سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری است. مراجعه به این سایت به شما کمک می کند تا وکیل امور حسبی مناسبی را بیابید.

تخصص و تحصیلات در زمینه امور حسبی

وکلا با توجه به وظیفه خطیری که برعهده دارند، باید از تخصص های لازم در زمینه کاری خود برخوردار باشند. در غیر این صورت قادر نخواهند بود تا از عدالت دفاع کنند. وکلایی که در رسیدگی به امورات شخصی هر فرد استخدام می شوند، باید در زمینه وکالت دانش آموخته باشند.

تحصیلات آکادمیک در کنار آزمون های مربوط به وکالت به این افراد کمک می کند تا وظیفه خود را به صورت قانونی و بدون هیچ گونه اهمالی انجام دهند. در این صورت آنها قادر به تاسیس دفتر وکالت به صورت شخصی نیز خواهند بود. همچنین در دادگستری و سایر مراجع قضایی و حقوقی امکان فعالیت آنها وجود خواهد داشت.

تجربه کاری درخشان

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان استخدام وکیل امور حسبی به آن توجه داشته باشید، اطلاع از تجربه کاری وکیل مورد نظر عنوان می شود. از آنجایی که امور حسبی مبحثی گسترده است، تنها داشتن تحصیلات در این امور کافی نیست. زیرا امور اداری مربوط به مسائل قانونی پروسه ای طولانی و مرحله ای دارد.

در صورتی که وکیل تجربه کافی از حل و فصل این نوع پرونده ها نداشته باشد، روند کار به کندی پیش خواهد رفت. از این رو ممکن است یک پرونده تا مدت ها نیاز به رفت و آمد قانونی به دادگاه داشته باشد. تجربه کاری به وکیل کمک می کند تا سریع تر به انجام امور حسبی موکل خود بپردازد.

دارای مجوز های لازم جهت کار از مراجع ذیصلاح

وکلایی که به بررسی امور حسبی می پردازند، بدون داشتن مجوز های لازم قادر به حضور در دادگاه و دفاع از حق موکل خود نخواهند بود. این مجوز ها با آزمون هایی که برای وکلا در نظر گرفته می شود، ارائه می شود. در این صورت حق تاسیس دفتر وکالت یا فعالیت در دادسراها، شوراهای حل اختلاف، دادگاه خانواده، دادگاه های عمومی و مجتمع قضایی امور حسبی به وکیل امور حسبی داده خواهد شد.

قدرت سخنوری و مهارت های بالای نوشتاری در طرح دعاوی حسبی

وکیل حسبی جهت دفاع از امور شخصی افراد استخدام می شود. بنابراین باید از مهارت های لازم در زمینه وکالت برخوردار باشد. از جمله این قابلیت ها قدرت سخنوری و مهارت های نوشتاری است. از آنجایی که شکایت یا هر دادخواست قانونی باید به صورت کتبی نوشته و بعدا در دادگاه به صورت شفاهی از آن دفاع شود، از این رو وکیل امور حسبی باید مهارت های بالایی در این خصوص داشته باشد.

هزینه های مد نظر

قطعا هر فردی جهت انجام برخی از کارها دستمزد خود را مطالبه خواهد کرد. وکیل امور حسبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه استخدام وکیل بر اساس تعرفه های مشخص شده محاسبه می شود. با توجه به نوع کار مربوطه و سختی پرونده، هزینه های استخدام وکیل نیز افزایش خواهد یافت.

بنابراین اطلاع از هزینه های کل از جمله نکاتی است که در ابتدای امر باید درباره آن مذاکره شود. زیرا در صورتی که بودجه شما جهت پرداخت به وکیل کافی نباشد، مشکل قانونی دیگری به وجود خواهد آمد.

در نتیجه…

در این مقاله سعی کردیم درباره نکاتی که برای استخدام وکیل امور حسبی بسیار حائز اهمیت است، مطالبی را ارائه دهیم تا از این طریق قادر به انتخاب بهترین وکیل در زمینه امور حسبی خود باشید. این وکلا باید از دانش، مهارت، تخصص، مجوز های لازم و تجربه برخوردار باشند، همچنین حق الوکاله آنها میزانی مشخص و منطبق بر تعرفه های قانونی در نظر گرفته شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد