مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟

0

مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟ پارتیشن ها محیط باز اداری را به بخش هایی تقسیم می کنند که در هریک از این بخش ها حریم خصوصی یک کارمند به خوبی رعایت خواهد شد. جداکننده هایی که در محیط های اداری از آن ها استفاده می شود؛ انواع مختلفی دارند که هر یک مزایای مختص به خود را دارند.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟ در هنگام انتخاب از بین تنوع موجود در بازار، باید به مزایای استفاده از پارتیشن اداری آگاهی داشته باشید. این امر موجب می شود که با اطمینان کامل دست به خرید بزنید. در ادامه نیز همراه ما شوید که در این خصوص اطلاعات کاملی کسب خواهیدکرد.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری دیوارهایی هستند که به سادگی ایجاد و حذف می شوند. در نتیجه، جهت تقسیم بندی فضاها همچون گذشته نیازی به بنایی و مشکلاتی که بنایی در ادامه دارد وجود نخواهد داشت. هر زمان که نیاز به یک یا چند فضای جدید داشتید تنها کافی است که این جداکننده ها را نصب کنید. در مواقعی هم که تصمیم دیگری جهت دکوراسیون خود دارید؛ با چند پیچ و مهره دیوارها را جدا خواهیدکرد.

ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان

شاید در برخی از ادارات طراحی محیط به این صورت باشد که میزهای کارمندان در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در این حالت کارمندان هیچگونه حریم خصوصی نخواهند داشت. در حالیکه بهره مندی از حریم خصوصی امکان دارد که راندمان کاری افراد را افزایش دهد. بنابراین یکی از مزایای استفاده از پارتیشن در محیط های اداری این است که آن ها در معرض دید دیگران نیستند و عوامل محیطی موجب پرت شدن حواس آن ها نمی شود.

آیا حریم خصوصی فقط در همین مسئله خلاصه می شود؟ قطعا خیر. در برخی از مواقع نیاز است که موضوعی به یک کارمند خاص گوشزد شود ولی دیگران نباید از این موضوع مطلع شوند. شاید آشپزخانه در نزدیکی محل کار کارمندان باشد و بوی آن موجب ناراحتی افراد شود. استفاده از پارتیشن های اداره دو یا چند جداره مانع از نفوذ بو به محیط داخل می شود و از این جهت خواسته کارمندان را برآورده خواهدکرد.

زیبایی و خلاقیت بیشتر

امروزه تنوع بینظیری در زمینه متریال و شکل و طرح انواع پارتیشن اداری وجود دارد. در بازار جداکننده هایی هستند که از جنس چوب، ام دی اف، شیشه، ترکیبی از شیشه و آلومینیوم و غیره ساخته می شوند. تمامی این انواع چندین و چند انتخاب گسترده را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که آن را با دکوراسیون خود ست کنند.

به عنوان مثال استفاده از پارتیشن های ادرای چوبی در صورت استفاده از مبلمان چوبی بسیار مناسب است. در مواقعی که تابش نور نیز در محیط حائز اهمیت به شمار می رود؛ اغلب از پارتیشن های شیشه ای استفاده می شود. این دسته از جداکننده ها نور را به خوبی منتقل می کنند و زیبایی خاصی به محیط می دهند. از این قابلیت دیوارهای جداکننده شیشه ای در محیط هایی که فضای کمتری دارد؛ استفاده می شود.

تبلیغات یکی از آیتم هایی است که برای ادارات و سازمان های مختلف اهمیت ویژه ای دارد. اگر تبلیغات با چاشنی خلاقیت آمیخته شود بدون شک بازدهی بهتری خواهد داشت. حکاکی طرح سازمان ها روی پارتیشن های شیشه ای یکی از راه های تبلیغات است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

عایق مناسب دما و صدا

پارتیشن های در دو نوع دوجداره و تک جداره ساخته می شوند. انواع تک جداره بیشتر در محیط های خانگی به کار می روند. نوع دوجداره که همانند دیوارهای عادی بادوام و باکیفیت است؛ در محیط های اداری استفاده می شود. با توجه به ساختار منسجم این دسته از دیوارهای جداکننده، عایق مناسبی نیز برای برودت و گرما به شمار می روند که یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری است.

با این وجود همیشه باید به امکان جریان مناسب هوا در اینگونه فضا های اداری توجه شود. عدم وجود اکسیژن و گردش هوای مناسب در محیط کاری روی بازدهی افراد تاثیرگذار است. به محض اینکه هوای محیط اکسیژن خود را از دست بدهد؛ افراد دچار افسردگی و کسلی می شوند. در نتیجه باید براساس بررسی های مهندسی ارتفاع پارتیشن ها به نحوی مشخص شود که علاوه بر عایق برودت و گرما، مانع از گردش اکسیژن نشود.

در خصوص عایق بودن پارتیشن های اداری دوجداره نیز باید بگوییم که این دسته از دیوارهای جداکننده فضایی آکوستیک را برای افراد ایجاد می کند. در نتیجه کارکنان از سروصدایی که در سالن انتظار یا دیگر اتاق ها وجود دارد در امان می مانند و با تمرکز بیشتری به امور خود می پردازند.

رضایت بیشتر مشتریان

یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری این است که موجب جلب رضایت مشتریان می شود. به این علت که بهره گیری از دیوارهای جداکننده، علاوه بر زیبایی محیط، موجب بخش بندی مناسب فضا می شود. در نتیجه، زمانی که مشتریان جهت انجام امور خود به اداره یا سازمان مراجعه می کنند؛ به راحتی قادر هستند که بخش مورد نظر خود را بیابند.

به غیر از این مسئله، در بسیاری از سازمان ها به دلیل تعداد بالای مراجعین، صف های طولانی تشکیل می شود. مشتریان در اینگونه مواقع به محلی نیاز دارند که تا زمان رسیدن نوبت خود، در آن استراحت کنند. بخش بندی فضا به کمک پارتیشن های اداری، موجب می شود که محیط مناسب جهت قرارگیری صندلی  و اتاق انتظار فراهم شود. در نتیجه هیچ یک از مشتریان سرپا نخواهد ماند.

امکان استفاده مجدد جهت دیگر فضاها

از جمله مزایای استفاده از پارتیشن  اداری این است که هرگز بلا استفاده نخواهند بود و حذف و نصب آن ها به سادگی انجام می گیرد. به عنوان مثال اگر در برهه ای از زمان به دلیل افزایش تعداد کارمندان نیاز به تغییر دکوراسیون باشد؛ تنها کافی است که نحوه قرارگیری دیوارهای جداکننده یا تعداد آن ها تغییر پیدا کند. این کار معمولا به سادگی و بدون ریخت و پاش اضافی قابل انجام است.

بنابراین برخلاف دیوارهای عادی، نیازی به بنایی و عملیات زمانبر ندارد. در ضمن برخی از پارتیشن های اداری از نوع متحرک نیز در بازار موجود هستند. در صورت استفاده از جداکننده های متحرک کار از این هم ساده تر خواهد بود.

سخن پایانی

امروزه مزایای استفاده از پارتیشن اداری موجب شده است که جهت تقسیم بندی فضاها از این وسایل استفاده شود. این دیوارهای جداکننده عایق مناسبی جهت صدا، برودت، گرما و بو هستند و فضای داخلی را کاملا جدا می کنند. با این حال باید به گردش اکسیژن مناسب در آن نیز توجه شود. موارد دیگری از جمله زیبایی و خلاقیت بیشتر و امکان استفاده مجدد از دیوارها همگی موجب ترند شدن اینگونه پارتیشن ها هستند.

جهت تهیه بهترین و مناسب ترین پارتیشن ها برای کلیه فضاهای اداری یا منزل خود تنها کافی است که به وبسایت فروشگاهی ساویس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد