نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل که کسی نمی داند!

0

نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل که کسی نمی داند! همانطور که می دانید ویروس کرونا امروزه کل دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران با ویروس کوید نوزده درگیر هستند. ظهور ناگهانی و شدت این ویروس سبب شد مواد بهداشتی و ضدعفونی از جمله ماسک، ژل صدعفونی، الکل ضد عفونی و موداری از این قبیل نایاب شود. از این جهت شرکت های تولیدی الکل در سراسر نقاط کشور تولید شدند.

نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل که کسی نمی داند!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با وجود این تفاصیر افراد زیادی درصدد تامین این نیاز برآمدند؛ از این رو شرکت های تولیدی الکل در جای جای ایران تاسیس شد. بدین ترتیب در ادامه نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل را برای شما شرح می دهید. اگر شما نیز قصد تاسیس چنین شرکتی دارید، پیشنهاد می دهیم برای پیشرفت بهتر روند ثبت شرکت، نکات این مقاله را به خاطر بسپارید.

نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل

شرکت های تولیدی الکل با جان و سلامت افراد درارتباط هستند، لذا قوانین و مقررات مربوط به این نوع شرکت ها کمی متفاوت تر و البته حساس تر از ثبت دیگر شرکت ها است.

عموما شرکت تولیدی الکل در قالب سهامی خاص یا مسئولیت محدود ثبت می شود. نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل در این قسمت مربوط به تفاوت ثبت این دو شرکت است. از این رو در ادامه مدارک مورد نیاز، همچنین اطلاعاتی در رابطه با روابط در این دو نو شرکت بیان می کنیم. از این رو توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

قوانین ثبت شرکت تولیدی الکل در قالب سهامی خاص

اگر قصد دارید شرکت خود را در قالبب سهامی خاص تاسیس کنید، لازم است بدانید که در این شرکت حداقل تعداد سهامداران خاص منوط به ۳ نفر است و در رابطه با حداکثر تعداد آن ها خود تصمیم گیرنده هستید.

در ثبت شرکت سهامی خاص هر شریک به میزان سرمایه  خود در شرکت مسئولیت دارد؛ همچنین در این نوع شرکت ها سرمایه به سهام تبدیل شده و امکان فروش آن برای شرکا شرکت تولیدی الکل سهامی خاص وجود دارد.

در این نوع شرکت ۳۵% از مبلغ کل سرمایه باید به حساب اصلی شرکت واریز شود؛ لازم به ذکر است که این مبلغ تا زمان اتمام مراحل ثبت شرکت، بلوکه می شود.

توجه داشته باشید که در این شرکت ها سهامداران با بازرسان نباید به هیچ عنوان نسبت فامیلی داشته باشند، همچنین در قبل یا بعد از نام این شرکت ها عنوان سهامی خاص طبق قانون اساسی ثبت شرکت ها باید ذکر شود.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولیدی الکل مبنی بر سهامی خاص

مدارک قالب های مختلف ثبت شرکتی، کمی با یکدگیر متفاوت است؛ چرا که قوانین و شرایط این شرکت ها متفاوت از هم هستند. از این رو در ادامه مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدید الکل در قالب سهامی خاص را بیان می کنیم:

  1. کپی کارت ملی به همراه کپی شناسنامه تمام شرکا
  2. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  3. امضا اقرار نامه مبنی بر عدم ممنوعیت در فعالیت تجاری
  4. امضا اقرار نامه بازرسان مبنی بر نبود هیچگونه نسبت فامیلی نسبی یا سببی
  5. ارائه مجوز های لازم، برای مجوز فعالیت شرکت تولیدی الکل
  6. وجود حداقل سرمایه برای این شرکت ها یک میلیون ریال است
  7. ارائه وکالت نامه رسمی جهت اخذ مجوزهای لازم
  8. اراده فیش واریزی ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل در قالب مسئولیت محدود

اگر شرکا شرکت شما جزو خویشاوندان تان هستند، باید شرکت خود را در قالب مسئولیت محدود ثبت کنید. دقت داشته باشید در این نوع شرکت مسئولیت هر یک از شرکا به اندازه سرمایه آن ها است. و این سرمایه به هیچ عنوان قابل انتقال به سهام و فروش نیست.  به گونه ای که این سرمایه ها به سهم الشرکه تقسیم می شود.

مسئولیت شرکا در مقابل قرض های شرکت بستهبه سهم آن ها در سهم الشرکا بررسی می شود. چند نکات کلیدی ثبت شرکت تولیدی الکل در قالب مسئولیت محدود  این است که این شرکت ها حداقل با ۲ نفر تشکیل می شوند اما تعدادی برای حداکثر آن ها درنظر گرفته نشده است. همچنین نقل و انتقال سهام در این شرکت ها مبنی بر تنظیم صورت جلسه و رجوع به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت آن ها در سامانه است. همچنین یک نسخه از سند انتقالی باید به سازمان ثبت ارائه شود.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولیدی الکل در قالب مسئولیت محدود

از آن جا قوانین ثبت شرکت تولید الکل در قالب مسئولیت محدود متفاوت از قالب های دیگر ثبتی است، نظر شما را به مدارک به خصوص این نوع ثبت از شرکت جلب می کنیم:

  1. کپی کارت ملی به همراه کپی شناسنامه تمامی شرکا
  2. دو نسخه از فرم تقاضانامه که امضا سهامداران را داشته باشد
  3. دو نسخه از فرم اساسنامه که امضا سهامداران را داشته باشد
  4. اخذ مجوز در زمان نیازمندی عنوان مربوطه
  5. حداقل سرمایه برای این شرکت ها یک میلیون ریال است
  6. امضای اقرار نامه دال بر عدم ممنوعیت تجاری

مدارک مورد نیاز جواز تاسیس در ثبت شرکت تولیدی الکل

جهت آن که افراد حقوقی یا حقیقی مجوز فعالیت تولیدی_ اقتصادی خود را دریافت کنند نیازمند ارائه مدارک مورد نیاز هستند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل
  2. ارائه کارت پایان خدمت یا برگه معافیت
  3. آگهی تاسیس شرکت به همراه آگهی آخریت تغییرات
  4. ارائه آدرس و شماره تلفن اقامت دائمی شرکت
  5. اراده لیست کالاهای مورد نیاز جهت تولید الکل
  6. ارائه لیست شهرک های صنعتی
  7. وجود کلمه «تولید» در موضوع شرکت

مدارک مورد نیاز پروانه بهره برداری در ثبت شرکت تولید الکل

پروانه بهره برداری برای تمام شرکت های تولید آزمایشی، تامین نیروی انسانی، نصب ماشین آلات خط تولید لازم است از این رو یکی دیگر از نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل در رابطه با مجوز پروانه بهره برداری است. در ادامه مدارک  جهت اخذ پروانه بهره برداری را ذکر می کنیم:

  1. تکمیل فرم تقاضا ثبت نام در سامانه بهین یاب
  2. کپی کارت ملی مدیر عامل
  3. ارائه کپی تمامی مدارک شرکت توسط شخص حقوقی
  4. اراده کپی آگهی آخرین تغییرات در شرکت
  5. ارائه اسناد مالکیت زمین، ملک یا اجاره نامه و اقرار نامه رسمی
  6. ارائه جواز تاسیسی که معتبر باشد
  7. ارائه فاکتور خرید مواد اولیه
  8. قرار داد خرید حق امتیاز آب و برق
  9. ارائه اطاعات هویتی پرسنل شرکت
  10. ارائه رسید پرداخت هزینه صدور پروانه
  11. پرداخت تمبر بانکی و ارائه رسید

سخن آخر

اکنون که با نکات طلایی ثبت شرکت تولیدی الکل آشنا شدید، روند بهتر و سریع تری را طی خواهید کرد. همانطور که در این مقاله ذکر کردیم بیشتر شرکت های تولیدی الکل در قالب سهامی خاص و مسئولیت محدود تشکیل می شوند. تفاوت اصلی میان این دو شرکت در امکان فروش سهم الشرکا و روابط خویشاوندی شرکا است.

لازم به ذکر است که اطلاعات این مقاله به صورت عمومی ذکر شده است؛ از این رو اگر نیاز ب اطلاعات بیشتر دارید، پیشنهاد می دهیم از مشاوره های رایگان ثبت فردا استفاده کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد