خشکشویی لباس عروس و داماد را به کجا بسپاریم؟

0

خشکشویی لباس عروس و داماد را به کجا بسپاریم؟ خشکشویی لباس عروس و داماد یکی از دغدغه های همه عروس و دامادها پس از مراسم عروسی است. البته این روزها عکاسی فرمالیته نیز به مراسم عروسی اضافه شده است. به همین دلیل باید قبل از عروسی نیز به فکر خشکشویی لباس های خود باشید.

خشکشویی لباس عروس و داماد را به کجا بسپاریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : لباس عروس و داماد معمولا در روز عروسی خاکی می شوند. همچنین به واسطه استفاده طولانی مدت از آن ها، میکروب هایی مانند قارچ ها و باکتری ها را به خود جذب می کنند. از این رو حتما باید آن ها را شست.

چنانچه در شست وشوی لباس های خود سهل انگاری کنید، شاهد از بین رفتن آن ها خواهید بود. لباس عروس پس از گذشت مدتی به رنگ زرد در خواهد آمد. به علاوه لک های موجود بر لباس داماد نیز پس از مدتی برای همیشه ماندگار خواهد شد.

به همین دلیل توصیه می کنیم که لباس های خود را پس از مراسم عروسی به خشکشویی بسپارید. در مقاله پیش رو شما را در این زمینه به طور کامل راهنمایی خواهیم کرد.

انتخاب خشکشویی لباس عروس و داماد

لباس های عروس و داماد و به خصوص لباس عروس ها به دلیل جنس خاص آن ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند. از این رو این لباس ها به راحتی قابل شست وشو نخواهند بود. به همین دلیل نباید به هر خشکشویی جهت شست وشوی این لباس ها اعتماد کرد.

نوع شست وشوی لباس های عروس و داماد از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص لباس عروس که از پارچه هایی با جنس و الیاف ظریف دوخته می شود. معمولا در لباس عروس ها از پارچه های حریر، گیپور، دانتل و تور استفاده می شود.

تمامی این پارچه ها بافت ظریفی دارند. از این رو اگر با روش های صحیح شسته نشوند، بافت آن ها خراب خواهد شد. در مواردی نیز حتی امکان پاره شدن آن ها وجود دارد. در نقطه مقابل نیز خشکشویی کت و شلوار داماد یکی از سخت ترین شست وشوها به حساب می آید.

حتما تعجب کردید، اما باید بدانید که کت و شلوارها پارچه های مخصوصی دارند. پارچه های مخصوص دوخت کت و شلوار در برابر مواد شوینده بسیار حساس است. به همین دلیل اگر در شست وشوی این لباس ها نیز از روش صحیحی استفاده نشود، لباس به سرعت فرم خود را ازدست خواهد داد.

تمامی این دلایل نشان دهنده اهمیت خشکشویی لباس عروس و داماد است. از این رو باید این لباس ها را به خشکشویی های با تجربه در این زمینه بسپارید.

خشکشویی لباس عروس و داماد به چه صورت انجام می شود؟

همان طور که گفته شد لباس عروس و کت و شلوار داماد را نباید به هر خشکشویی سپرد. حال حتما کنجکاو هستید در رابطه با خشکشویی این لباس ها بیشتر بدانید. در رابطه با لباس عروس ها باید بدانید که این لباس ها نباید به هیچ عنوان با آب و مواد شوینده شسته شود.

در خشکشویی ها به جای استفاده از آب؛ از حلالی بدون رنگ به نام تتراکلور اتیلن استفاده می کنند. به این تریتب دیگر نگران آسیبی که به پارچه لباس توسط آب ومواد شوینده وارد می شود، نباشید. این حلال قدرت حل کنندگی بالایی دارد؛ از این رو تمام لکه های موجود بر پارچه را پاک می کند.

لکه های سخت مانند لکه های روغن، خون، جوهر و چربی نیز با استفاده از این حلال به راحتی پاک خواهد شد. برای خشکشویی کت و شلوار داماد نیز از دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند. این دستگاه ها کت و شلوار داماد را بدون هیچ آسیب و رنگ پریدگی تمیز خواهند کرد.

همچنین در خشکشویی لباس عروس و داماد به هیچ عنوان از اتوهای پرس حرارتی استفاده نمی شود. دستگاه های فشار بخار ملایم جایگزین بسیار مناسبی برای اتوهای پرس حرارتی هستند. این دستگاه ها علاوه بر صاف و آراسته کردن لباس عروس و داماد، از آسیب رساندن به بافت پارچه نیز جلوگیری می کند.

نکاتی در رابطه با خشکشویی لباس 

در خشکشویی لباس عروس و کت و شلوار داماد باید نکته ای را در نظر داشته باشید. البته این نکته در رابطه با لباس عروس ها بیشتر صدق می کند، اما در نظر گرفتن آن ها برای خشکشویی کت و شلوار داماد نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در صورتی که سن لباس های شما بالا است، نباید آن ها را به خشکشویی بسپارید. پارچه لباس ها به مرور زمان و در تماس با هوا و رطوبت استحکام خود را از دست می دهند. به همین دلیل این لباس ها تحمل شوینده ها و مواد شیمیایی را نخواهند داشت.

در صورتی که لباس عروس یا داماد از طرف عزیزی به شما هدیه داده شده است، باید سن لباس را در نظر بگیرید. همچنین در این رابطه با مسئول خشکشویی صحبت کنید. در غیر این صورت آسیب های جدی به لباس شما وارد خواهد شد.

کلام آخر

همه عروس و دامادها به نگهداری لباس های خود پس از اتمام مراسم عروسی به عنوان یادگاری علاقه دارند. از این رو قبل از قرار دادن لباس ها در کمد ابتدا باید از عدم وجود هر نوع لکه یا کثیفی بر لباس مطمئن باشند. در غیر این صورت وجود لکه ها بر ظاهر لباس دائمی خواهد شد.

خشکشویی لباس عروس و داماد بهترین روش جهت برطرف کردن لکه های لباس به حساب می آید. خشکشویی آنلاین واش لین یکی از خشکشویی های تخصصی لباس عروس و داماد است. واش لین به عنوان خشکشویی آنلاین در ایران خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می کند.

این خشکشویی لباس های شما را درب منزل تحویل گرفته و آن ها را درب منزل نیر تحویل می دهد. به این ترتیب نه تنها در وقت شما صرفه جویی می شود، بلکه در هزینه های رفت و آمد نیز صرفه جویی کرده اید.

واش لین به منظور جلب اعتماد و آسایش خاطر مشتریان، لباس های شما را تحت پوشش بیمه خود قرار می دهد. به این ترتیب دیگر نگران خراب شدن لباس های خود نباشید و با خیالی آسوده لباس های خود را به واش لین بسپارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد