وکیل ثبت برند مواد غذایی چگونه باید باشد؟

0

وکیل ثبت برند مواد غذایی چگونه باید باشد؟ استفاده از تجربیات و دانش شخصی آگاه همچون وکیل، برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، با هدف ثبت برند موادغذایی بسیار با اهمیت است. به این علت که بدون اطلاعات دقیق و به روز، امکان بروز نقص در پرونده وجود خواهد داشت. همین امر احتمالا به رد پرونده یا طولانی تر شدن روال ثبتی منجر می شود.

وکیل ثبت برند مواد غذایی چگونه باید باشد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همین احتمالات، افراد ناآشنا را به استخدام وکیل ثبت برند غذایی ترغیب می کند. با وجود دفاتر وکالت متعدد و افراد زیادی که در این حیطه فعالیت می کنند؛ متقاضیان با این چالش که وکیل مناسب باید چگونه باشد؛ مواجه خواهدکرد.

وکیل ثبت برند مواد غذایی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

بدون شک ثبت برند تاثیرات بسیار مهم و ارزشمندی در آینده اقتصادی و تجاری شرکت های مختلف خواهد داشت. این عمل امکان انجام تبلیغات را برای افراد فراهم می کند و برای محصولات و خدماتی که ارائه می شود هویت سازی می کند. این هویت در ذهن مشتریان باقی می ماند و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل خواهدکرد.

ضمن اینکه یک شرکت بدون ثبت برند، امکان سواستفاده را برای رقبای خود ایجاد می کند که خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در زمینه عرضه و تولید مواد غذایی نیز رقابت بسیار زیاد است و این احتمال بیش از پیش وجود دارد که محصول در هیاهوی بازار دیده نشود.

هر شخصیت حقیقی یا حقوقی احتمالا تنها در مورد مسائل کاری خود دارای تجربه و دانش است و اطلاع چندانی از مراحل ثبت برند ندارد. بنابراین امروزه افراد به موسسات یا وبسایت های حقوقی باتجربه همچون ثبت فردا مراجعه می کنند که این امور را به وکلای باتجربه بسپارند. وکیل ثبت برند مواد غذایی که جهت این مورد به کار گرفته می شود دارای خصوصیات زیر است.

زیرک و باتجربه  

در طی مراحل ثبت برند، استعلام نخستین و مهم ترین موردی است که در نظر گرفته می شود. انجام درست استعلام بسیار مهم است. زیرا به متقاضی اطمینان می دهد که برند از هر نظر قابل ثبت خواهد بود. در صورتی که فردی نا آشنا اقدام به انجام استعلام کند، به دلیل اهمال کاری یا عدم وجود دانش کافی برند نامناسب مورد تایید قرار می گیرد. این امر احتمال رد پرونده پس از کارشناسی را افزایش خواهد داد. در صورت رد پرونده برند انتخابی قابلیت ثبت ندارد و باید برند دیگری انتخاب شود.

در برخی از موسسات ثبتی استعلام به شکل رایگان انجام می شود و در برخی دیگر این عمل نیازمند صرف هزینه است اما به هرحال در این مرحله کمک گرفتن از اشخاص آگاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

یکی از اقدامات اصلی، انتخاب و طراحی برند و علامت تجاری است که باید پیش از ثبت به آن پرداخته شود. با انتخاب یک وکیل مجرب و زیرک در این زمینه، این امکان برای شما فراهم می شود که از مشاوره و راهنمایی های افراد خبره در زمینه انتخاب و طراحی برند استفاده کنید. ضمن اینکه احتمال قبولی و تایید برند و لوگو یا علامت تجاری که با کمک افراد حرفه ای انجام می شود بسیار بیشتر خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که کلیه وکلای ثبت برند به دو صورت به انجام این امور می پردازند؛ در حالت وکالت مطلق، وکیل ثبت برند مواد غذایی کلیه امور ثبتی و اداری و مالی را به عهده می گیرد. این در حالی است که وکالت مقید، تنها مختص به یک عمل خاص و مشخص است. در هر دو حالت تنها زمانی پرونده به نتیجه مورد نظر خواهد رسید که وکیل به اندازه کافی زیرک و باهوش و باتجربه باشد.

امین و مورد اعتماد

به طور کلی زمانی که افراد امور ثبتی خود را به وکیل ثبت برند مواد غذایی واگذار می کنند، به او اطمینان کامل دارند. بنابراین مورد اعتماد بودن، یکی دیگر از خصوصیاتی است که از یک وکیل مجرب انتظار می رود. البته در صورتی که نوع وکالت مطلق نباشد، متقاضی حدود اختیارات وکیل خود را مشخص می کند و او حق ندارد که خارج از حدود اختیارات خود عمل کند. در ضمن در برخی موارد در مراحل ثبت حضور خود شخص ضروری است و از موارد موضوع وکالت نخواهد بود.

دارای رزومه درخشان

توجه به رزومه شاید مهم ترین نکته  در هنگام انتخاب یک وکیل ثبت برند مواد غذایی باشد. به این دلیل که سابقه و رزومه کاری هر شخص بیانگر توانمندی هایی است که دارد. بنابراین مطالعه رزومه اطلاعات مناسبی در مورد زندگی شغلی فرد را در اختیار شما قرار می دهد. اکثر موسسات ثبتی جهت جذب مشتریان، رزومه وکلای خود را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد و به نفع شما است که با دقت کامل آن را بررسی کنید.

پیگیر و سخت کوش

بسیاری از مراحل ثبت برند نیاز به پیگیری و دقت فراوان دارد. این مراحل شامل اطلاعات و مدارکی است که در سامانه اداره مالکیت معنوی درج می شود و نیاز به پیگیری سلسله مراتب اداری به صورت حضوری خواهد داشت. با کمک وکیل ثبت برند مواد غذایی انتظار می رود که تمامی مراحل به درستی و در زمان مقرر خود به انجام برسند. با این وجود اگر وکیل، تعهد کاری لازم را نداشته باشد و پیگیری های لازم را انجام ندهد، روال پرونده به موقع انجام نمی شوند.

بنابراین لازم است که وکیل بسیار پیگیر باشد و متقاضی را نیز در جریان تمامی مراحل از جمله ثبت اطلاعات در سامانه، نتیجه کارشناسی، ارسال و تکمیل اطلاعات به اداره مالکیت معنوی استان، ثبت آگهی نوبت اول و دوم و در نهایت گواهی ثبت برند بگذارد. در هر یک از این مراحل اگر مشکل رخ دهد نیز باید متعاقبا به متقاضی از سوی وکیل اطلاع رسانی شود.

سخن پایانی

بدون شک ثبت برند به خصوص در حوزه موادغذایی بسیار واجب و حائز اهمیت است و به طبع فواید خاص خود را نیز برای شرکت ها و اشخاص حقیقی به دنبال خواهد داشت. مسئله ای که در این نوشته به آن پرداخته شد؛ وکیل ثبت برند مواد غذایی بود. بسیاری از صاحب نظران جهت سرعت گیری انجام امور ثبتی استخدام وکیل را پیشنهاد می کنند اما چه مواردی را باید در هنگام انتخاب این شخص ملاک قرار دهید؟

اولین و مهم ترین نکته دارا بودن تجربه و دانش کافی است. به این دلیل که این شخص باید با استفاده از دانش خود شما را در مراحل مهمی همچون انتخاب و طراحی برند و استعلام آن همراهی کند. توجه به رزومه و گذشته کاری شخص، در این زمینه به شما کمک زیادی خواهدکرد. موارد دیگری همچون پیگیری و مورد اعتماد بودن از جمله خصوصیاتی است که مربوط به وجدان کاری می شود و در خصوص تمامی مشاغل از جمله وکالت انتظار می رود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد