برای انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟

0

برای انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟ یکی از مهم ترین مسائلی که همیشه مردم به آن اهمیت می دهند، نوع و کیفیت مواد غذایی است که مصرف می کنند. اغلب افراد معتقد هستند در هنگام خرید باید علاوه بر طعم مواد به استاندارد بودن برند و کیفیت خواص آن نیز توجه کرد. یکی از مواردی که به یک کالا ارزش می دهد برند شرکت تولید کننده آن است. آیا از ویژگی های انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی اطلاع دارید؟

برای انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اساس شروع هر گونه کسب و کاری ثبت برند محسوب می شود. اما در انتخاب یک برند چه ملاحظاتی باید انجام شود؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پرتکرار پاسخ دهیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در حوزه ثبت برند مواد غذایی علاقه مند هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی چه شرایطی دارد؟

ثبت برند برای شرکت های تجاری باعث می شود شرکت شناخته شده باشد و برای تبلیغ یا صادرات محصولات مشکلی به وجود نیاید. درواقع آن چه شرکت شما را با شرکت های دیگر متمایز می کند، برند و لوگویی است که به این منظور انتخاب می کنید.

در انتخاب برند به عنوان یک سرمایه گذار قادر خواهید بود از هرگونه علائم مانند حروف، تصاویر، رنگ ها، کلمات، برچسب ها و مواردی از این قبیل بهره بگیرید. اما تمام این موارد باید ویژگی های خاصی داشته باشند. در این بخش قرار است به بیان این موارد بپردازیم.

منحصر به فرد باشد

زمانی که تصمیم گرفتید برندی را برای شرکت خود برگزینید، حتما توجه کنید که برند انتخابی شما با هیچ یک از برندها در گذشته شباهت نداشته باشد. وجود کوچکترین تشابه بین برند شما با لوگوهای دیگر شرکت ها سبب رد صلاحیت شرکت و کاستن از اعتبار آن در آینده خواهد شد. به همین منظور حتما تلاش کنید از برندهایی استفاده کنید که نو و منحصر به فرد باشد. یعنی علاوه بر عدم وجود شباهت، سابقه ثبت در سال های قبل را نداشته باشد.

غلط انداز نباشد

اکثر سرمایه گذاران در حوزه ثبت شرکت مواد غذایی با هدف جلب نظر مردم و رضایت آن ها از محصول شروع به کار می کنند. لازمه این موضوع استفاده از برندهایی است که کاربران و خریداران را به غلط نیندازد. شما قرار است در آینده با این برند شروع به تجارت و گسترش کسب و کار کنید. اگر بخواهید از برندهایی بهره بگیرید که برای مخاطب نامفهوم باشد یا باعث به خطا رفتن ذهن او شود، آینده شرکت نیز روشن نخواهد بود.

برآمده از ایده پردازی نوین باشد

در انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی و همچنین تمام کارهایی که در حوزه تجارت انجام می شود، یکی از مهم ترین مسائل ایده پردازی در جهت رشد کسب و کار است. طراحی برند نیز به عنوان پایه اصلی شروع کار یک شرکت به ایده پردازی نو و جذاب نیاز دارد. به این منظور لازم است که طراح به طور کامل از اصول و فنون طراحی آگاه باشد.

یعنی علاوه بر اینکه نباید از برندهای نامناسب استفاده کند، باید جذابیت و زیبایی را نیز در کار خود دخیل کند. بنابراین برای طراحی برند باید از افرادی مجرب و خوش ذوق بهره گرفت تا نتیجه مطلوبی نیز برای آینده شرکت رقم بخورد.

استفاده راحت برای کاربران خارجی

اغلب شرکت ها در حوزه های مختلف علاقه دارند پس از رشد و ارتقا سطح کاری خود در کشور، به صادرات محصولات در کشورهای دیگر نیز مشغول شوند. لازمه این کار بهره گیری از برندی است که به منظور کار با شرکت های خارجی مشکلی ایجاد نکند.

یکی از موارد مهم در انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی این است که تلفظ و درک آن برای شرکت های موجود در خارج کشور راحت باشد. زیرا در صورتی که بخواهید با آن ها وارد مذاکره شوید و نسبت به عقد قراردادی مابین شرکت ها اقدام کنید، نامی که از شما خواهد ماند تنها برند شرکت خواهد بود.

قانونی باشد

اگر قصد دارید شرکتی را بنا کنید که براساس قانون موجود در کشور باشد، لازم است برای طراحی برند مطابق با اصول و قوانین پیروی کنید. به عنوان مثال در کشور ایران نباید از کلمات یا اشکالی استفاده شود که با قوانین و هنجارهای اسلامی مغایرت کند. در این صورت شما قادر خواهید بود شرکت را از سواستفاده دیگر افراد در آینده مصون کنید. یعنی از طریق ثبت برند قانونی، شرکت تاسیس شده کاملا تضمین خواهد بود.

حوزه کاری را مشخص کرده باشد

برای انتخاب یک برند مناسب باید از لوگوهایی استفاده کنید که نمایانگر حوزه کاری شما باشند. یعنی بدون هیچگونه انحرافی در معنی، به راحتی حیطه فعالیت شرکت را بیان کند. در این صورت است که سرمایه گذار به راحتی محصولاتی را تولید می کند که در توسعه کار خود تاثیر بگذارد و سهولت در امر جذب مخاطبان را ممکن می سازد.

حسی را به مخاطب القا کند

زمانی که به ایده پردازی در حوزه ثبت برند مشغول هستید تلاش کنید از کلمات یا شعارهایی استفاده کنید که یادآور حس خوب برای مخاطب باشد. به عنوان مثال وقتی قرار است در حوزه تولید شیرینی جات شرکتی را به ثبت برسانید، از طعم های مختلف در نام برند خود بهره بگیرید. این کار به جذب بیشتر کاربران و در نتیجه رشد و ارتقای شرکت در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

با انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی قانونی، شرکت را در مسیر درستی به جلو هدایت کنید

سرمایه گذاران بسیاری در سال های اخیر به ثبت شرکت در حوزه مواد غذایی تمایل پیدا کرده اند و علاقه دارند شانس خود را در این زمینه امتحان کنند. اما کسانی در این زمینه موفق می شوند که نسبت به انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی دقت عمل را به کار گیرند.

در هر کشوری برای ثبت برند قوانین خاصی پایه گذاری شده است. در این مقاله به بیان آنچه برای انتخاب نام برند از اهمیت بالایی برخوردار بود، پرداختیم. زمانی قادر به پیشرفت در تجارت مواد غذایی خواهید بود که از این قوانین پیروی کنید.

ثبت فردا نیز با داشتن متخصصان ویژه در این امر کار ثبت برند مواد غذایی را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد