برای ثبت برند لباس و پوشاک چه باید کرد؟

0

برای ثبت برند لباس و پوشاک چه باید کرد؟ همانطور که اشخاص اسم دارند، شرکت ها نیز برای ثبت برند لباس و پوشاک خود نامی را انتخاب می کنند که بتوانند تولیدات یا خدماتشان را از دیگر شرکت ها متمایز کنند. به بیان ساده تر، برند نام یا نشانی است که برای شناسایی کالاها و خدمات شرکت ها به کار گرفته می شود.

برای ثبت برند لباس و پوشاک چه باید کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با این اوصاف بدیهی است که تولیدکنندگان لباس برای رقابت سالم در زمینه لباس و پوشاک با ثبت هویت و شناسنامه برای کسب و کار خود به موفقیت دست می یابند.

حال اگر برندی بین مردم از کیفیت بالایی برخوردار بود، همین امر باعث می شود نام این برند دهان به دهان بچرخد و باعث افزایش فروش شرکت  شود. درحقیقت اعتبار و هویت شرکت یا سازمان در گرو اعتبار برندی است که برای خود تعریف کرده است.

اگر از افرادی هستید که می خواهید آینده بسیار درخشانی برای موقعیت شغلی خود بیافرینید، برای کار و خدمات خود شناسنامه تعریف کنید. کیفیت مطلوب در کنار شناسنامه کار که معرف کار است،  شما را در این مسیر یاری می دهد.

اگر قصد دارید با مراحل و روند ثبت برند در این حوزه آشنا شوید، این مقاله بر آن است شما را گام به گام با مراحل ثبت برند لباس آشنا کند.

اولین قدم برای ثبت برند لباس و پوشاک چیست؟

نخست باید از قانونی بودن اسم شرکت مطمئن بشویم؛ لذا علائمی قابل ثبت هستند که جدید و ابتکاری باشند.

نامی که تولیدکننده پوشاک و لباس برای برند خود انتخاب می کند نباید مخاطب را گمراه کند؛ به عبارت دیگر نام برند باید منطبق بر خدماتی باشد که ارائه می شود و دقیقاً معرف کالا و خدمات شرکت مزبور باشد.

لازم به ذکر است برندی که ثبت می شود، به هیچ وجه نباید مشابه برند دیگری باشد؛ زیرا این موضوع مخاطب را به اشتباه می اندازد. باید بدانید برندی که طراحی می کنید، معرف و شناسنامه تجارت شماست که با آن در جامعه و بین مردم حضور خواهید یافت.

اقدامات لازم برای ثبت برند لباس و پوشاک

برای اغلب کسانی که می خواهند برای ثبت برند اقدام کنند، سؤالی که مطرح می شود این است که برای ثبت برند لباس چه مدارکی نیاز است و در این راستا چه کارهایی باید انجام شود؟

  1. ابتدا باید دو نسخه اظهارنامه برای ثبت برند تکمیل کنید.
  2. آماده کردن مدارک هویتی که به شرح زیر است:
  • برای اشخاص حقیقی کپی شناسنامه و کارت ملی
  • برای اشخاص حقوقی آخرین روزنامه رسمی و کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا
  1. ده نمونه گرافیکی از علامت موردنظر را در اندازه های ۱۰*۱۰ آماده کنید و به همراه داشته باشید.
  2. مدارکی که دال بر این باشد که در این حوزه فعال هستید.

مزایای ثبت برند در زمینه لباس و پوشاک

همینطور ثبت برند لباس و پوشاک مزایایی دارد که تولیدکننده لباس می تواند از آن بهره مند شود.

ازجمله این مزایا عبارت اند از:

  1. از هرگونه سرقت طرح ها توسط افراد سودجو جلوگیری می شود؛
  2. شرکت تولیدکننده با همین نام و برندی که برای خود تعریف کرده است، میتواند با شرکت های بزرگ تجاری مراوده داشته باشد؛
  3. اعتبار بین المللی خود را با دریافت نشان مخصوصی افزایش بدهد؛
  4. با همین نام و شناسنامه در صورت داشتن کیفیت مطلوب و مؤید استاندارد کشوری و جهانی در بازار مصرف و بین مشتریان ارتقا یابد.

اگر از افرادی هستید که می خواهید آینده بسیار درخشانی برای موقعیت شغلی خود بیافرینید، برای کار و خدمات خود شناسنامه تعریف کنید. کیفیت مطلوب در کنار شناسنامه کار که معرف کار است، می تواند شما را در این مسیر یاری دهد.

اگر قصد دارید با مراحل و روند ثبت برند لباس و پوشاک آشنا شوید، این مقاله بر آن است تا شما را گام به گام با مراحل ثبت لباس آشنا کند.

گام بعدی در ثبت برند استعلام برند شرکت است. به این ترتیب که از غیرمشابه بودن و قابل ثبت بودن آن اطمینان حاصل می کنید. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. اشتباهاتی نیز وجود دارد که اعتبار نام برند شما را خدشه دار می کند. با ما همراه باشید.

باید ها و نباید های انتخاب نام برند

اگر می خواهید نامی را که به عنوان برند انتخاب کنید، مورد تایید کارشناسان قرار گیرد، مراقب باشید که:

  1. از برندهای دیگر کپی برداری نشود و منحصر به فرد باشد؛
  2. با برندهای خارجی یا داخلی تشابه اسمی نداشته باشد؛
  3. از الفاظ یا عکس های غیرقانونی استفاده نشود و مطابق با قوانین کشور باشد؛
  4. از علائم یا نشانه هایی برای گمراهی و فریب مردم استفاده نشود؛
  5. از علائم کشوری و لشکری و ملی استفاده نشود؛
  6. برندی که می خواهید به عنوان هویت کاری خود در جامعه به کار ببرید، برندی نباشد که تولیدکننده دیگری مدعی آن باشد.

آیا ثبت برند در بند مکان جغرافیایی کسب و کار است؟

حال این سؤال مطرح می شود که آیا امکان ثبت جهانی وجود دارد یا برای ثبت برند با محدودیت مکانی مواجه هستیم؟

اگر تولیدکنندگان برای توسعه کار خود به عنوان صادرکننده پوشاک قصد داشته باشند فعالیت خود را در سطح جهانی گسترش بدهند، چنین امکانی برای آنها وجود دارد. بنابراین باید بدانید که ثبت برند لباس و پوشاک به موقعیت جغرافیایی شما بستگی ندارد. مرز ها را پشت سربگذارید و برند خود را به تمام جهان معرفی کنید.

برای نیل به این هدف حائز اهمیت است که تولیدکننده پوشاک که اعم از افراد حقیقی یا حقوقی است، کیفیت کار و خدمات ارائه شده را با استانداردهای جهانی مطابقت دهد؛ درنتیجه تولیدکننده لباس به درآمد چشمگیری دست خواهد یافت.

کلام آخر

برند، نام و نشانی است که تولیدکنندگان بر پیشانی خدمات و تولیدات خود مهر می کنند و بدین وسیله در مجامع معرفی می شود.

انتخاب نام برند منوط به عواملی نظیر عدم تشابه با نام دیگر برندها و منحصر به فرد بودن، تطابق با قوانین و مقررات حاکم، نداشتن علائم و نشانه هایی که باعث گمراهی مخاطب نشود وغیره است.

متاسفانه برند آنقدر که باید در ایران جایگاهی ندارد.تولیدکنندگان خارجی فقط پول برند خود را می خورند. اگر تولیدکننده لباس و پوشاک بر این موضوع واقف باشد، او نیز برای خدمات و کار خود شناسنامه ای تعریف می کند. این نام معرف کیفیت کار است.

اگر تولید کننده به این موضوع واقف باشد هیچوقت از این موضوع غافل نمی شود و ثبت برند لباس و پوشاک را دست کم نمی گیرد.

لازم است ذکر شود بهتر است در تمامی مراحل ثبت برند از مشاوری کاردان و واجد صلاحیت یاری بطلبید. این امر کمک شایانی است در نیل به موفقیت؛ لذا سایت ثبت فردا این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین همین امروز از تجربه کارشناسان زبده و کارآزموده در این زمینه استفاده کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد