آشنایی با گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما

0

آشنایی با گیاه آپارتمانی مقاوم به سرماکسانی که علاقه مند به نگهداری از گل و گیاه هستند و با فوت و فن رشد و پرورش آن آشنایی دارند، به خوبی می دانند بعضی از گیاهان هستند که مناسب مناطق گرمسیری هستند و بعضی از گیاهان نیز در فصل سرما مقاومند.

آشنایی با گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : سرما برای بسیاری از گیاهان مضر است و آنها را از بین می برد؛ با این حال انواع گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما نیز وجود دارند که در عین زیبایی در برابر سرما مقاومت بالایی دارند.

توصیه اکید این است که قبل از خرید هر گل و گیاهی نخست باید بدانید آیا شرایط نگهداری یک گیاه را دارید؟ آیا محیط خانه فضای مناسبی برای پرورش گل و گیاه فراهم می کند؟ آیا درباره رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی اطلاعاتی دارید؟ و بسیاری از سوالات دیگر.

بعضی از اتاق ها در خانه شما سرد هستند و بعضی از اتاق ها گرم. پس گیاهی را برگزینید که مناسب هرکدام از این فضاها باشد.

این مقال بر آن است شما را با انواع گیاهانی که در برابر فصل سرما مقاوم هستند، آشنا کند.

نکته هایی درباره نگهداری از انواع گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما

سرما علاوه بر اینکه بر زندگی انسان ها تاثیر می گذارد، گیاهان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. افزایش یا کاهش دما یکی از فاکتورهای مهم در ادامه حیات هر گیاهی به شمار می رود.

از آنجایی که یکی از دغدغه های بیشتر علاقه مندان به گل و گیاه محافظت از آنها در مقابل سرمای زیاد است، پس باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

مسلم است که گیاهان در فصل سرما برگ هایشان بریزد و مانند بقیه فصول سال رشد نکنند، بهترین کار این است که این گیاهان را به درون خانه بیاوریم که هم از گزند سرما محفوظ بمانند هم به زیبایی و دکوراسیون خانه بیفزایند.

گل هایی مثل حسن یوسف یا شاخه های گل هایی مثل برگ بیدی بنفش در مقابل سرما سریع خشک می شوند پس فضای سبز داخل منزل جای خوبی برای نگهداری این گیاه زیباست.

بعضی از گیاهان دیگر مثل شمعدانی و کالانکوئه به جریان هوای سرد مقاوم هستند. اما اگر می خواهید این گیاهان در فصل بهار به گلدهی برسند، در فصول سرد سال در گوشه حیاط یا زیر درخت جای مناسبی برای نگهداری از این گیاهان است.

اگر می خواهید با انواع گیاهان مقاوم به سرما آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراهی کنید.

انواع گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما

اگر شما در ابتدای راه پرورش گیاه هستید و می خواهید گیاهانی را تهیه کنید که در آپارتمان نگه دارید، باید سراغ آنهایی بروید که در مقابل سرما گزند آنچنانی نمی بینند. این گیاهان عبارت اند از:

سیکلامن

این گیاه از آن دسته گیاهانی است که عاشق سرماست. رشد سیکلامن به صورت پیازی است و گل های رنگی بسیاری دارد که روی هر کدام از شاخه ها به صورت تکی رشد می کند. اگر نور کافی به گیاه نرسد، شاخه های آن آنقدر بلند و طویل می شوند که درنهایت خود را به نور برسانند.

بنت قنسول

این گیاه که نام دیگرش گل کریسمس است، در فصول سرد سال بیشتر در سطح شهر دیده می شود.

رنگ خاص قرمز مایل به صورتی برگ های آن ما را یاد بابانوئل می اندازد. این گیاه ترجیح می دهد که در دمای پایین رشد و نمو یابد. گرما برای ادامه حیات این گیاه بسیار مضر است حتی باعث مرگ آن می شود.

بگونیا

یکی دیگر از انواع گیاه آپارتمانی مقاوم به سرماست که این امکان را دارد که سرما را تحمل کند اما زمانی که دما بسیار پایین است، به گلدهی نمی رسد. این نکته را به خاطر داشته باشید که نور هیچ تداخلی با سرما ندارد و این گیاه برای رشد خود به نور غیرمستقیم نیاز دارد.

بنفشه آفریقایی

یکی از گیاهانی است که به دلیل داشتن برگ های پرزدار بسیار حساس و نازک دل است و کسانی که در ابتدای راه پرورش گل و گیاه هستند، باید این را بدانند. لازم است ذکر شود که این گیاه تا حدی می تواند سرما را تحمل کند اما اگر دما به شدت کاهش یابد، شروع به ریختن برگ ها می کند.

کالانکوئه

یکی دیگر از گیاهانی که در برابر سرما مقاومت دارد، کالانکوئه است.  اما دیگر آنطور نیست که در برابر یخبندان نیز مقاوم باشد. این گیاه دارای برگ های گوشتی است به همین دلیل حجمی از آب را می تواند در خود ذخیره کند؛ از این رو به آبیاری کمی احتیاج دارد.

سانسوریا

یکی دیگر از گیاهانی که به دلیل اکسیژن زا بودن و خاصیت تصفیه کنندگی هوا حضورش در هر خانه ای الزامی است، سانسوریاست. کم آبی و نور کم در زندگی این گیاه خللی ایجاد نمی کند همچنین اگر دمای هوا چند درجه پایین تر نیز باشد، خود را با این شرایط وفق می دهد.

زاموفیلیا

یکی دیگر از گیاهانی است که علاوه بر اینکه به سرما مقاوم است، در برابر کم آبی و نور کم نیز می تواند به حیات خود ادامه دهد. این گیاه را می توانید در فصول سرد نیز نگهداری کنید اما در این شرایط حواستان به نور گیاه باشد. زیرا در فضاهای کم نور رشد و سرزندگی کافی را ندارد. دریافت نور این گیاه را در برابر سرما مقاوم می کند.

آنتوریوم

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرماست که موطن اصلی آن گوآتمالاست. اگر بستر رشد این گیاه فراهم باشد، ارتفاع آن به بیش از سی متر می رسد. این گیاه برگ های کم پهن سبز تیره دارد و در فصل تابستان یا زمستان شروع به گلدهی می کند.

سخن آخر

اگر شما نیز ازجمله کسانی هستید که به پرورش گل و گیاه علاقه مندید اما به خاطر تغییر دما و کاهش آن از این امر واهمه دارید، انواع گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما وجود دارند که نگرانی شما را برطرف می کنند.

حال اگر یکی از عزیزانتان از نگهداری گل و گیاه اطلاع چندانی ندارد از سویی دوست دارد یکی از این گیاهان زینت بخش خانه او باشد، می توانید یکی از این گیاهان را به او تقدیم کنید. ویستور به عنوان برترین سایت اینترنتی با هدایای متنوع به مناسبت های مختلف در خدمت شماست که گامی هرچند کوچک در این راستا بردارد و در خلق کردن بهترین لحظات زندگی همراه شماست.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد