وکیل ثبت برند و مراحل کار او

0

وکیل ثبت برند و مراحل کار او : برند یک نام تجاری است که مشتریان در واقع شما و محصولات یا خدمات شما را با آن می شناسند. اگر محصولات با کیفیتی ارائه دهید، مشتری های شما را دارای رضایت می کند و شما از آن پس بسته به برند خود مشتریان ویژه خود را دارید. هر شخص حقیقی یا حقوقی که تولید خدمات یا محصولات خود را به عهده داشته باشد، این امکان را دارا است که یک برند در ایران ثبت کند.

وکیل ثبت برند و مراحل کار او

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : وکیل ثبت برند و مراحل کار او : به علت پیچیدگی کارهای حقوقی، صرف مدت زمان زیاد و هزینه های سنگین از جانب افراد نا آگاه بسیاری از اشخاص از وکیل ثبت برند به منظور پیشبرد اهداف مربوط به ثبت برند استفاده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با وکلای مشغول در زمینه ثبت برند همچنین مراحل کار آن ها آشنا سازیم تا شما علاقه مندان این قابلیت را داشته باشید که پس از شناخت فعالیت و مزایای آن ها تصمیمات بهتری در این زمینه اخد کنید.

به منظور بهره مندی از تجربه و تخصص وکلای متخصص در زمینه ثبت برند شرکت و موارد دیگر در هر نقطه از ایران به وب سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید و با متخصصان ما در این سایت تماس حاصل فرمایید.

مزایای ثبت علامت تجاری توسط وکیل متخصص ثبت برند

استفاده از وکیل ثبت علامت های تجاری مزایا و ارزشمندی های بسیاری برای شما به همراه دارد که در زیر به ذکر چند مورد از آن ها می پردازیم:

ذخیره و صرفه جویی در پول، زمان و انرژی

انجام کارهای اداری و پیشبرد امور حقوقی مربوط به ثبت برند برای افرادی که از فرایند و مراحل آن اطلاعات صحیح و آگاهانه ای ندارند، به علت پیچیدگی ها و مشکلاتی که ممکن است در این روند با آن مواجه شوند، بسیار حوصله بر و زمان بر است و تمامی انرژی و وقت شخص را به باد می دهد.

از این رو استخدام یک وکیل آگاه و مطلع با دانش به روز و تخصصی در این زمینه بهترین تصمیم ممکن است. چرا که با صرف هزینه ای کمتر از آنچه که ممکن بود، خود به تنهایی برای پیشبرد مراحل و مراجعه های پی در پی به مراکز مربوطه صرف نماید، این امکان را دارد که با فراغ بال به نتایج مطلوب خود در زمینه ثبت برند دلخواه در سریع ترین زمان ممکن دست یابد.

دریافت حق انحصاری برند شما

وکیل ثبت علائم تجاری که محصولات و کالاهای شما را تحت عنوان یک برند به ثبت رسانده است، این امکان را برای شما بوجود می آورد که تحت پوشش حمایت های قانونی و حقوقی همچنین حق تولید انحصاری کالاهای خود قرار بگیرید؛ از این رو وکیل متخصص شما در زمینه ثبت برند از عنوان شما به منظور تمایز برند دلخواه شما از سایر برند های رقیب موجود در بازار استفاده می کند.

پس از ثبت برند دلخواه شما توسط وکیل ثبت علائم تجاری و سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی فقط در صورت دریافت مجوز رسمی این امکان را دارند که از حق امتیاز این علامت یا برند تجاری استفاده کنند. ثبت علامت تجاری توسط وکیل این امتیاز را می دهد که اشخاص سودجو دیگر این امکان را نداشته باشند تا با ساخت کالای کم کیفیت به نام و برند شرکت مزبور و عرضه آن به بازار اعتبار و ارزش کالاهای این شرکت را به خطر اندازند.

ثبت بین المللی برند شما

در صورت تمایل وکیل شما این فرصت را دارد که برند دلخواه خود را در عرصه های بین المللی نیز به ثبت برسانید. وکیل متخصص شما در این زمینه آگاهی ها و علم لازم را دارا است و این امکان را دارد که در خارج کشور نیز به ثبت برند شما بپردازد.

مراحل کار وکیل ثبت برند در زمینه ثبت نام تجاری

برای ثبت برند مراحل گوناگون و نسبتا پیچیده ای وجود دارد که وجود وکیلی متخصص و آشنا با فرایند در این زمینه به روند کار سرعتی دو چندان می بخشد و هزینه ها را نیز بسیار کمتر می کند.

قبل از هر چیز بهتر است، شما با مشاوران حقوقی ما در سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل کنید تا از روند کلی کار، هزینه و کارمزد وکیل و مدارک و اسنادی که لازم است، تهیه نمایید، اطلاعات بیشتری کسب کنید تا وکیل شما تمامی مراحل زیر را برای شما پیش ببرد.

مرحله اول

در مرحله اول لازم است تا وکیل ثبت برند شما نامی که مد نظر شما است را در سامانه استعلام بگیرد تا بفهمید که آیا این نام یا نام مشابه آنچه شما در سر دارید، قبلا در سامانه توسط شرکت یا شخصی دیگر به ثبت رسیده است یا خیر. در صورت ثبت قبلی نام که شما ارائه دادید، لازم است، نامی دیگر جهت ثبت برند خود گزینش نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله لازم است تا وکیل شما مدارک ضروری جهت ثبت برند را حتما تهیه و ارائه نماید که جلوتر به آن ها می پردازیم.

مرحله سوم

در این مرحله وکیل متخصص ثبت برند شما وارد سامانه مرکز مالکیت معنوی شده است و در قسمت ثبت اظهارنامه به تکمیل فرم های مربوط به اظهارنامه ثبت برند می پردازد و مدارکی که خواسته شده است را نیز در این سامانه بارگذاری می نماید.

مرحله چهارم

پس از تایید اظهارنامه ثبت برند تجاری شما توسط سه کارشناس همچنین رئیس سازمان برندهای تجاری وکیل ثبت برند شما حضورا به سازمان مالکیت معنوی مراجعه می کند و اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند تجاری می نماید.

مرحله پنجم

پس از تشکیل پرونده موضوع درخواست ثبت برند شما از جانب سازمان مالکیت معنوی به روزنامه رسمی فرستاده می شود. در اینجا لازم است تا هزینه اولین نوبت روزنامه رسمی ثبت برند را که به آگهی درخواست برند تجاری مرسوم است، پرداخت نمایید. با تادیه این هزینه حدود یک هفته طول می کشد که نوبت دوم روزنامه چاپ شود و به نشانی شما بفرستند.

مرحله ششم

آخرین مرحله از فرایند ثبت برند آن است که وکیل ثبت برند شما همراه با مدارکی مانند نسخه ای از هر دو نوبت روزنامه رسمی یک نسخه اظهارنامه برند تجاری و ۱۰ نمونه از خود برند در ابعاد ۶×۶ بار دیگر به اداره مالکیت معنوی برود و همراه با تسلیم رسید، سند برند شرکت شما را تحویل بگیرد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند توسط وکیل

این مدارک به دو دسته مدارک اشخاص حقیقی و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقوقی تقسیم می شوند که در اینجا به ذکر مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی اکتفا می کنیم:

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند اشخاص حقیقی توسط وکیل

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی درخواست کنندگان
  2. کپی برابر اصل کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (در صورتی که برند مورد نظر انگلیسی باشد)
  3. کپی برابر اصل مجوز کسب و کار (پروانه بهره برداری، مجوز تاسیس، مجوز ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حکومتی)
  4. اطلاعاتی مانند نشانی، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه درخواست کننده

سخن آخر

امروزه به منظور پیشبرد هرچه سریع تر کارهای مربوط به ثبت برند و علائم تجاری که روند نسبتا پیچیده ای هم دارد و لازم است، شخصی آگاه و مطلع از تمامی قوانین و تبصره های موجود به پیشبرد آن مراحل بپردازد. اکثر شرکت ها و اشخاص معتبر از یک وکیل متخصص در این زمینه استفاده می کنند. ما در این مقاله به شرح وکیل ثبت برند و اقدامات و مزایای آن اشاره کردیم و همچنین شما را با مزایای ثبت برند نیز آشنا ساختیم.

شما عزیزان این فرصت را دارید تا به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت برند با کارشناسان و مشاوران حقوقی خبره ما در سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد