شوینده های خشکشویی لباس عروس چیست؟

0

شوینده های خشکشویی لباس عروس چیست؟ لباس عروس از جمله لباس های فاخر، زیبا و گران قیمتی است که هر خانمی از تجربه پوشیدن آن حس خوبی خواهد داشت. در اکثر کشورهای جهان این لباس به رنگ سفید است. بنابراین به سرعت چرک و آلوده خواهد شد. البته بسیاری از عروس خانم ها این لباس را خریداری می کنند و برای شب مهمی همچون عروسی از آن استفاده خواهندکرد. با این وجود باتوجه به قیمت بسیار بالای این لباس، بسیاری از افراد لباس عروس را اجاره می کنند. مسئله ای که در این نوشته به آن پرداخته می شود شوینده های خشکشویی لباس عروس است.

شوینده های خشکشویی لباس عروس چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به حساسیت طرح و پارچه این لباس بهتر است که آن را به خشکشویی ها بسپارید. با این حال اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید که در منزل به شستشوی این لباس بپردازید؛ از شوینده های زیر استفاده کنید.

شوینده های خشکشویی لباس عروس چه هستند؟

شوینده های خشکشویی لباس عروس چیست؟ لباس عروس از تور و حریر دوخته می شود و روی آن نیز با استفاده از منجوق و سنگ های زینتی، تزئین خواهد شد. بنابراین هرگز جهت شستشو آن را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. به این دلیل که احتمالا پارچه آن پاره می شود و یا حداقل طرح آن خراب و نخ کش خواهد شد. اگر مایل نیستید که لباس خود را به خشکشویی بسپارید؛ آن را به روش سنتی با دست بشویید. حتی در این صورت و شستشو با دست نیز باید مراقب باشید که لباس را زیاد مچاله نکنید.

شوینده ها نیز بسیار مهم هستند. اگر بدانید که خشکشویی ها جهت شستشو لباس عروس از چه مواد شوینده ای و روش هایی استفاده می کنند؛ قطعا نتیجه شستشو رضایت بخش تر خواهد بود.

حلال مناسب با لکه

به دلیل رنگ لباس عروس لکه های ایجاد شده بیشتر خودنمایی می کنند و یکی از مهم ترین کارهایی که خشکشویی ها باید انجام دهند نیز برطرف کردن لکه ها است. با توجه به این موضوع شوینده های خشکشویی لباس عروس گاهی یک حلال هستند که براساس نوع لکه روی آن، انتخاب می شوند. این قسمت بسیار تخصصی است و نیاز به دانش خاص در مورد روش برطرف کردن هر نوع لکه دارد. به عنوان مثال، لکه ایجادشده توسط رژلب بوسیله الکل، لکه چای، قهوه و انواع چسب نیز توسط آب لیمو و سرکه و برای پاک کردن لکه خون یا ادکلن از نمک استفاده می شود.

لکه هایی که در اثر رنگ، لاک یا لوازم آرایشی ایجاد می شوند سخت تر هستند و در برخی از موارد نیاز به مواد شوینده قوی دارند. به عنوان مثال استفاده از هیدروژن پراکسید در این خصوص بسیار کاربردی است. به این دلیل که در حذف این نوع از لکه ها بسیار عالی عمل می کند ولی به پارچه های ظریف همچون حریر و تور آسیب وارد خواهدکرد. به جای این حلال امکان استفاده از گلیسیرین نیز وجود دارد. این ماده اثرات به جای مانده از جوهر یا انواع رنگ را به خوبی پاک خواهدکرد.

لازم به ذکر است که عمل لکه گیری همیشه باید پیش از شروع شستشو انجام شود. البته این روال در خشکشویی ها انجام می شود ولی اگر شما در خانه قصد شستشوی لباس عروس به روش درست و اصولی را دارید، باید ابتدا با حلال مناسب لکه های موجود را برطرف کنید و سپس با استفاده از وان مملو از آب داغ شستشو و آب کشی لباس عروس را انجام دهید.

بخارشویی

آب گرم از جمله مهم ترین شوینده های خشکشویی لباس عروس به شمار می رود. روی لباس عروس معمولا لکه های عرق، یا چربی مربوط به لوازم آرایش یا کیک و غذای شب عروسی وجود دارد. این گونه از لکه ها با استفاده از آب گرم به خوبی از بین می روند. با توجه به اینکه شستن لباس عروس باید با دقت فراوان انجام شود؛ معمولا این لباس در محلولی از آب گرم و مواد شوینده مختلف خیسانده می شود. پس از مرحله خیساندن همیشه چندین مرحله آبکشی وجود دارد که بسیار مهم است.

در تمام لباسشویی های صنعتی از جمله خشکشویی ها استفاده از بخارشو یکی از واجبات است. به طور کلی استفاده از فناوری بخار در شستشوی لباس ها و لوازم منزل چند سالی است که رواج پیدا کرده است. استفاده از بخارشو علاوه بر شستشوی کامل و تمیز و بهداشتی لباس های مختلف از جمله لباس عروس، نرمی و لطافت خاصی به لباس ها می بخشد.

اتوکشی مسئله مهمی است که پس از شستشو و آبکشی لباس ها در خشکشویی ها مطرح می شود. در مورد لباس عروس به دلیل وجود منجوق و سنگ دوزی های مختلف، امکان اتوکشی به صورت عادی و نرمال وجود ندارد. یکی از مزایایی که بخارشویی برای لباس ها به همراه دارد نیز همین چروک کمتر است که در مورد لباس عروس بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

بخار و استفاده از بخارشویی هرگونه لکه، اعم از لک چربی، رنگ و غیره را از روی پارچه پاک می کند اما جالب است بدانید که بخار خاصیت ضدعفونی کننده بسیار قوی نیز دارد. بخاری که بوسیله دستگاه های موجود در خشکشویی تولید می شود، هرگونه میکروب و عوامل بیماری زا را از روی پارچه پاک خواهد کرد.

بنابراین بخار با دمای بسیار بالا قابلیت نفوذ به عمق پارچه و از بین بردن هرگونه لکه را دارد و در عین حال به بافت پارچه نیز آسیب نمی رساند. همین عامل آن را به یکی از شوینده های خشکشویی لباس عروس تبدیل کرده است که در مراکز خشکشویی مختلف همچون واش لین استفاده می شود.

پرکلر اتیلن

پرکلراتیلن از انواع شوینده های خشکشویی لباس عروس است که به عنوان جایگزینی برای آب استفاده می شود. به این علت که آب احتمال دارد که در طی عمل شستشو به بافت پارچه آسیب برساند اما پرکلراتیلن لکه ها را از بین می برد و به بافت پارچه نیز آسیبی وارد نمی کند. لباس ها هنگام شستشو با آب فرم اولیه خود را از دست می دهند و این یک ایراد بزرگ در لباس هایی همچون لباس عروس به شمار می رود. خوشبختانه در هنگام شستشو با پرکلراتیلن این مشکل بوجود نخواهد آمد.

سخن پایانی

لباس عروس از جمله لباس های مهم و گرانقیمت به شمار می رود. این لباس به دلیل رنگی که دارد به سرعت کثیف و آلوده می‎شود و نیاز است که این آلودگی ها از روی آن پاک شوند. شوینده های خشکشویی لباس عروس در ابتدا برای رفع لکه های موجود از روی آن استفاده می شوند که این مواد براساس نوع لکه متفاوت هستند. پس از برطرف شدن لکه با استفاده از بخار که یک شوینده و ضدعفونی کننده بسیار قوی است؛ هرگونه آلودگی از روی پارچه پاک خواهد شد. ضمن اینکه آسیبی نیز به بافت پارچه وارد نخواهد شد.

در مواردی که پارچه بسیار حساس و آسیب پذیر باشد نیز شوینده ای به نام پرکلراتیلن به جای آب استفاده خواهد شد که به کیفیت پارچه هیچ آسیبی نمی زند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد