سیر تا پیاز ثبت برند مواد غذایی!

0

سیر تا پیاز ثبت برند مواد غذایی! امروزه در زندگی، در همه عرصه ها اعم از خدماتی، ورزشی و آموزشی رقابت اجتناب ناپذیری وجود دارد که همه افراد را به تکاپو وا می دارد. این رقابت در حوزه مواد غذایی بیشتر به چشم می خورد. قصد داریم در این مطلب به بررسی ثبت برند مواد غذایی و تاثیر آن در تبلیغات و کسب درآمد بپردازیم.

سیر تا پیاز ثبت برند مواد غذایی!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : مواد غذایی رابطه مستقیمی با سلامت مصرف کننده دارد. به همین دلیل انتخاب مواد غذایی مرغوب اهمیت دوچندانی پیدا می کند. این امر باعث می شود برند های معتبر مواد غذایی را برای مصرف انتخاب کنیم. برای آنکه محصولات ما شناخته شوند و به کالای پرمصرف تبدیل شوند، بعد از ثبت شرکت و انتخاب نام برند، باید نام تجاری خود را ثبت کنیم که سایت ثبت فردا در این زمینه ما را راهنمایی می کند. قرار است در این مقاله با سیر تا پیاز ثبت برند مواد غذایی آشنا شویم.

چرا باید اقدام به ثبت برند مواد غذایی کنیم؟

فعالان تجاری برای ایجاد تمایز بین فعالیت های خود و رقبا، ترجیح می دهند که نام تجاری مرتبط با کسب درآمد خود را ثبت کنند. این مطب ما را با یکی از طبقات مستقل برند آشنا می کند و روش های ثبت برند مواد غذایی را به ما آموزش می دهد.

برند به معنای لوگو، طرح، نشانه یا علامت تجاری است که محصولات و خدمات ما را به مصرف کنندگان آن معرفی می کند. برند به شما امکان این را می دهد که مشتریان وفاداری نسبت به کالاها و خدمات خود پیدا کنید. آن ها با شنیدن نام برند شما، ویژگی ها و خصوصیات محصولات تولیدی شما را در ذهن خود تداعی می کنند و به خرید آن می پردازند. در واقع نام تجاری، باعث می شود خدمت یا محصول شما، منحصر به فرد از سایرین باشد.

با ثبت برند مواد غذایی، امکان بازاریابی برای خدمات و محصولات آسان تر است و با این کار سود بیشتری برای شما حاصل می شود.

آشنایی با مراحل ثبت برند مواد غذایی

به هر آنچه که برای تامین انرژی، حمایت و تقویت بدن انسان و هر موجود زنده ای نیاز است، ماده غذایی می گویند. گروه های مواد غذایی  به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارت است از:

  • گروه لبنیات؛ ماست، شیر، پنیر، دوغ، کشک و بستنی
  • گروه حبوبات، مغزها و پروتئین؛ گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و حبوبات
  • گروه غلات و نان؛ گندم، ماکارونی، انواع نان، ذرت و آرد
  • گروه میوه ها و سبزیجات.

حال که با انواع دسته بندی مواد غذایی آشنا شدیم بهتر است بدانیم برای ثبت برند محصولات تولید شده چه مراحلی را باید طی کنیم.

اولین مرحله بعد از انتخاب نام برند، استعلام برای تکراری نبودن آن است. سپس به سایت ثبت علامت مراجعه کرده و اقدام به تکمیل مدارک و اطلاعات خواسته شده کنید. در این مرحله کدی دریافت کرده و آن را نگه داری کنید. در ادامه به مدارک مورد نیاز اشاره می کنیم.

درصورتی که درخواست شما از سوی مسئولین رد نشده و اعتراضی به آن وارد نشود، باید هزینه چاپ نوبت اول در روزنامه رسمی را پرداخت کنید؛ سپس مدارک و فرم ها را به صورت فیزیکی به اداره علامت تحویل و پرونده ای برای آن تشکیل دهید. بعد از طی مدتی، زمان چاپ آگهی در نوبت دوم روزنامه فرا می رسد که آن نیز هزینه ای دارد. میزان این هزینه ها بستگی به طبقه برند شما، نام آن، تعداد محصولات، کالا و شرایط بازار دارد.

ثبت علامت تجاری و مدارکی که باید به همراه داشته باشید

ثبت برند می تواند توسط شخص حقیقی یا حقوقی صورت بگیرد. دراین قسمت به مدارکی که برای ثبت برند مواد غذایی نیاز دارید اشاره می کنیم:

  •     کپی از مدارک شناسایی شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی؛
  •     دو نسخه از اظهارنامه برند؛
  •     نمونه گرافیکی از برند با سایز حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر؛ توجه داشته باشید که اگر برند شما سه بعدی است، باید تصاویر از تمام زوایای آن تهیه شود.
  •     ارائه مدارک نشان دهنده از فعالیت شما در رشته های مربوطه؛
  •     نسخه ای از شرایط و ضوابطی که برند شما متضاد با آن ها نیست؛
  •     رسید پرداخت هزینه های درخواستی.

توجه داشته باشید که اگر سه سال پس از ثبت برند مواد غذایی، از آن استفاده نکرده باشید، شخص دیگری امکان ثبت آن برند را به طور قانونی دریافت می کند. همچنین مدت اعتبار ثبت علائم ده سال است که بعد از به اتمام رسیدن آن، قابل تمدید مجدد خواهد بود.

مزایای به دست آمده از ثبت برند

مواد غذایی شامل مایعات و نوشیدنی ها نیز می شود. منشا این ترکیبات گیاهی با حیوانی است که منبع اصلی تولید انرژی در بدن موجودات محسوب می شود.

با ثبت برند تجاری، امکان دریافت نمایندگی برای سرمایه گذار و همچنین باعث ایجاد شهرت و شناخته شدن تجارت شما در بازار می شود؛ درواقع این محصولات هستند که هر شرکت را از دیگر رقبای خود متمایز می کنند. ثبت برند مواد غذایی شرکت ها را به بهبود کیفیت تولیدات خود، تشویق می کند.

نتیجه گیری

هر آنچه که در این مقاله گفته شد، در رسیدن به شهرت در فعالیت شما کمک می کند و ثبت برند امکان شناخته شدن در عرصه های جهانی را به شما می دهد.

امید است با مطالبی که در این مقاله گفته شد؛ اعم از ثبت برند مواد غذایی، مدارک و مراحل ثبت علائم و همچنین مزایای ثبت برند، کمکی به ارائه بهتر محصولات کرده و سوالات شما را در رابطه با چگونگی ثبت علامت تجاری به روشنی پاسخ داده باشیم. در صورت نیاز به مشاوره در این رابطه به سایت ثبت فردا مراجعه کنید.

اگر در انتخاب نام تجاری، ثبت آن و مسائل مالی مرتبط، با مشکلی روبرو شده اید برای راهنمایی های تخصصی و کاربردی برای یاری رساندن به شما از مشاورین سایت ثبت فردا استفاده کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد