مدارک ثبت برند مواد غذایی که باید آماده داشته باشید

0

مدارک ثبت برند مواد غذایی که باید آماده داشته باشید : آیا به هر تولید کننده ای اعتماد می کنید و به خرید محصول آن می پردازید؟! برای آنکه قادر به رقابت در این دنیای عظیم تولید مواد غذایی باشید، باید برند خود را ثبت کنید که اعتماد خریدار جلب شود. برای این اقدام باید مدارک ثبت برند مواد غذایی را آماده کنید که در مسیر آن با مشکلی رو به رو نشوید.

مدارک ثبت برند مواد غذایی که باید آماده داشته باشید

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : هر موجودی برای زنده ماندن نیازمند به اکسیژن، آب و غذا است. غذا در تامین انرژی و سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارد. شرکت های مواد غذایی زیادی در کشورهای گوناگون وجود دارد که مواد خوراکی مورد نیاز بدن را تولید می کنند.

برای موفقیت در این بازار باید توانایی لازم جهت مبارزه را داشته باشید. پیشنهاد ما این است که برند مواد غذایی تولیدی خود را به ثبت برسانید.

برای اطلاع از مراحل ثبت و شرایط مورد نیاز آن با مشاوران ما در ثبت فردا تماس بگیرید.

بررسی مدارک ثبت برند مواد غذایی

اگر قصد دارید که به تولید مواد غذایی بپردازید بهتر است بدانید که رقابتی سخت پیش رو دارید که حمایت، اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنید. باید مواد غذایی مرغوبی را برای فروش تولید کنید؛ اما برای این کار باید بازار آن را نیز بشناسید و مشتریانی را به خود جذب کنید؛ اما چگونه؟!

برای بازاریابی بهتر و بیشتر شرکت خود را ثبت کنید. قبل از آن بهتر است یک برند برای مواد غذایی تولید شده انتخاب کرده و آن را ثبت کنید.

برای ثبت علامت یا نام تجاری نیازمند عبور از مراحل آن هستید. برای عبور بی دردسر بهتر است قبل از اقدام به ثبت، مدارک ثبت برند مواد غذایی را آماده و فراهم کنید.

جمع آوری این مدارک که بسیار هم در دسترس است به شما کمک می کند که مدت زمان ثبت علامت تجاری مخصوص به شما سریع تر طی شود.

در ادامه مدارک مورد نیاز را نام می بریم و اطلاعات مربوط به هریک را شرح می دهیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری

بهتر است قبل از اقدام به ثبت برند، استعلام عدم تکراری بودن نام برند خود را بگیرید که مراحل ثبت سریع تر پیش رود. حال نوبت به فراهم کردن مدارک ثبت برند مواد غذایی رسیده است. این مدارک به شرح زیر هستند:

  •     دانلود فرم اظهارنامه طرح، از سایت مربوطه و تکمیل آن؛
  •     تهیه دو نسخه از فرم اظهارنامه؛
  •     مدارک هویتی شخص متقاضی؛
  •     مدارک تشخیص هویت برای وکیل یا نماینده خود؛
  •     نمونه گرافیکی از برند مواد غذایی انتخاب شده؛
  •     ارائه مدرک نشان دهنده فعالیت در رشته یا حوزه مرتبط؛
  •     ارائه مدرک مورد نیاز در صورت درخواست استفاده از حق تقدم؛
  •     تهیه نسخه ای دال بر اینکه مقام صلاحیت دار، اجازه استفاده از علامت های جمعی را داده است؛
  •     تسلیم رسید مربوط به هزینه های درخواستی.

در این قسمت تعدادی از مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی را بیان کردیم. هر یک از این مدارک نیازمند رعایت نکاتی هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

مدارک مورد نیاز برای متقاضی ثبت برند

شخصی که مایل است برند مواد غذایی را ثبت کند ممکن است حقیقی یا حقوقی باشد. مدارک ثبت برند مواد غذایی که هر کدام باید فراهم کنند متفاوت است. مدارک مورد نیاز برای هر یک به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای شخص حقیقی

  •     تهیه نسخه ای از کارت ملی؛
  •     کپی شناسنامه؛
  •     کپی کارت بازرگانی؛ توجه داشته باشید که اگر در نام برند از حروف لاتین استفاده نشده باشد، تهیه این مدرک لازم نیست؛
  •     کپی مجوز فعالیت، پروانه کسب یا پروانه بهره برداری.

مدارک متقاضی شخص حقوقی

  •     تصویر شناسنامه؛
  •     رونوشت از کارت ملی؛
  •     تصویر روزنامه ای که آگهی تاسیس و تغییرات دو سال آخر شرکت در آن درج شده است؛
  •     کپی از مجوز فعالیت، پروانه کسب یا بهره برداری؛
  •     تصویر کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در نام برند.

توجه به مدارک بالا لازم و ضروری است زیرا روند ثبت را تسریع می بخشد.

نکات جانبی در رابطه با مدارک ثبت برند مواد غذایی

اگر تمایل دارید که یک نماینده قانونی برای خود انتخاب کنید، لازم است که وکیل یا نماینده قانونی شما مدارک لازم جهت بررسی هویت از جمله کپی شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشد.

تصویر گرافیکی از برند خود را باید تهیه کنید. سایز آن حداکثر در حدود ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد. توجه داشته باشید که اگر برند شما سه بعدی است، باید تصویری از تمام زوایای آن در یک برگ تهیه کنید.

در هر یک از مراحل ثبت، هزینه ای از سوی اداره علامت، تعیین شده است. این هزینه در ثبت آگهی نوبت اول و نوبت دوم روزنامه نیز وجود دارد. همچنین هنگام تمدید شرکت و برند خود باید هزینه ای را پرداخت کنید. بنابراین رسید پرداختی ها را باید به همراه مدارک تسلیم اداره ثبت علائم تجاری کنید.

سخن آخر

مواد غذایی به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند. همان طور که در مقالات گذشته بیان کردیم این چهار دسته شامل گروه شیر و لبنیات، گروه گوشت، حبوبات و مغزها، گروه نان و غلات و آخرین گروه مربوط به میوه ها و سبزیجات است.

اگر تمایل به تولید مواد غذایی دارید، قادر هستید در هر یک از این چهار گروه به فعالیت بپردازید. برای ثبت برند گروه انتخابی، نیاز به طی کردن مراحل مربوطه و رعایت قوانین تصویب شده است.

در این مقاله مدارک ثبت برند مواد غذایی را برای سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی بیان کردیم و شرح کلی از مدارک مورد نیاز آوردیم.

پیشنهاد ما به شما این است که با اطمینان کافی در طول مسیر ثبت برند حرکت کنید! برای این کار بهتر است از مشاوره رایگان موسسه ثبت فردا استفاده کنید. این موسسه در حوزه ثبت برند، ثبت شرکت، ثبت شرکت خارجی و مسائل حقوقی و مالی مربوطه فعالیت می کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد