با گیاه آپارتمانی همیشه گلدار آشنا شوید!

0

با گیاه آپارتمانی همیشه گلدار آشنا شوید!: در گذشته همه خانه ها حیاط های بزرگی داشتند که با انواع گل و گیاه تزیین می شد و اهالی منزل از آن لذت می بردند. سال ها گذشت و همه چیز دستخوش تغییر شد.

با گیاه آپارتمانی همیشه گلدار آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروز دیگر کمتر خانه‌ای در مراکز شهر به شکل سنتی دیده می شود. به جای هر خانه قدیمی یک مجتمع بزرگ با چندین طبقه آپارتمان ساخته شده‌اند اما انسان ها هنوز هم عاشق گل و گیاه هستند.

این علاقه وافر در این روزگاران با نگهداری انواع گل و گیاه آپارتمانی میسر خواهد شد. گیاه آپارتمانی همیشه گلدار دسته‌ای از این گیاهان زیباست که در این نوشته با خصوصیات و نحوه نگهداری از آن آشنا خواهید شد.

گیاه آپارتمانی همیشه گلدار چیست و چگونه نگهداری می شود؟

برخی از گیاهان آپارتمانی فاقد گل هستند. البته این مسئله به دلیل عدم زیبایی و کاربرد این دسته از گیاهان نیست. با این وجود دسته‌ای از افراد، عاشق گل ها و گیاهان رنگارنگ هستند. در همین ابتدای نوشته باید بدانید که نگهداری از گیاهان گلدار معمولا سخت‌تر از گیاهانی است که گل ندارند ولی زیبایی آن ها قطعا این زحمات را جبران خواهد کرد.

ممکن است که گیاهی در فصل خاصی از سال گل بدهد و این گل ها کاملا موقتی باشند اما در این نوشته در خصوص گیاهانی که همیشه گلدارند، توضیحاتی ارائه می شود. با خواندن تیترهای زیر تعجب خواهید کرد که تعداد این گل های زیبا کم هم نیست.

اسپاتی فیلوم

در برخی از آپارتمان ها اهالی با کمبود نور مواجه هستند. برای چنین فضاهایی گیاه آپارتمانی همیشه گلدار اسپاتی فیلوم انتخاب مناسبی به نظر می رسد. مراقبت از این گیاه چندان دشوار نیست و برگ های زیبا و براقی که دارد در نور کم نیز طراوت و شادابی خود را حفظ می کند. اسپاتی گل های سفیدرنگی دارد و زمانی که برگ های آن حالت افتاده به خود می گیرند، باید به سرعت آبیاری شود.

آنتوریوم

یک گلدان از آنتوریوم به واسطه گل های بسیار زیبایی که دارد قطعا جلب توجه خواهد کرد. گل های آن قلبی شکل هستند و حالت براقی دارند. این گل برای شکوفه‌دادن به میزان نور متوسط نیاز دارد ولی اگر آن را در نور کم قرار دهید نیز به حیات خود ادامه می دهد. البته نباید انتظار داشته‌باشید که در این شرایط شکوفه دهد.

این گیاه آپارتمانی گلدار سمی است. اگر حیوان خانگی یا کودک خردسال در منزل دارید، باید آن را در محل مناسبی قرار دهید. آنتوریوم گیاه مقاومی به نظر می رسد ولی اگر دچار بیماری، آفت یا قارچ شود، باید در اسرع وقت علت مشکل آن را پیدا و آن را رفع کنید.

ارکیده

فالانوپسیس یکی از انواع بسیار محبوب گل ارکیده است. به دلیل شرایط نگهداری آسان این گل، در دسته گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار قرار می گیرد. جهت کاشت این گیاه باید از یک ظرف شفاف استفاده کنید. به این علت که این گیاه ریشه های هوازی دارد. تنوع رنگی این گل بسیار زیاد است. از این جهت شما قادر هستید آن را با دکور اتاق خود ست کنید یا اینکه اگر این گیاه زیبا را جهت هدیه انتخاب کرده‌اید، بسته به مناسبت ها رنگی زیبا از آن را انتخاب کنید.

بگونیا

بگونیا بسیار پرگل است و انواع مختلفی دارد. این گیاه همیشه گلدار با شرایط آپارتمان‌نشینی سازگاری دارد. اگر به این گیاه علاقه‌مند هستید، آن را بیش از حد آبیاری نکنید. مقدار آب بسیار کم نیز جهت حیات آن کافی به نظر می رسد.

آزالیا

اگر در محل زندگی شما نور زیادی وجود دارد و شاغل نیستند پس آزالیا مناسب شماست. این گیاه آپارتمانی همیشه گلدار به نور زیاد و آبیاری هرروزه نیازمند خواهد بود. در عوض زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و قادر است هوای محیط را به سرعت پاکسازی کند.

بنفشه آفریقایی

این گیاه زیبا در فرم ها و رنگ های مختلفی وجود دارد. گل های آن در تمامی فصول سال شکوفا می شوند و حتی قادر هستید آن را در بالکن منزل نیز قرار دهید. با این حال تلاش کنید از تابش مستقیم نور خورشید در امان بماند. نکته بسیار جالب درباره این گیاه این است که تمامی بخش های آن خوراکی و فاقد سم است. بنابراین اگر حیوان خانگی یا کودک در منزل دارید، با وجود این گیاه زیبا هیچ خطری آنان را تهدید نخواهد کرد.

کرساندرا

خواستگاه این گل کشور هندوستان است. بنابراین در کشور ما شاید به سختی آن را پیدا کنید. با این وجود این گیاه گلدار و زیبا در فضای آپارتمان به خوبی رشد می کند. به این جهت که فضای خنک را ترجیح می دهد. درباره آبیاری آن باید حد تعادل را رعایت کنید. در صورتی که رطوبت خاک این گیاه، افزایش زیادی پیدا کند، موجب پوسیدگی آن خواهد شد.

گاردنیا

یکی دیگر از انواع گیاه آپارتمانی همیشه گلدار گاردنیاست. این گیاه برگ های براقی دارد که همیشه سبز هستند و گل های سفید و خوشبویی نیز دارد که در تمامی فصول سال طراوت خود را حفظ می کنند. با توجه به بوی خوبی که این گیاه دارد، انتخاب مناسبی جهت قرارگیری در اتاق خواب شما است. ضمن اینکه این گیاه همانند اسطوخودوس یا لاوندر، موجب کاهش استرس می شود. این گیاه باید کاملا مرطوب باشد اما هنگام آبیاری نباید آب را روی گل های آن بپاشید.

گل آویز

این گیاه گلدار ساقه‌بلند، به شکل آویزان و رو به پایین رشد می کند. گل های آن به رنگ قرمز و صورتی است و در منزل به آسانی نگهداری می شود. گل آویز به نور زیاد و مستقیم نیاز دارد و تنها زمانی باید به آن آب بدهید که خاکش کاملا خشک شده ‌باشد. اگر احساس کردید که گل های آن دیگر زیبایی سابق را ندارند، از کودهای گیاهی استفاده کنید.

سخن پایانی

وجود گیاهان در فضای کار یا منزل به خصوص از نوع گلدار، زیبایی خاصی به محیط می بخشد و برای خیلی از افراد یکی از فاکتورهای امید به زندگی محسوب می شود. خوشبختانه انواع مختلفی از گیاه آپارتمانی همیشه گلدار وجود دارند که در شرایط آپارتمان همچون نور کم رشد می کنند و در برخی موارد نیاز به آبیاری زیادی نیز ندارند. برخی از این گیاهان علاوه بر زیبایی خواص دیگر همچون بوی آرامش‌بخش نیز دارند و برخی دیگر سمی هستند.

اکثر افراد علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و دلشان می خواهد که از زیبایی این گل ها در منزل خود بهره‌مند شوند. بنابراین یک گلدان گیاه آپارتمانی نیز انتخاب مناسبی جهت هدیه خواهد بود. بابت تهیه انواع هدایا همچون این گیاهان زیبا نگران نباشید. وبسایت ویستور، امکان خرید اینترنتی انواع هدایای مناسبتی را برای شما فراهم کرده ‌است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد