طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی را می شناسید؟

0

طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی را می شناسید؟ منافعی که در ثبت برند وجود دارد بیشتر کار آفرینان را به ثبت برند و انحصار در آن ترغیب می کند. ثبت برند در مواد غذایی به دلیل اهمیت زیادی که از سوی مشتریان به کیفیت و سلامت آن داده می شود اهمیت زیادی دارد. بسیاری از کارخانجات تولیدی مواد غذایی در جهان به لحاظ تبلیغات و کیفیت از نام آوری جهانی برخوردار هستند.

طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی را می شناسید؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت برند برای همه فعالیت های اقتصادی اجباری نیست ولی در صنایع غذایی و بسته بندی در قوانین مربوطه الزامی شناخته شده است. ثبت برند امکان شناسایی آسان محصول و موفقیت آن را به لحاظ کیفیت و محبوبیت برای مصرف کنندگان مهیا می سازد.

مواد غذایی به لحاظ ثبت برند در طبقات گوناگون تقسیم می شوند. حال برای شناسایی و چگونگی آن با ما در سایت ثبت فردا همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی آشنا کنیم.

طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی یعنی چه؟

برند در ۴ ردیف انفرادی، شرکت ، فامیلی و ترکیبی از این سه حالت قرار می گیرد. و به لحاظ دسته بندی نیز به ۴ دسته مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و سایر موارد تقسیم می شود. این دسته ها در ۴۵ طبقه دیگر قرار دارند. در این مبحث به طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی توجه خواهیم داشت.

تنوع بخش های مواد غذایی بالاست و از عمده ترین بخش های آن تولید است. بخش های دیگری مانند بسته بندی ، دپو ، توزیع و تبلیغات در صنعت مواد غذایی وجود دارند. برند مواد غذایی در شناسایی محصول و فروش آن نقش اساسی ایفا می کند. بدون ثبت برند توسعه فروش مواد غذایی مربوطه امکان پذیر نیست.

برای ثبت یک برند مواد غذایی باید آن را در طبقه مشخص شده توسط اداره مربوطه جای داد و اقدامات لازم برای ثبت برند در آن طبقه را انجام داد. مواد غذایی شامل طبقات شماره ۲۹، ۳۰،۳۱،۳۲ است.

طبقات مواد غذایی کدامند؟

در مبحث طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی باید گفت که هر نوع از مواد غذایی که تولید یا بسته بندی می شود باید در طبقه مربوط به خود جای گیرد و برابر آن لوگو و برند تجاری معرفی شود. همانطور که گفته شد طبقات ثبت برند مواد غذایی شامل ۴ طبقه از شماره ۲۹ تا ۳۲ هستند.

۲ طبقه ۳۹ و ۴۳ نیز در این حوزه اهمیت دارند. اگر قصد ثبت برند برای مواد غذایی را دارید باید طبقه درست آن را انتخاب کنید. طبقات به شرح زیر است.

طبقه ۲۹

طبقه ۲۹ شامل تولیداتی از قبیل گوشت سفید و قرمز از جمله گوشت گاو، گوسفند، شتر، شتر مرغ، ماهی، ماکیان، شکار و عصاره گوشت ها، میوه و سبزیجات به صورت نیمه آماده، پخته، کنسرو یا منجمد، انواع ژله، روغن های خوراکی، شیر و لبنیات، تخم مرغ و مربا جات است.

طبقه ۳۰

طبقه ۳۰ شامل محصولاتی از قبیل یخ و بستنی، آرد و فرآورده های غلات، نان، پودر شیرینی پزی برنج، نشاسته، مخمر، عسل و شکر، نمک، ادویه ها، چای، کاکائو و قهوه مصنوعی است.

طبقه ۳۱

طبقه ۳۱ مختص محصولاتی مانند غلات، جوانه جو، محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات تازه، گیاهان طبیعی، بذر ها ،گل ها و حیوانات زنده و مواد غذایی مختص حیوانات است.

طبقه ۳۲

طبقه ۳۲ مشمول محصولاتی چون آب معدنی، نوشابه و نوشیدنی های گاز دار، آب میوه ها و شربت ها است.

طبقه ۳۹

طبقه ۳۹ شامل خدماتی مانند بسته بندی مواد غذایی ، حمل و توزیع کالا است.

طبقه ۴۳

طبقه ۴۳ نیز مربوط به خدمات مربوط به عرضه محصولات غذایی است.

طبقاتی که در بالا به آن اشاره شد در طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی قرار می گیرند. در طراحی طبقات تلاش شده است که بین حوزه های کاری کمترین تلاقی پیش آید. همچنین اینکه محصولات زیر نظر چه صنفی فعالیت می کنند نیز در طبقات ثبت برند مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

هزینه ها در طبقات ثبت برند مواد غذایی

هر فعالیت اقتصادی از بخش های گوناگون تشکیل شده است. این موضوع در صنایع غذایی نیز صدق می کند. برای ثبت برند مواد غذایی ابتدا طبقه آن را در نظر می گیریم.

هر کارخانه ممکن است چند محصول داشته باشد که در طبقات مختلفی قرار گیرد. به عنوان مثال اگر یک شرکت برای یک برند محصولات ژله و بستنی را در برنامه تولید خود داشته باشد، در این صورت باید برای قرار گیری در دو طبقه اقدام کند.

هزینه های ثبت برند مواد غذایی بابت یک طبقه برای متقاضیان حقیقی ۱۲۰ هزار تومان است. برای اضافه کردن هر یک طبقه، مبلغ ۱۰ هزار تومان دیگر به این مبلغ اضافه می شود. هزینه ها برای متقاضی حقوقی ۲۴۰ هزار تومان و برای اضافه کردن هر طبقه ۲۰ هزار تومان است. تعداد طبقات به انواع محصولات یک برند بستگی دارد.

بسته به اینکه چه تعداد و چند نوع محصول را می خواهید در برند خود تولید کنید هزینه های آن با هم تفاوت خواهد داشت. در بسیاری از شرکت ها برای هر محصول از هر نوع برند جداگانه ثبت می کنند.

سخن پایانی

با چگونگی و انواع طبقات مربوط به ثبت برند مواد غذایی آشنا شدیم. شکی نیست هر محصول برای توسعه و موفقیت در بازار هدف نیاز به برند سازی دارد. تبلیغات یک محصول با ثبت برند امکان خواهد داشت. هرچه آگاهی خود را در این زمینه بالا ببریم در امور ثبت برند کمتر با مشکل مواجه خواهیم شد.

برند سازی اصولی دارد که نباید آن را نادیده گرفت. مخصوصا در حوزه مواد غذایی که با سلامت و انرژی همه مردم دنیا سر و کار دارد، بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر اصول و روش های برند مواد غذایی را بدانیم امکان گسترش و شناخت همگانی آن محصول دور از ذهن نخواهد بود.

برند های معروف مواد غذایی از جمله مک دونالد یا پاپ کورن با تمرکز در حوزه برند سازی شهرت جهانی یافته اند. مشاوران و کارشناسان ثبت فردا با تخصص و تجربه فراوانی که در این زمینه دارند راهنمای شما خواهند بود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد