انواع گیاه آپارتمانی گران قیمت و نگهداری از آنها

0

انواع گیاه آپارتمانی گران قیمت و نگهداری از آنهاامروزه یکی از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی، گیاهان آپارتمانی هستند. تناسب نوع چیدمان و نوع گیاه یکی از مهمترین فاکتورها هنگام خرید گیاه آپارتمانی است. هر چقدر وسایل دکوراسیون منزل لوکس تر باشد، گیاه آپارتمانی گران قیمت تری پسندیده می شود.

 انواع گیاه آپارتمانی گران قیمت و نگهداری از آنها

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : قیمت هر گیاه آپارتمانی با توجه به زیبایی و نحوه نگهداری متفاوت است. ولی واقعیتی انکار ناپذیر وجود دارد که زیبایی گل ها با قیمت آن ها نسبت مستقیم دارد. در این مقاله با ما همراه باشید که شما را با چند نمونه از بهترین و لوکس ترین گیاهان آپارتمانی و نحوه نگهداری از آنها آشنا کنیم.

ویژگی های گیاه آپارتمانی گران قیمت

گیاهان آپارتمانی لوکس خصوصیت های خاص خود را دارند. این گیاهان معمولا بسیار کمیاب بوده و به راحتی در دسترس نیستند. تکثیر این گیاهان کاری سخت و پر هزینه است. یکی از نکات مثبت این گیاهان، مقاومت و سازگاری آنها با شرایط مختلف است. گیاهانی نظیر سانسوریا، لیندا، یوکا، پپرومیا، پاچیرا و دراسنا از جمله گیاهان گران قیمت به حساب می آیند که روش های نگهداری خاص خود را دارا هستند.

سانسوریا

این گیاه آپارتمانی گران قیمت دارای برگ های سوزنی شکل و همیشه سبز است. بر خلاف اکثر گیاهان آپارتمانی، گیاهی است مقاوم و کم توقع که در شرایط سخت دوام می آورد. اگر نمی خواهید زمان و انرژی زیادی صرف کنید، سانسوریا یکی از بهترین انتخاب هاست.

شرایط نگهداری آن بسیار ساده است. گیاهی است که هم سایه و هم نور کامل را دوست دارد. با کم آبی مشکلی ندارد و آبیاری هر ۱۰ تا ۱۵ روز کفایت می کند. نیازی نیست وقت صرف کنید و برگ های آن را اسپری کنید. سانسوریا را می شود از طرق مختلف نظیر تقسیم ساقه زیرزمینی، جدا کردن پاگیاه یا قلمه برگی تکثیر کرد.

لیندا

نام دیگر این گیاه پافیلی است. شهرت این گیاه به دلیل برگ های باریک و کشیده، مقاوم، ضخیم و آویزان آن است. اگر شرایط نگهداری مناسب باشد ارتفاع آن به ۲ متر هم می رسد. لیندا یکی از ۲۰ گیاه مناسب برای خانواده هایی است که فرزند کوچک دارند یا از حیوان خانگی نگهداری می کنند.

گیاه آپارتمانی گران قیمت لیندا نور را دوست دارد و از اینکه گیاه دیگری روی آن سایه بیاندازد خوشش نمی آید. بنابراین بهتر است در جایی قرار گیرد که نور کامل به آن برسد. آبیاری این گیاه باید هر ۵ تا ۱۵ روز بسته به فصل گرم یا سرد انجام شود. لیندا رطوبت را دوست دارد، بنابراین بهتر است هفته ای یکبار آن را اسپری کنیم. این گیاه به راحتی از طریق کاشت بذر یا ریشه دار کردن جوانه روی ساقه تکثیر می شود.

یوکا

این گیاه آپارتمانی گران قیمت از گونه های درختچه ها است که در شرایط مناسب ارتفاع آن تا ۶ متر می رسد. ولی زمانی که این گیاه در گلدان کاشته می شود رشد ریشه آن محدود شده و ابعاد گیاه کنترل می شود. یوکا دارای برگ های باریک و بلند است و بصورت زاویه دار رشد می کنند.

روش نگهداری آن تفاوت زیادی با دیگر گیاهان آپارتمانی ندارد. یوکا در نور غیر مستقیم به خوبی رشد می کند و بسته به فصل به آبیاری ۳ تا ۷ روز یکبار نیاز دارد. در فصل گرما هر دو هفته یکبار و در فصل سرما هفته ای یکبار باید به آن آب بدهید. برای شاداب نگهداشتن این گیاه بهتر است هفته ای یکبار برگ های آن را اسپری کنید. روش تکثیر این گیاه از طریق جدا کردن پاگیاه، کاشت بذر یا قلمه ساقه انجام می شود.

پپرومیا

نام دیگر این گیاه آپارتمانی گران قیمت قاشقی است. برگ های این گیاه حالت نیمه گوشتی دارند و همیشه سبز هستند. ارتفاع این گیاه در شرایط مناسب به ۲۵ سانتی متر می رسد. پپرومیا در دو گونه ساده و ابلق وجود دارد که نوع ابلق آن دارای لکه های سفید یا کرم رنگ است.

پپرومیا یا قاشقی عاشق مکان های نیم سایه نیم آفتاب است. با توجه به دمای محیط در فصول مختلف، آبیاری آن بهتر است هر ۱۲ تا ۲۰ روز یکبار انجام شود. اگر رطوبت لازم به این گیاه نرسد، به مرور برگ ها شادابی خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است هفته ای یکبار برگ ها را اسپری کنیم. اگر بخواهید این گیاه را تکثیر کنید باید از طریق قلمه ساقه و قلمه برگی این کار را انجام دهید.

پاچیرا

پاچیرا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است که به مناطق شرقی آسیا تعلق دارد. این گیاه به گیاه پول معروف بوده و در برخی از مناطق نماد خوشبختی و ثروت است. به همین دلیل افراد زیادی هستند که با اعتقاد به این موضوع پاچیرا را در خانه خود نگهداری می کنند.

پاچیرا گیاه مقاومی است و به نور غیر مستقیم نیاز دارد. برای شاداب نگه داشتن آن کافیست هفته ای یکبار به آن آب بدهید. فقط در نظر داشته باشید که هنگام آبیاری روی برگ ها و ساقه آن آب نریزد. در غیر اینصورت گیاه می پوسد.

دراسنا

شهرت دراسنا به دلیل برگ های نیزه ای، بلند وهمیشه سبز آن است. این گیاه مقاوم شرایط مختلف را تحمل می کند. دراسنا به درخت اژدها هم معروف است.

درخت اژدها عاشق مکان های پر نور است؛ بنابراین اگر روی برگ های آن لکه های زرد دیدید، گلدان را به جای پرنورتر انتقال دهید. این گیاه آپارتمانی گران قیمت نه تنها به آبیاری هفته ای ۲ بار نیاز دارد بلکه همزمان با آبیاری بهتر است برگ های آن را نیز اسپری کنید. تکثیر دراسنا بسیار ساده است. از طریق قلمه ساقه یا خوابانیدن شاخه گیاه تکثیر می شود.

سخن پایانی

گیاه های آپارتمانی رنگ و بوی زیبایی به فضای خانه ما می بخشند. حال اگر به شرایط نگهداری این گیاهان مخصوصا گیاهان لوکس و گران قیمت بیشتر توجه کنیم، فضای پر طراوت تر و شاداب تری خواهیم داشت. با پرداخت هزینه ای بیشتر، گیاهی زیباتر و مقاومتر داشته باشید.

فروشگاه ویستور گیاهان آپارتمانی گوناگونی در اختیار شما کاربران گرامی گذاشته است. با خرید یک گلدان زیبا خانه خود و دوستان خود را به بهشت تبدیل کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد