مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا را می شناسید؟

0

مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا را می شناسید؟ پرده یکی از ارکان اصلی دکوراسیون هر خانه به حساب می آید. امروزه نیز پرده های متنوعی در بازار یافت می شود. پرده زبرا یکی از پرده هایی است که مجبوبیت بسیاری در میان مردم دارد. اما مسئله اصلی نحوه شست وشوی این پرده ها است. افراد زیادی به دنبال مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا هستند.

مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا را می شناسید؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : حتما می پرسید چرا مواد شوینده در شست وشوی این پرده ها اهمیت دارد؟ پرده های زبرا جنس خاصی دارند؛ به همین دلیل این پرده ها را نباید در ماشین لباسشویی شست. خشکشویی بهترین گزینه جهت شست وشوی این نوع پرده ها به شمار می آید.

اما در خشکشویی از چه موادی جهت شست و شوی این پرده خاص استفاده می کنند؟ اگر قصد شست و شوی این پرده ها را در خانه داشته باشیم، چه مواد شوینده ای مناسب خواهد بود؟ در مقاله پیش رو شما را با مواد شوینده مناسب جهت شست وشوی پرده های زبرا آشنا کنیم. بنابراین اگر از این نوع پرده در منزل خود دارید یا قصد خرید این پرده را دارید، با ما در ادامه این متن همراه باشید.

چرا مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا خاص است؟

شستن این پرده ها به دلیل جنس خاص و منحصر به فرد آن ها کار سختی به حساب می آید. علاوه بر این مکانیزم کرکره ای یا رولی این پرده ها نیز یکی از علل دشواری شست این پرده ها است. به طور کلی این نوع پرده حساسیت های زیادی دارد.

از این رو باید در انتخاب مواد شوینده، تنظیم دمای آب، میزان شست وشو دقت لازم را به خرج دهید. اما سوال اصلی اینجا است که از چه مواد شوینده ای باید در شست وشوی این پرده ها استفاده کرد؟

مواد شوینده مخصوص پرده زبرا

در صورتی که قصد دارید، این پرده ها در منزل بشویید، ابتدا باید با مواد شوینده مناسب این کار آشنا شوید. در غیر این صورت به بافت پرده های خود آسیب خواهید زد و پرده های شما دیگر مانند قبل جلوه و زیبایی نخواهند داشت.

جهت شست وشوی پرده در خانه باید ابتدا پرده را از قسمت کرکره آن جدا کنید. توجه داشته باشید که این کار به تخصص کافی نیاز دارد. در صورتی که تجربه این کار را نداشته باشید، جهت نصب مجدد پرده با مشکل مواجه خواهید شد.

در قدم بعدی باید پرده را بر سطح صافی قرار دهید. سپس پرده را با فرچه یا اسفنج آغشته به مواد شوینده بشویید. در این روش از شست وشوی پرده امکان استفاده از مواد شوینده مختلف برای شما وجود دارد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

سرکه سفید

سرکه سفید یکی از گزینه های مناسب جهت شست وشوی پرده های زبرا به حساب می آید. این ماده از زمان های قدیم در روند شست وشو مورد توجه بوده است. امروزه نیز از این ماده به عنوان یکی از مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا استفاده می کنند.

جالب است بدانید که سرکه نه تنها به رنگ پارچه آسیبی نمی زند، بلکه رنگ بافت آن را نیز ثابت نگه می دارد. علاوه بر این سرکه اثر فوق العاده ای در تمیز کردن پرده دارد. از این رو مقداری از این ماده را بر پارچه ای تمیز ریخته و بر پرده بکشید. از ویژگی های دیگر سرکه در مقایسه با سایر مواد شوینده حساسیت کمتر آن است.

با استفاده از این ماده آسیب جدی به پوست و ناخن های شما وارد نخواهد شد. اما مزیت استفاده از این ماده به عنوان ماده شوینده تنها به این موارد محدود نمی شود. این ماده در مقایسه با مواد شوینده شیمیایی قیمت مناسبی دارد. بنابراین با شست وشوی پرده خود با این ماده در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

از مواد اسیدی استفاده نکنید!

مواد اسیدی نظیر سفید کننده های قوی به بافت پارچه آسیب می زنند. از این رو با شست وشوی پرده های خود با این مواد استحکام پرده ها را از بین خواهید برد. چنانچه از این مواد به طور مداوم استفاده کنید، پرده های زبرای شما کدر خواهند شد. بنابراین مواد غیر اسیدی بهترین مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا به شمار می آیند.

مخلوط آب و پودر شست وشوی دستی

یکی از ساده ترین مواد شوینده که در تمامی منازل نیز پیدا می شود، پودرهای شست وشوی دستی است. با مخلوط کردن این پودرها با آب، مایعی درست کنید. سپس اسفنج خود را به این مایع آغشته کرده و بر پرده بکشید.

مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا

پرده های زبرا با توجه به جنس و مکانیسم خاص آن ها روند شست وشوی متفاوتی دارند. معمولا در خشکشویی ها پرده ها را در ماشین لباسشویی های مخصوص خود می شویند. اما پرده زبرا به دلیل جنس و مکانیزم هاص آن با دستگاه های مخصوص شسته می شود.

از طرفی دیگر خشکشویی ها از مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا استفاده می کنند. از این رو پرده های شما به هیچ عنوان آسیب نمی بینند.

کلام آخر

امروزه پرده ها یکی از مهم ترین و گران ترین لوازم منزل به شمار می آیند. از این رو به همان میزانی که تمیزی آن ها در دکوراسیون خانه تاثیر دارد، کیفیت و سالم ماندن آن ها نیز بسیار مهم است.

از آن جایی که شست وشوی پرده زبرا کاری پردردسر و سخت است، این کار را به خشکشویی بسپارید. واش لین اولین خشکشویی است که شست وشوی این پرده ها را در دستور کار خود قرار داده است. این خشکشویی پرده های شما را از دیوار باز می کند.

سپس آن ها را با دستگاه های تخصصی و با استفاده از مواد شوینده مخصوص خشکشویی پرده زبرا می شوید. در صورتی که شما بخواهید شست وشوی پرده شما با دست نیز انجام می شود. در مرحله آخر نیز پرده های شما خشک شده و به دیوار منزل شما نصب خواهد شد.

به این ترتیب دیگر نگران سلامت پرده های خود نباشید. واش لین به بهترین روش ممکن پرده های شما را شسته و تحویل می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد