انواع گل و گیاه آپارتمانی چه ویژگی هایی دارند؟

0

انواع گل و گیاه آپارتمانی چه ویژگی هایی دارند؟گل و گیاه آپارتمانی، گیاهانی هستند که در مکان های سرپوشیده مانند ادارات، منازل و اتاق خواب ها قابلیت پرورش و نگهداری دارند. این گیاهان اغلب سرسبز و مقاوم هستند که در هر شرایطی دوام می آورند.

انواع گل و گیاه آپارتمانی چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برخی از گیاهان آپارتمانی ممکن است به نور زیاد نیاز داشته باشند یا حتی در محیطی بدون نور و سایه نیز به رشد خود ادامه دهند. لازم به ذکر است بیشتر گیاهان به آبیاری زیاد حساس هستند؛ زیرا ممکن است ریشه آن ها پوسیده شود و گیاه بمیرد.

پیشنهاد می دهیم به جای خرید اقلام تکراری برای هدیه، با خرید گیاه آپارتمانی عزیزان خود را شگفت زده کنید و سر زندگی را به آن ها هدیه دهید.

آیا با گل و گیاه آپارتمانی آشنایی دارید؟

گل و گیاه آپارتمانی علاوه بر زیبایی و زینت دکوراسیون خانه، هوا را تصفیه می کند و جذب دی اکسید کربن، اکسیژن مورد نیاز انسان را تولید می کند.

جالب است بدانید اگر خواب راحتی را در شب ندارید، با نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا خواب راحت را برای خود و افراد خانواده به ارمغان بیاورید.

این گیاهان اغلب بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی هستند. از این رو باید شرایط و محیطی را در خانه به وجود آورید که به راحتی به رشد خود ادامه دهند و پژمرده نشوند.

عواملی که باید هنگام نگهداری از گیاهان به آن توجه کنید نظیر آبیاری منظم، خاک، نور، دما و رطوبت، کود و توجه به بیماری های گیاه است.

اغلب این گیاهان زینتی به دمای پایین و سرد حساسیت دارند و از بین می روند. ممکن است برخی از آن ها به رطوبت، نور شدید و یا حتی به تمامی این موارد حساس باشند.

جالب است بدانید یکی از علت های اینکه این گیاهان به نور زیاد حساس هستند، زادگاه استوایی آن هاست؛ زیرا درختان استوایی مانند چتری مواظب گیاهان هستند و مانع رسیدن نور مستقیم خورشید به آن ها می شود.

توصیه می کنیم حتما شرایط خانه و زمان آزاد خود را مدنظر قرار دهید، سپس اقدام به انتخاب گیاه آپارتمانی کرده و آن را خریداری کنید.

هنگام خرید گیاهان آپارتمانی و زینتی به چه عواملی توجه کنیم؟

اگر مایل به خرید گیاهان گل دار هستید، توصیه می کنیم گیاهانی را خریداری کنید که پر از غنچه بوده یا برخی از آن ها شکفته شده باشند.

گل و گیاه آپارتمانی را خریداری کنید که برگ های آن سبز و با طراوت باشد. از تهیه گیاهانی که برگ های زرد و پژمرده دارند پرهیز کنید.

توصیه می کنیم هنگام خرید گیاهان، نحوه تغذیه و روش نگهداری آن ها را نیز از فروشنده جویا شوید. حتما کود مایع یا کود مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را خریداری کنید.

توجه داشته باشید اگر گل و گیاه آپارتمانی خریداری شده جوان باشد و تازه به گلدان منتقل شده باشد، برای تعویض گلدان باید چند ماه صبر کنید. در غیر این صورت بهتر است گیاهانی را خریداری کنید که ریشه های ضخیم و پری داشته باشند و مدت زمان زیادی است که در گلدان کاشته شده اند و جابجایی آن ها بلامانع است.

جالب است بدانید برخی گیاهان با توجه به فرم برگ ها، خانه یا اتاقتان را بزرگتر نشان می دهند. بنابراین اگر اتاق کوچکی دارید توصیه می کنیم گیاهانی نظیر آگلونما را خریداری کنید.

اگر مبتدی هستید و تاکنون گیاهی را نگهداری نکرده اید، بهتر است گل و گیاه آپارتمانی را خریداری کنید که ارزان قیمت باشد و نحوه نگهداری آن آسان است؛ یعنی به توجه زیاد نیاز ندارد و مقاوم است.

در ادامه مقاله به معرفی برخی از گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

گیاه آزالیا

این گیاه زیبا با گل های بنفش رنگ، نام های دیگری نظیر خرزهره هندی و گل صد تومانی دارند. این گیاه آپارتمانی که ارتفاع آن به حدود یک و نیم متر می رسد، برگ هایی به رنگ سبز تیره و زیتونی با فرمی نیزه ای و باریک دارد.

این گیاه زیبا در فصل بهار شکوفه می دهد و گل های آن باز می شود که اغلب خوشه های آن دارای ۲ تا ۵ گل است.

گیاه آگلونما ماریا

این گیاه همیشه سبز دارای برگ های زیبا و باریک است که طول آن ۲۵ سانتی متر و پهنای برگ ها نیز ۱۲ سانتی متر است. این گیاه با توجه به گونه های مختلفی که دارد دارای ارتفاعی بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر است.

جالب است بدانید گل های این گیاه آپارتمانی به رنگ سفید است که میوه هایی قرمز رنگ دارد.

ارکیده

بیشتر گیاهان ممکن است در صورت عدم توجه و رسیدگی به موقع از بین بروند؛ اما ارکیده بسیار مقاوم است و به این راحتی ها پژمرده نمی شود. این گیاه زیبا و پرطرفدار دارای رنگ های متنوع و زیبایی است.

نور مورد نیاز ارکیده از کم تا متوسط است که باید در هوای گرم نگهداری شود. همچنین این گیاه آبیاری کم را می طلبد و با آب زیاد پوسیده و پژمرده می شود.

بگونیا

آیا به دنبال گیاهی می گردید که پشت پنجره قرار دهید یا تراس خانه خود را زینت بخشید؟ پیشنهاد می دهیم بگونیا را انتخاب و خریداری کنید.

این گیاه آویز از تعداد زیادی شکوفه های زیبا و ظریف تشکیل شده است که جذابیت فوق العاده ای دارد.توصیه می کنیم این گیاه را در هوای آزاد قرار دهید؛ اما اگر تراس ندارید بهتر است آن را پشت پنجره های نورگیر بگذارید.

بابونه

بابونه از جمله گل و گیاه آپارتمانی زیباست که خاصیت دارویی دارد. این گیاه زیبا علاوه بر جذابیتی که به خانه و دکوراسیون منزلتان می دهد، از خواص دارویی و درمانی نیز برخوردار است.

بابونه دارای عطر شیرین و بسیار دلنشینی است که حشرات را از خود و محیط اطراف دور می کند و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

این گیاه در عین زیبایی که دارد، خاصیت دارویی داشته و بسیار مقاوم است. با این حساب یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید گیاه آپارتمانی، گل بابونه است.

فوشیا یا گل آویز

این گل آپارتمانی خوش رنگ، آویز است و به سمت پایین رشد می کند. بهترین مکان برای قرار دادن آن ها، گلدان های آویز و متصل شده به مکان های بلند مانند سقف است.

لازم به ذکر است فوشیا را از نور زیاد خورشید دور کنید و در تراس قرار ندهید؛ زیرا به سرعت از بین می رود.

کلام آخر

گیاهان آپارتمانی زیبایی و سرسبزی را به خانه ها می آورند و ارتباط انسان با طبیعت را بهبودی می بخشندغ زیرا اغلب افراد به دلیل مشغله کاری توانایی رفتن به فضای سبز را ندارند.

بهتر است با خرید این گیاهان زیبا از فروشگاه اینترنتی ویستور انرژی های منفی را از محیط اطرافتان دور کنید و خستگی خود را رفع کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد