مراحل خشکشویی کت و شلوار چگونه انجام می شود؟

0

مراحل خشکشویی کت و شلوار چگونه انجام می شود؟ شستشوی کت و شلوار از حساسیت خاصی برخوردار است. شستشوی کت و شلوار باید به گونه ای انجام شود که ضمن تمیز شدن، حالت و کیفیت آن تغییر نکند.

مراحل خشکشویی کت و شلوار چگونه انجام می شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به قیمت بالای کت و شلوار، باید بهترین روش را برای شستشو انتخاب کرد تا کمترین آسیب به آن وارد شود. با توجه به آسیب های حاصل از شستشوی دستی و شستشو با ماشین لباسشویی، به نظر می رسد بهترین روش برای شستشوی کت و شلوار، سپردن آن به خشکشویی است. بنابراین آشنایی با مراحل خشکشویی کت و شلوار به افرادی که  دغدغه داشتن کت و شلواری تمیز و شیک را دارند، توصیه می شود.

در ادامه مقاله با مراحل خشکشویی کت و شلوار آشنا می شویم.

مراحل خشکشویی کت و شلوار

سفارش شستشو

اولین مرحله از مراحل خشکشویی کت و شلوار، انتخاب یک خشکشویی مناسب و سفارش شستشوی کت و شلوار است. می توانید کت و شلوار خود را به نزدیکترین خشکشویی محل زندگی خود برده و در زمان مشخص ، مجددا مراجعه کرده و کت و شلوار تمیز خود را تحویل بگیرید.

اما با توجه به گسترش ارائه خدمات مجازی مختلف، شما امکان سفارش به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به خشکشویی را هم دارید. با جستجویی ساده و صرف زمانی کوتاه در اینترنت، لیستی از خشکشویی هایی که خدمات آنلاین ارائه می دهند را مشاهده خواهید کرد. در این صورت ضمن داشتن کت و شلواری تمیز همچون روز اول، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. علاوه بر این، به کاهش ترافیک شهری و آلودگی محیط زیست نیز کمک می کنید.

 

واش لین از جمله خدمات خشکشویی آنلاین است. به ۴ چهار طریق امکان استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین واش لین برای شما وجود دارد. شما می توانید اپلیکیشن واش لین را نصب و سپس در زمانی کوتاه سفارش خود را ثبت کنید. همچنین این امکان را دارید که در رباط تلگرام، سایت واش لین به نشانی washlin.com  و تماس تلفنی نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.

شستشو در خشکشویی

دومین مرحله از خشکشویی کت و شلوار، پس از ثبت سفارش و مراجعه حضوری، شستشوی آن در خشکشویی است. در خشکشویی برای شستن کت وشلوار مراحل مختلفی انجام می شود. که در زیر به شرح آن پرداخته می شود.

زدن برچسب

در خشکشویی هنگام تحویل گرفتن لباس از مشتری روی آن برچسب زده می شود. برچسب شامل اطلاعات مشتری است. زدن برچسب باعث می شود تا در هنگام تحویل لباس به مشتری مشکلی پیش نیاید. خشک شویی های مختلف، برچس را به روش های مختلفی به لباس می چسبانند.

بررسی لباس از نظر وجود درز و شکاف یا وسایلی در جیب آن

قبل از اقدام به تمیز کردن کت و شلوار در خشکشویی، جیب آن را کاملا بررسی می کنند تا مطمئن شوند در جیب آن چیزی نیست. در صورتی که وسایلی مربوط از مشتری در جیب کت باشد، به وی تحویل می دهند. همچنین از نظر وجود شکافتگی در قسمت آستر کت یا بخش های دیگر بررسی می شوند. اغلب خشک شویی ها اقدام به تعیمر و برطرف کردن این معایب می کنند.

لکه بری

لکه بری یکی از مزایای تمیز کردن لباس ها با استفاده از خشکشویی است. در این مرحله تمامی لکه های روی لباس بررسی می شود. سپس با استفاده از مواد لکه بر مخصوص هر نوع لکه، که افراد با تجربه خشکشویی تشخیص می دهند، اقدام به برطرف کردن لکه ها می شود.

بسیاری از انواع لکه ها، مانند لکه های چربی و مواد غذایی، در روش های معمول شستشو در خانه از روی کت و شلوار برداشته نمی شوند، و همین مشکل یکی از دلایل اصلی سپردن لباس ها به خشکشویی است.

شستشو در ماشین خشکشویی و اتوکشی

در این مرحله از مراحل خشکشویی کت و شلوار، لباس را درون ماشین خشکشویی جهت شستشو قرار می دهند. برای شستشو از حلال های مخصوص غیر قطبی مانند دی اکسید کربن مایع و تترا کلرواتان استفاده می شود. سپس با استفاده از اتو پرس و اتو بخار چروک های روی لباس برطرف می شوند.

از مزایای شستشوی کت و شلوار در خشکشویی نسبت به روش آبشویی، شستشوی دستی در منزل یا شستشو با ماشین لباس شویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشو با حلال های غیر قطبی و غیرقابل نفوذ به درون کت و شلوار از عوارض وارفتگی، بهم ریختن بافت کت و شلوار و آب رفتن آن جلوگیری می کند.
  • زدودن لکه ها: لکه های مختلف از قبیل لکه خون و چربی با روش های معمول شستشو برطرف نمی شوند. استفاده از دستگاه ها و مواد شوینده خاص سبب تمیز شدن لباس از این لکه ها می شود.
  • آسیب کمتر به تزئینات و نگین های روی پارچه: در برخی کت ها تزئینات خاصی دیده می شود که شستشو با آب و روش های معمول به این نوع تزئینات آسیب می رساند.
  • کمک به حفظ بافت و قواره کت و شلوار: مواد خاصی که در خشک شویی استفاده می شوند، باعث تشکیل لایه ای محافظ روی کت و شلوار می شوند که به حفظ بافت کت و شلوار در طولانی مدت کمک می کنند.
  • کاهش هزینه اقتصادی؛ روش مناسب شستشو در خشکشویی سبب افزایش طول عمر کت و شلوار می شود.

قرار دادن در کاور

آخرین مرحله از مراحل خشکشویی کت و شلوار، قرار دادن آن درون کاورهای مخصوص است.  یه این طریق از نشستن غبار و آلوده شدن آنها در هنگام حمل و نقل جلوگیری می شود. اما بهتر است در منزل لباس ها از کاور خارج شوند، تا رطوبت موجود در درون کاور خارج شود.

با سفارش آنلاین در خشکشویی واش لین، کت و شلوار خود را شسته شده و بی نقص درب منزل تحویل بگیرید.

نتیجه گیری

با سپردن شستشوی کت و شلوار خود به خشکشویی، طول عمرکت و شلوار خود را افزایش دهید. تیم حرفه ای واش لین با سابقه ای طولانی در شستشوی کت و شلوار، با توجه به جنس و بافت پارچه لباس شما، بهترین روش را برای لکه­ بری، شستشو و اتوکشی انتخاب می کند. کافی است سفارش خود را ثبت کنید، کت و شلوار خود را برای شستشو درب منزل تحویل داده و سپس آن را تمیز و اتو شده، مانند روز اول تحویل بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد