میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام

0

میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام : این روزها بسیاری از افراد جامعه تمایل به ثبت و راه اندازی شرکت مختص به خود را دارند. ثبت شرکت های سهامی عام و خاص یکی از سرمایه گذاری هایی شمرده می شود در صورت احتیاط و دقت عمل در این زمینه سودخوبی را برای سهام داران در پی خواهد  داشت. ما اینجا هستیم که در زمینه راه اندازی و ثبت شرکت سهامی عام، میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام، صفر تا صد هزینه هایی که لازم است صرف ثبت شرکت سهامی کنید شمارا راهنمایی کنیم.

میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آیا شما نیز در پی ثبت شرکت خود هستید؟ آیا در میان ثبت انواع شرکت ها، ثبت شرکت سهامی عام را در نظر گرفته اید؟آیا می خواهید از میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام مطلع شوید؟آیا به دنبال راهنمایی های لازم در این زمینه هستید؟

.  با ما همراه شوید و جواب تمامی سوالات خود در این زمینه را از این مقاله مفید بخواهید.

میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام در نگاهی کلی

همان طور که می دانید شرکت سهامی عام یا public company  به شرکتی بازرگانی می گویند که سرمایه و دارایی آن به سهم هایی تقسیم شده و این قسمت از سرمایه آن از فروش سهام به افرادی غیر از موسسان این شرکت بازرگانی تامین شود. حداقل ظرفیت سهام داران در این گونه شرکت ها باید سه نفر باشد و کمتر از این تعداد مجاز نخواهد بود.

میزان سرمایه هر فرد در این شرکت ها بسته به اندازه مبلغ اسمی آن فرد تلقی می شود. به عنوان مثال اگر شما ۲میلیون تومان سرمایه در این شرکت داشته باشید میزان سرمایه شما ۲واحد سهم خواهد بود.

در این قبیل شرکت ها پس از انتخاب و تعیین نام شرکت باید نام شرکت سهامی عام قبل یا بعد از نام خود شرکت ذکر شود. در این شرکت ها موسسین به طور کلی قابلیت داشتن کل سرمایه شرکت را نخواهند داشت و این سرمایه بین موسسین و دیگر مردمی که در این شرکت های سهم دارند تقسیم بندی خواهد شد. در ادامه به میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام خواهیم پرداخت.

هزینه های ثبت شرکت سهامی عام چه میزان تعریف شده است؟

اگر شما قصد ثبت این نوع شرکت را  دارید. حتما به هزینه های ثبت آن نیز فکر کرده اید.

برای پرداختن به این موضوع ریز هزینه های ثبت شرکت سهامی عام را در ادامه به شما خواهیم گفت.

  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی عام ۵۰۰ هزار تومان است.
  • به یاد داشته باشید یک هزینه کلی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای ثبت این قبیل از شرکت ها در نظر گرفته می شود.
  • هزینه مشاوره با متخصصان حاذق و با تجربه در موسسه ثبت فردا برای شما کاملا رایگان خواهد بود.
  • شما قبل از انجام هر کاری در این زمینه اقدام به انتخاب و ثبت نامی مختص به شرکت خود می کنید؛ ثبت نام شرکت سهامی مبلغ ۴۰۰۰ تومان را در پی خواهد داشت.
  • پس از ثبت شرکت شما و گرفتن استعلام و تاییده ثبت شرکت شما موظف به پرداخت مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان برای تنظیم اساس نامه، اظهارنامه و اوراق ثبتی خواهید بود.
  • برای درج آگهی شرکت خود روی روزنامه ها بسته به صورت جلسه و میزان متنی که در روزنامه ثبت می شود این مبلغ متفاوت خواهد بود. بر اساس ماده ۶ نظام نامه قانون تجارت پس از سپری کردن ۳۰ روز از ثبت شرکت مربوطه، خلاصه شرکت نامه و ضمایم آن از طریق اداره ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی کشور قابل انتشار خواهد بود. حق درج پرداخت مبلغ ۱۴ هزار تومان را برای شما در پی خواهد داشت. از طرفی هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی از ۱۵۵ تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر خواهد بود.
  • برای ثبت این نوع شرکت ها هزینه حق الثبتی هم باید پرداخته شود که ۱۲۰۰ تومان است.
  • پس از گذراندن مراحل اولیه و ضروری ثبت شرکت برخی از مدارک باید از طریق پست ارسال شوند. این هزینه را تعداد برگه ها و وزن مرسوله شما مشخص می کند. هزینه این مرسوله به طور تقریبی ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
  • هزینه پرداختی برای مهر شرکت ۱۰۰۰۰ تومان است.
  • پلمپ دفاتر(اوراق، دفتر کل و روزنامه) هزینه ای به مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان در پی خواهد داشت.
  • هنگامی که ۳۰ روز از درج آگهی شرکت شما در روزنامه رسمی می گذرد شما موظف به پرداخت هزینه مربوط به پلمپ دفاتر تجاری خواهید بود. این مبلغ در واقع برای روزنامه و اداره دارایی پرداخت می شود. هزینه پلمپ بسته به تعداد برگه های پلمپ شده که بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد است؛ متفاوت خواهد بود. هزینه ای که برای پلمپ دفاتر باید پرداخت کنید بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان متغیر است.
  • در پی تمامی نکات بیان شده لازم به ذکر است که میزان سرمایه در ثبت شرکت سهامی عام در پایه و اساس بنیان گذاری شرکت بسیار موثر است.

تفاوت قیمت موسسات ثبتی در زمینه ثبت شرکت

ممکن  است برای شما این سوال پیش آید که چرا قیمت موسسات ثبتی برای ثبت شرکت سهامی عام متفاوت است؟

پاسخ این سوال فقط یک چیز است؛ میزان مهارت تخصص نیروها و مشاوره های حاضر در موسسات ثبتی روی هزینه ای که بابت ثبت شرکت خود به این موسسات پرداخت می کنید متفاوت خواهد بود. به یاد داشته باشید عدم انتخاب درست یک موسسه ثبتی ممکن است موجب هدر رفتن هزینه و زمان شما شود. موسسه ثبت فردا با در نظر گرفتن بهترین و مجرب ترین کارشناسان در زمینه ثبت شرکت ها شما را در ثبت و راه اندازی شرکت در کم ترین زمان و مناسب ترین هزینه کمک خواهد کرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شمارا در زمینه میزان سرمایه ثبت شرکت سهامی عام راهنمایی کنیم. به یاد داشته باشید ثبت یک شرکت سهامی عام زمانی برای شما سود دهی خواهد داشت که از پایه و اساس به درستی بنا شده باشد. پس در زمینه انتخاب موسسه حقوقی مناسب ثبت شرکت خود کوتاهی نکنید و بهترین و مجرب ترین شرکت را برای راهنمایی و سپری کردن مراحل اداری ثبت شرکت سهامی عام انتخاب کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد