خشکشویی لباس عروس یا شستن آن با دست؟

0

خشکشویی لباس عروس یا شستن آن با دست؟ امروزه بسیاری از نو عروسان تمایل دارند به جای هزینه برای خرید لباس عروس آن را برای زمان محدود کرایه کنند. حتما در مزون های عروس این سوال برایتان پیش آمده است که برخی از لباس عروس هایی که کرایه داده می شوند پس از استفاده توسط فرد دیگر چطور شسته می شوند؟ یا احساس کنید زیورآلاتی که بسیار ظریف روی لباس کار شده اند با خشکشویی لباس عروس از بین خواهند رفت.

خشکشویی لباس عروس یا شستن آن با دست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شستشوی لباس عروس یکی از دغدغه های بسیار مهم مردم است. یکی از دلایل این دغدغه ظرافت و رنگ سفید آن است. شستن لباس عروس از موارد مهم و سختی است که برای انجام آن می بایست نکات مهم و ظریفی را در نظر داشت.

همچنین اگر بخواهید لباس عروس خودتان را نیز برای خودتان در دراز مدت نگه دارید نیاز به شستشوی آن خواهید داشت زیرا بافت لباس در صورت عدم شستشو تخریب شده و از بین می رود. فکر اینکه لباس تان را خودتان با ماشین لباس شویی منزلتان بشویید کاملا از سر بیرون کنید.

با ما همراه باشید که متوجه شوید کدام انتخاب بهتر است: خشکشویی یا شستن لباس عروس با دست؟!

چرا از خشکشویی لباس عروس استفاده کنیم؟

لباس عروس بی شک یکی از خاطره انگیز ترین و زیباترین لباس هایی است که پوشیده می شود و اگر جنبه های عاطفی را که این لباس در مراسم مهمی استفاده می شود، در نظر بگیریم شستشوی لباس عروس توسط خودمان بسیار ترسناک خواهد بود.

اولین نکته ای که در این رابطه و در ابتدای کار به شما اعلام می کنیم این است که لباس عروس را هرگز با آب و مواد شوینده در منزل نشویید؛ زیرا با این کار خساراتی به لباس تان وارد می شود که جبران پذیر نخواهد بود.

خشکشویی لباس عروس توسط خشکشویی های معتبر امکان ورود هرگونه آسیب رسیدن به لباس را کاهش داده و با این کار خیال خودتان را از شستشوی لباس عروس راحت می کنید.

لباس های عروس به علت حجم زیاد، تحرک در رقص و پایکوبی، گرمای فضای میهمانی و جنس آن ها که معمولا از تور است باعث تعرق بدن عروس می شود؛ پس اگر این لباس با توجه به عوامل بالا کاملا تمیز نشود محیطی برای رشد انواع قارچ و باکتری خواهند بود.

علت این موضوع الیاف لباس و بافت پارچه های متفاوت استفاده شده در آن است که برای شستشوی آن هرگز نباید از آب و شوینده استفاده کرد و امکان پارگی در آن بسیار زیاد خواهد بود.

گاهی لایه های درونی لباس دچار آبرفت شده و ایستایی یا به اصطلاح آهار خود را به علت شستشوی ناصحیح از دست می دهد. زیرا در تولید لباس عروس از انواع متفاوت پارچه ها برای بخش آستین، یقه، وغیره در لایه های مختلف آن استفاده می شود که شستشوی آن کار آسانی نخواهد بود و انجام این کار توسط افراد نامتخصص باعث از بین رفتن لباس شما خواهد شد.

انواع خدمات در شستشوی لباس عروس

انواع خدمات در خصوص شستشوی لباس عروس شامل موارد زیر هستند:

  • از بین بردن لکه های روی لباس؛
  • سفید کردن لباس عروس؛
  • شستشوی انواع لکه های قدیمی و یا چرک مرده؛
  • اتوی انواع لباس ساده یا جواهر دوزی شده و مروارید دوزی شده.

هر کدام از موارد فوق نیاز به دستگاه های اتوماتیک، ربات های هوشمند و دیگ های مخصوصی دارد که خشکشویی ها طبق مجوز های قانونی بایستی موارد فوق را برای خشکشویی لباس عروس صرفا با دستگاه های مخصوص انجام دهند.

نکات مهم در شستشو

ابتدا روی لباس عروس تان به دنبال برچسب راهنمای شستشو بگردید اگر برچسب داشت بر اساس راهنمای ارائه شده در آن عمل کنید. همچنین در هنگام تحویل لباس عروس به خشکشویی به موارد ریز دقت کنید:

سن لباس

اگر لباس عروس تان را از کسی به عنوان هدیه دریافت کرده اید، دست دوم است یا از مادر و مادربزرگتان به شما به ارث رسیده است و قصد شستشوی آن را دارید، اعلام کنید که بافت پارچه های آن را بررسی کنند. زیرا ممکن است در بعضی از موارد امکان شستن لباس وجود نداشته باشد و به الیاف آن آسیب برساند.

تزئینات لباس و نحوه اتصال آن با پارچه

در اکثر موارد زیورآلات تزئینی به کار رفته شده در لباس عروس با چسب چسبیانیده می شوند مگر لباسی بسیار گران قیمت باشد. در هر صورت در اثر برخورد با مواد شوینده شیمیایی، آب و حرارت به راحتی شل و یا جدا می شوند. در موارد دیگر هم حتی اگر نحوه اتصال با دوخت انجام شده باشد نیز با تماس با آب و مواد شیمیایی آسیب می بیند.

آبشویی لباس عروس

متاسفانه برخی از خشکشویی ها به نکات مهمی که در این متن به آنها اشاره شد توجه نمی کنند و لباس های عروس را با آب شستشو می دهند. این کار غیر قانونی است و باعث ایجاد آسیب های جدی به لباس خواهد شد. شستشوی لباس عروس به علت الیاف ظریف و بافت حساس باید توسط دیگ های مخصوص خشکشویی، شستشو شوند.

اتوی لباس عروس

یکی دیگر از موارد مهم در خشکشویی لباس عروس این است که پس از شستشوی لباس به واسطه دستگاه های مختص این کار، باید اتو زده شوند. لباس عروس بعد از شستشو چروک می شود و می بایست حتما اتو شود.

برای انجام این کار خشکشویی باید موارد مهم را در نظر بگیرد که مانع از سوختن آن شود؛ در غیر اینصورت خسارات جبران ناپذیری به لباس شما وارد خواهد شد.

در آخر

همانطور که متوجه شدید تمامی موارد بیان شده به این موضوع اشاره دارد که لباس های حساس مانند لباس های مجلسی و لباس عروس هرگز قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی و یا دست را ندارند و برای انجام این کار و اتوکشی حتما باید به خشکشویی های متخصص مراجعه کنید.

خشکشویی واش لین با تجربه در این زمینه به صورت تخصصی و با دستگاه های تمام اتوماتیک لباس های شما را مثل روز اول به شما تحویل می دهد. همچنین افتخار دارد با ارائه جدیدترین تجهیزات در خصوص شستشو، اتوبخار و خشکشویی لباس عروس از تمامی جنس پارچه های متفاوت «گیپور، تور، ساتن، دانتل، حریر و…» خدمات نوینی را به نو عروسان عرضه دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد