برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی چه باید کرد؟

0

برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی چه باید کرد؟امروزه افراد بسیاری تمایل دارند بعد از روزهای کاری خسته کننده ای که داشته اند، وقتی وارد خانه می شوند طراوت و شادابی را در فضای خانه ببینید. بیشتر مردم زندگی های آپارتمانی را تجربه می کنند به همین دلیل پرورش گل و گیاه آپارتمانی در چنین فضاهایی با دشواری هایی مواجه است.

برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی چه باید کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بعضی از افراد نیز در کنار علاقه شخصی به نگهداری از گل و گیاه، با راه اندازی گلخانه های کوچک آپارتمانی تمایل دارند کسب و کاری را شروع کنند. با این کسب و کار سود خوبی عاید شما می شود. به شرطی که بر ظرایف پرورش و رشد گیاهان اشراف داشته باشید. همچنین اطلاعات کافی درباره انواع گیاهان آپارتمانی و شرایط نگهداری از آنها بدانید.

نگهداری گل و گیاه فراوان در محیط های خشک آپارتمانی که به خوابگاهی برای زندگی مردم تبدیل شده است، طراوت و سرزندگی را با خود به همراه می آورد.

اگر واقعا از آن دسته افرادی هستید که به گل و گیاه علاقه وافری دارید اما در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می دهیم این مقاله را از دست ندهید. امید که مثمر ثمر باشد.

انتخاب فضای مناسب برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی

اولین قدم این است که در فضای خانه یا آپارتمان خود بررسی کنید که چه جایی برای نگهداری و پرورش گیاهان مناسب است؟ اگر می خواهید یک گیاه آپارتمانی نگهداری کنید، باید مدنظر داشته باشید که آن را می خواهید کجا بگذارید.

به عنوان مثال حمام و دستشویی جزء مکان هایی هستند که گیاهان آپارتمانی به آن شادابی و طراوت می بخشد. اما آیا همه گیاهان برای نگهداری در چنین فضایی که مرطوب است و نور کافی ندارد، مناسب است؟ هر گیاهی این امکان را ندارد که در چنین فضاهای بسته ای رشد کند. نور کم و رطوبت بالا باعث می شود که بعضی از گیاهان در این محیط دوام نیاورند.

برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی به این نکته دقت کنید که بعضی از گیاهان برای فضای نشیمن مناسب است و باعث زیباتر و جذاب تر شدن محیط سالن می شود و بعضی دیگر نیز برای اتاق خواب.

آوردن گیاهان زینتی به درون آشپزخانه نیز ایده خوبی است. آویزان کردن گلدان های زینتی سقفی انتخاب خوبی برای این محیط هستند.

حال اگر قصد دارید برای نگهداری و پرورش گل و گیاه زینتی اقدام کنید، ما را تا ادامه مطلب همراهی کنید.

چگونگی نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

اگر شما نیز از افرادی هستید که برای فرار از زندگی های ماشینی به نگهداری گل و گیاه علاقه مند هستید که ساعاتی از روز را با آسودگی خاطر و دور از هیاهوی شهر زندگی کنید، باید با شرایط پرورش گل و گیاه آپارتمانی آشنا باشید. پس در این راستا این گفتار بر آن است اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهد.

·خاک مناسب

یکی از مهم ترین عوامل برای رشد گیاه خاک گلدان است. خاک گلدان بسته به نوع گیاهی که پرورش می دهید، سنگین یا سبک است. به عبارت دیگر بهترین خاک برای گلدان خاکی است که بتواند آب را از خود عبور دهد. برخلاف تصور عموم که خاک گلدان بهتر از خاک باغچه است، باید بگوییم فقط گران تر است و هر خاک مزایای مخصوص به خود را دارد.

اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید خاک گلدان را خودتان تهیه کنید، باید بدانید که مخلوطی از خاک رس، خاک برگ و خاک شن به علاوه کمپوست بهترین خاک گلدان به وجود می آید.

·آبیاری مناسب

خاک گلدان تا جایی که امکان پذیر است همیشه مرطوب باشد اما دقت کنید که خیس نباشد. وقتی خاک گیاهانی که آبدار هستند یا حتی گیاهان ضخیم، خشک باشد، برایشان بهتر است.

اگر خاک گیاه به شدت خشک یا مرطوب باشد، گیاه شروع به خشک شدن و پژمرده شدن می کند.

هنگامی که خاک بی رنگ یا ترک دار می شود، زمان مناسبی برای آبیاری است. حواستان باشد که در آب دادن زیاد افراط نکنید. همان طور که کم آبی باعث افسردگی گیاهان می شود، آبیاری بیش از حد نیز بستر پژمردگی و زرد شدن برگ ها را فراهم می کند.

بعضی از گیاهان مانند گیاهان گلدار نیاز به آب زیاد و بعضی دیگر نیاز به آب کمی دارند. دقت کنید چه نوع گیاهی را پرورش می دهید.

نور مناسب

برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی باید دقت کنید که چه نوری برای کدام گیاه مناسب است. به عنوان مثال بعضی از گیاهان مثل گیاهان آپارتمانی نخلی باید زیر نور مستقیم خورشید باشند بعضی از گیاهان نیز کنار پنجره های جنوبی باید قرار گیرند که نور آفتاب به صورت غیرمستقیم به آنها بخورد. بنابراین گیاهان برای رشد به نور متفاوتی نیاز دارند.

به عنوان مثال گیاهان گلدار بهترین رشد را زمانی دارند که نور نسبتا روشنی دریافت می کنند.

اتاق خواب ها یکی از فضاهای کم نور است و برای گیاهانی که برای زنده ماندن نیاز به نور زیادی ندارند، بسیار مناسب است.

از آنجایی که در زندگی های آپارتمانی معمولا نور بسیار کمیاب است، گیاهی را برای نگهداری انتخاب کنید که سایه دوست است و در خانه ای که نور کافی وجود ندارد، مقاومت دارد.

·دمای مناسب

با توجه به انواع مختلف گیاهان آپارتمانی هر کدام از آنها باید دماهای متفاوتی را تجربه کنند. به عنوان مثال گیاهان زینتی که بومی مناطق گرمسیری مثل سواحل مدیترانه هستند، باید برای رشد و تکثیر چنین آب و هوایی خلق شود.

بعضی از گیاهان نیز وجود دارند که با شرایط آب و هوایی سرد سازگار هستند. اما در کل دمای مناسب برای نگهداری رشد و پرورش گل و گیاه آپارتمانی ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است. گیاهی که دمای هوای ۵ درجه را تحمل می کند، بوکاست.

اگر در پی احداث گلخانه ای هستید، باید بدانید دمای هوا برای گیاهان گلخانه ای را باید طوری تنظیم کرد که همه در یک سطح باشند.

·کوددهی مناسب

باید بدانید هر بار که به گیاهان آب می دهید، مواد مغذش اش خارج می شود. گیاهان نیز مانند هر موجود زنده ای نیاز به تغذیه دارند. تغدیه آنها نیز از کود مناسب نشات می گیرد. املاح، مواد معدنی و ویتامین های موجود در کودها باعث رشد و پرورش گیاه آپارتمانی می شود. پس باید آنها را به طور منظم کوددهی کنید.

برای کوددهی زمانی مناسب است که گیاهان گلدار یا در حال رشد هستند یا هر ماه یک بار است. دقت کنید که قبل از کودهی گیاه را آبیاری کنید چون باعث خشک شدن می شود.

سخن آخر

بعضی از افراد علاقه وافری به نگهداری از گل و گیاه دارند اما با توجه به امکانات کم زندگی های آپارتمانی این امر به آسانی برای آنها میسر نیست. اما اگر فضاهای مناسب را در گوشه گوشه خانه بررسی کنیم، متوجه می شویم با وجود محدودیت هایی که وجود دارد، مانع از رشد و پرورش گل و گیاه آپارتمانی نمی شود.

حال از افرادی هستید که به سختی احساسات خود را بروز می دهند و همیشه به دنبال راهی مستور برای بروز احساس خود هستید، سایت ویستور در این راستا همراه شماست و در کنار هدایای دیگر انواع متنوع و متفاوت از گل ها و گیاهان آپارتمانی را به شما پیشنهاد می دهد. گل موجود زنده و نشانه ارزشمندی است برای شریک احساسی، همسفر یا عزیزان خود که لبخندی از روی رضایت بر لبان آنها بنشانید. پس با ما باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد