نکات مهم برای خرید انواع پارتیشن که نباید نادیده بگیرید

0

نکات مهم برای خرید انواع پارتیشن که نباید نادیده بگیرید : گاهی در محیط منزل یا اداره، نیاز است که تغییراتی در فضا ایجاد شود. در گذشته جهت ایجاد این تغییرات و تقسیم بندی ها افراد مجبور به دیوارکشی و بنایی بودند. این درحالی است که امروزه استفاده از پارتیشن ها مانع از بهم ریختگی، ایجاد خرابی و هزینه های اضافی می شود. بکارگیری پارتیشن در محیط های اداری و حتی منزل به سادگی انجام خواهد شد و زیبایی خاصی نیز به محیط اطراف می بخشد.

نکات مهم برای خرید انواع پارتیشن که نباید نادیده بگیرید

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با این وجود باید پیش از خرید انواع پارتیشن برخی نکات را مد نظر قرار دهید. در غیر این صورت امکان دارد که نتیجه نهایی چندان رضایت بخش نباشد.

مهم ترین نکات در هنگام خرید انواع پارتیشن

وسایل دکوراسیونی همچون پارتیشن، در هر برهه ای از زمان دستخوش تغییرات مختلفی خواهند شد. در نتیجه، این امکان وجود ندارد که قواعد کلی و ثابتی جهت خرید انواع پارتیشن تعیین شوند. زیرا هر زمان طرح های جدیدی وارد بازار خواهند شد. با این وجود برخی از قواعد نیز وجود دارند که کاملا ثابت هستند و در هر مدل از پارتیشن و با هر طرحی باید مورد توجه قرار بگیرد.

تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن

هر یک از پارتیشن های تک جداره و دوجداره کاربرد خاص خود را دارند و برای اهداف مشخصی مناسب به نظر می رسند. پارتیشن تک جداره یک انتخاب مناسب جهت استفاده در محیط های کوچک اداری یا منزل است. این دسته از جداکننده ها بسیار سبک و شیک هستند و در فضاهایی که متراژ بالایی ندارند یک انتخاب مناسب هستند.

گاهی هدف از نصب پارتیشن این است که علاوه بر جداسازی و تقسیم بندی نوعی عایق دما و صدا نیز در محیط ایجاد شود. اغلب در فضاهای اداری، افراد به دنبال ایجاد فضای آکوستیک هستند. در این صورت بهتر است حتما از انواع دوجداره استفاده شود. البته باید توجه داشته باشید که جهت محیط های کوچک و فضا های محدود هرگز از پارتیشن های دوجداره استفاده نمی شود.

جنس پارتیشن

پیش از خرید انواع پارتیشن باید به جنس آن نیز توجه کنید. جداکننده ها امکان دارد که از جنس شیشه، چوب،  یا ام دی اف ساخته شوند که هریک کاربرد خاص خود را دارد. هرکدام از این متریال ها نیز خصوصیاتی دارند که سبب تمایز آن ها نسبت به یکدیگر می شود. گاهی بسته به کاربرد از شیشه مات، شفاف، قطور یا نازک یا ترکیبی از شیشه و چوب استفاده خواهد شد.

انتخاب متریال یا جنس پارتیشن به میزان زیادی به محیط بستگی دارد. به عنوان مثال انتخاب جداکننده چوبی زیبایی خاصی به یک فضای اداری می دهد و آن را زیبا، طبیعی، گرم و مورد اعتماد جلوه خواهد  داد. در ضمن چوب علاوه بر دوام و ماندگاری بسیار بالا به خوبی با مبلمان ست می شود.

استفاده از پارتیشن های شیشه ای نیز با وجود سادگی، نور را به خوبی عبور می دهد و محیط را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد. گاهی از فریم های آلومینیومی نیز در کنار جداکننده های شیشه ای استفاده می شود. بهره گیری از شیشه سکوریت برای جداکننده، امروزه بسیار رایج است. به این دلیل که علاوه بر دوام و ماندگاری بیشتر نسبت به مدل های معمولی، امکان حک طرح های مختلف و متفاوت و لوگو سازمان ها روی آن وجود دارد که این مسئله زیبایی فضا را چندین برابر می کند.

در برخی از محیط های اداری پارتیشن شیشه ای کرکره دار نیز استفاده می شود. در اینگونه از جداکننده ها که از شیشه های چند جداره ساخته می شوند؛ مابین این جداره ها پرده های کرکره ای از جنس آلومینیوم به کار می رود. این نوع در هتل ها و رستوران های بزرگ استفاده می شود.

ارتفاع پارتیشن

مبحث ارتفاع پارتیشن بسیار مهم است و از نکات بسیار مهم در هنگام خرید انواع پارتیشن اداری محسوب می شود. این مسئله زمانی که قصد انتخاب پارتیشن دوجداره را دارید؛ اهمیتی چند برابر پیدا می کند. یکی از نکات حائز اهمیت این است که هنگام انتخاب این نوع پارتیشن باید به سیرکولاسیون یا گردش هوا در محیط توجه شود. در صورتی که بدون توجه به این موضوع، پارتیشن ها به صورت تمام قد انتخاب شوند بدون شک از لحاظ کمبود اکسیژن در محیط دچار مشکل خواهیدشد.

قطعا هریک از پارتیشن‎ ها پنجره مجزا به سمت هوای تازه نخواهند داشت. نتیجه این کمبود اکسیژن برای ساکنین و کارکنان این پارتیشن ها، احساس کلافگی، خستگی زودرس، عصبانیت و حتی مشکلات تنفسی خواهد بود. در برخی از ادارات یا منازل نیز از سیستم گرمایشی و سرمایشی کلی و مشترک استفاده می شود که قابل محدود شدن به فضاهای کوچک و پارتیشن ها نیست.

در چنین مواقعی جهت ایجاد جریان هوای مناسب و چرخش دما نیاز است که ارتفاع پارتیشن ها نیم قد یا با ارتفاع مناسب و مهندسی شده انتخاب شوند.

ثابت یا متحرک بودن پارتیشن

زمانی در محیط کاری یا خانگی از پارتیشن ثابت استفاده می شود که تعداد کارمندان و اعضای منزل ثابت باشد و مطمئن باشید که در آینده نزدیک، تغییرات خاصی در محیط ایجاد نخواهد شد. در غیر اینصورت و در مواقعی که احتمال بروز تغییر وجود دارد باید از جداکننده های متحرک استفاده شود. این نوع از پارتیشن معمولا به صورت کشویی باز و بسته خواهد شد و شما قادر هستید که در صورت نیاز، تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنید.

رنگ پارتیشن

با توجه به نقش مهمی که رنگ ها در دکوراسیون دارند؛ جهت خرید انواع پارتیشن باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید. در واقع این جداکننده ها همانند دیوارهای اتاق هستند. هرچه رنگ های جذاب تر و هماهنگ تری برای پارتیشن ها انتخاب شوند؛ فضاها زیباتر به نظر خواهند رسید. این زیبایی قطعا در روحیه افراد تاثیر مثبت می گذارد.

سخن پایانی

تقسیم بندی فضا به چندین بخش متفاوت، موجب استفاده بهینه از محیط می شود. در گذشته دیوارها این جداسازی را انجام می دادند اما امروزه راه حل بهتری وجود دارد و آن هم استفاده از پارتیشن است. این راه حل بسیار مناسب و کاربردی به نظر می رسد به شرط اینکه در هنگام خرید انواع پارتیشن تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید و با نیاز های خود منطبق کنید.

در تیتر های بالا به تمامی این موارد از جمله رنگ، ارتفاع، ثابت یا متحرک بودن، جنس متریال به کاررفته و تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن اشاره شده است. هر یک از این خصوصیات در نوع خود کاربردی هستند ولی اگر در محل مناسب خود به کار نروند؛ ظاهر نازیبا و ناهماهنگی را به وجود می آورند. به غیر از همه این نکات، لازم است از محل مناسبی اقدام به خرید پارتیشن کنید که اجناس را بهترین کیفیت ارائه کند. ساویس مشاوره های کاربردی در اختیار شما قرار می دهد و تجهیزاتی که مناسب شما است را به شما معرفی می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد