صندلی راک چیست؟

0

صندلی راک چیست؟ بهترین صندلی راک چه ویژگی هایی دارد؟ آیا استفاده از این صندلی با سلامت فرد ارتباطی دارد؟

چرا اغلب افراد بزرگسال و مسن از این صندلی استفاده می کنند؟ فضای مورد نیاز برای صندلی راک چقدر است؟

صندلی راک چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه در دنیای مدرن و ماشینی، خرید مبلمان و لوازم خانه به دلیل تنوع بالا در نوع و کیفیت، یکی از دغدغه های افراد به شمار می رود.

اگر قصد خرید صندلی راک را دارید، احتمالا سوال هایی در ذهن شما شکل می گیرد. در این مقاله سعی شده است که شما عزیزان را به سمت بهترین انتخاب سوق دهیم. پس با ما همراه باشید.

صندلی راک چیست و چگونه ایجاد شد؟

صندلی راک اولین بار در سال ۱۷۶۶ ساخته شد. این نوع از صندلی که معمولا از چوب ساخته می شود از دو نوار منحنی شکل که در زیر پایه های صندلی قرار گرفته است تشکیل می شود.

این دو نوار پایه های صندلی را به یکدیگر وصل می کند. نوارها این قابلیت را به صندلی می دهد که با استفاده از وزن بدنه صندلی به عقب و جلو تکان بخورد.

جالب است بدانید طراحی این صندلی از حرکت آرام بخش گهواره الهام گرفته شده است.

این نوع صندلی در سایزها و طرح های متفاوت به بازار عرضه می شود. بعضی از صندلی های راک قابلیت تا شدن دارند که حمل و جا به جایی آن را آسان تر می کند.

صندلی راک در ابتدا تنها در فضای باز مورد استفاده قرار می گرفت. اما تولید این صندلی در سایزها و طرح های متفاوت، آن را به داخل خانه آورد و امروزه یکی از اجزای اصلی و محبوب اتاق ها به شمار می رود.

خصوصیات بهترین صندلی راک

متناسب بودن سایز صندلی با اندام فرد یکی از مهمترین شاخصه های ویژه در انتخاب این صندلی به شمار می رود.

صندلی های راک با زوایا و ارتفاع های متفاوت ساخته می شوند. بنابراین نوع نشستن، یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید است.

اگر فردی هستید که به صورت صاف روی صندلی می نشینید، صندلی هایی با تخته های باریک افقی در پشت آن، مناسب است.

این مدل برای افرادی که از کمر درد رنج می برند انتخابی ایده آل محسوب می شود.

اغلب دوست داریم در صندلی به راحتی لم بدهیم. اگر شما نیز از این دسته هستید باید مدلی را انتخاب کنید که ارتفاع آن با زمین کم باشد که این امکان را داشته باشید.

صندلی راک و سلامتی

شاید جالب به نظر برسد اما حرکت گهواره ای این نوع صندلی باعث ترشح اندورفین در مغز می شود که کاهش استرس و درد را به همراه دارد. بنابراین کیفیت خواب را بهتر و حافظه را تقویت می کند.

حرکت روان و آرام صندلی راک باعث می شود جریان خون در بدن افزایش بیابد و اکسیژن بیشتری به مفاصل برسد. بنابراین خطر ابتلا به آرتروز و دردهای مفصلی کاهش پیدا می کند.

کاهش وزن یکی از دغدغه های زندگی ماشینی و مدرن است. همگی به این حقیقت واقف هستیم که حرکت مداوم بدن باعث سوخت و ساز بیشتر و سوزاندن چربی مازاد بدن به خصوص چربی های دور شکم می شود. پس با خرید صندلی راک، روزانه در هر ساعت ۲۵۰ تا ۳۰۰ کالری می سوزانید!

صندلی محبوب افراد بزرگسال و مسن

افراد مسن به دلیل کم تحرکی در معرض خطر بیماری های زیادی هستند و اکثر این عزیزان از درد مفاصل رنج می برند. شاید افراد سالخورده ندانند صندلی راک چیست و چه مزیتی برای آن ها دارد.

قابلیت حرکتی این صندلی باعث افزایش جریان خون می شود و نوعی نشاط برای عزیزان سالخورده به همراه دارد. بنابراین به مرور زمان تحرک آنها تقویت خواهد شد.

متاسفانه یکی از بیماری های شایع بین افراد سالخورده آلزایمر است که کاهش فعالیت مغز یکی از دلایل اصلی آن است.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، استفاده مداوم از صندلی راک، اکسیژن رسانی به مغز را بهبود می بخشد و به مرور زمان باعث جوان سازی سلول های مغز می شود.

بنابراین با خرید اینترنتی صندلی راک، عزیزان سالخورده خود را به سمت سلامت جسمی و روحی سوق می دهید.

فضای مورد نیاز صندلی راک چقدر است؟

با ذکر موارد فوق با اینکه صندلی راک چیست تا حدی آشنا شدیم. مورد دیگری که قبل از خرید صندلی راک بهتر است در نظر داشته باشیم فضای مورد نیاز است.

این صندلی به دلیل سایزهای متفاوت و قابلیت حرکتی آن بهتر است در فضایی قرار گیرد که در زمان حرکت، به وسایل اطراف برخورد نکند.

بسته به محل قرارگیری، حداقل فاصله مورد نیاز از هر طرف با دیگر وسایل ۶۰ سانتی متر است. اگر می خواهید صندلی را در بالکن بگذارید، در یک فضای ۳ متری، ۳ تا ۴ صندلی راک به راحتی جای می گیرد.

بالاخره صندلی راک بخریم؟

استفاده از صندلی های راک در طول تاریخ از ابتدای قرن ۱۸، یکی از بهترین راه های درمان و فرار از استرس روزانه به شمار می رفته است.

این نوع صندلی جز لاینفک خانه ها، مهد کودک ها، گلخانه ها، کتاب خانه ها و سرای سالمندان به حساب می آید.

بنابراین اگر می خواهید پس از یک روز پر از استرس نیروی از دست رفته خود را باز گردانید، صندلی راک یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید.

در این مقاله سعی کردیم که شما عزیزان را با مقوله “صندلی راک چیست؟ ” و موارد مرتبط به آن آشنا کنیم. پس با خرید این صندلی آرامش را به عزیزان خود هدیه دهید.

سایت خوگر امکان خرید اینترنتی صندلی راک را برای شما کاربران عزیز فراهم کرده است. با مطالعه مقالات این سایت هر گونه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. آرامش شما آرزوی ما است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد