آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی

0

در کشور ما علاوه بر داروهای مورد استفاده طبی و مواد آرایشی قابل استفاده روی پوست، مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص بسته بندی می شوند و آب های گازدار باید با یک برند تایید شده وارد بازار شوند. با توجه به اهمیت ثبت برند مواد غذایی، در این مقاله به آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی پرداخته شده است.

آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند در مورد مواد غذایی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر کالاها و خدمات برخوردار است. مهم ترین نکته در مورد ثبت برند مواد غذایی جلب اعتماد مشتری است. محصولات غذایی با سلامت افراد سر و کار دارند، ارائه مواد غذایی با برند خاص، سبب جلب اعتماد مشتری می شود؛ مشتری با خاطری آسوده به تهیه مواد غذایی می پردازد که برای سلامت وی خطری ندارد.

مراحل ثبت برند مواد غذایی و نکات مهم در رابطه با آن، در این مقاله ارایه شده است. اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد چگونگی ثبت برند هستید، مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود.

آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی: نکته بسیار مهم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شرکت های تولید کننده محصولات غذایی، قبل از هر گونه اقدامی نسبت به ثبت برند، نیاز به کسب پروانه تاسیس دارند. پروانه تاسیس سندی است که توسط معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، بعد از ثبت شرکت و برای صدور پروانه بهره برداری صادر می شود. برای ثبت برند مواد غذایی، ارایه پروانه تاسیس ضروری است.

استعلام برند فراموش نشود!

نکته مهم در آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی، استعلام برند انتخابی قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت برند است. تولید مواد غذایی، از صنایع پررونق در هر کشوری است. شلوغی بازار تولید مواد غذایی و تنوع محصولات و تولید کنندگان، تنوع برندها را نیز در پی دارد که ضرورت استعلام برند قبل از ثبت را مشخص می کند.

برای استعلام برند خود می توانید به سامانه مالکیت صنعتی مراجعه کنید. در این سامانه مجموعه ای جامع از برندهای ثبت شده تا به امروز وجود دارد، با مراجعه به این سامانه و پر کردن فرم های مربوط، از تکراری بودن برند خود و یا وجود موارد مشابه اطلاع کسب کنید.

قابل ذکر است که این اطلاع در سامانه مالکیت اداری به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده می شود و نیازمند پرداخت هزینه ای نیست.

این امکان نیز وجود دارد که مدارک شناسایی و هویتی خود را در اختیار مشاوران ثبت فردا قرار داده، تا در مدتی کوتاه به استعلام برند مورد نظر شما در سامانه اداره مالکیت صنعتی بپردازند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی برای ثبت برند:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت برند؛
  • کپی مجوز فعالیت یا جواز کسب؛
  • کپی کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند (این کارت باید به نام متقاضی باشد)؛
  • وکالتنامه در صورتی که پیگیری ثبت به وکیل سپرده شده باشد؛
  • یک نمونه از برند در ابعاد ۱۰×۱۰.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

  • کپی از جواز تاسیس و پروانه بهره برداری شرکت؛
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکت؛
  • کپی کارت بازرگانی که به نام مدیر و یا شرکت باشد؛
  • کپی از آگهی روزنامه رسمی درباره تاسیس شرکت و هر نوع تغییراتی شامل تغییر مدیر عامل و تغییر نام و مدیرعامل شرکت؛
  • ارائه مهر شرکت؛
  • وکالتنامه، در صورتی که پیگیری ثبت برند به وکیل سپرده شده باشد؛
  • یک نمونه از برند در ابعاد ۱۰×۱۰.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

پس از انجام مراحل قبلی شامل تهیه مدارک لازم، استعلام برند و اطمینان از اینکه برند انتخابی شما و یا برندی با محتوای مشابه قبلا ثبت نشده است، برای ثبت برند به سامانه ثبت علائم تجاری مراجعه می شود. در این سامانه وارد بخش  مربوط به اداره مالکیت معنوی شده و از قسمت خدمات الکترونیکی، ثبت اظهار نامه علامت انتخاب می شود.

در این سامانه ابتدا وارد بخش ورود اطلاعات اظهار نامه شده و سپس مراحل تکمیل اظهار نامه را ادامه می دهیم. پس از تکیمل اظهار نامه و آپلود مدارک، اطلاعات وارد شده مرور و در صورت صحیح بودن تایید می گردد. سپس

هزینه ثبت اظهار نامه از طریق اینترنتی پرداخت شده و شماره اظهار نامه و رمز به شماره تلفنی که در هنگام تکمیل اظهار نامه وارد شده است، پیامک می شود.

پس از بررسی اظهار نامه و اطلاعات وارد شده توسط کارشناسان، در صورت تایید تقاضای ثبت متقاضی، به وی اطلاع داده می شود. تا به اینجا تمامی مراحل عنوان شده در بحث آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری انجام شده است؛ اما پس از این مرحله نیاز به مراجعه حضوری به اداره مالکیت صنعتی است. باید اصل مدارک بارگذاری شده و گواهی تایید آنها که از دفتر خانه اسناد رسمی دریافت شده به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود. با تکمیل پرونده در اداره مالکیت معنوی نسبت به چاپ آگهی ثبت برند در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام می شود. اگر بعد از گذشت یک ماه اعتراضی به برند ثبت شده صورت نگرفت، هزینه ثبت برند (حق الثبت) به اداره مالکیت معنوی پرداخت می شود.

سپس آگهی دوم چاپ می شود. در صورتی که پس از ۷ تا ۱۰ روز کاری اعتراضی به بند ثبت شده نبود، با در دست داشتن آگهی ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت ثانویه و روزنامه دوم به اداره ثبت مالکیت صنعتی مراجعه و درخواست سند یا پروانه تصدیق برند داده می شود. نهایتا تا دور روز کاری پروانه صادر و به متقاضی یا موکل قانونی وی اطلاع داده می شود.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت ثبت برند برای مواد غذایی، آموزش جامع ثبت برند مواد غذایی نیز از مباحث ضروری است.  نکته اولیه و مهم در ثبت برند مواد غذایی داشتن پروانه تاسیس و استعلام برند مورد نظر است که باید قبل از هر اقدامی بررسی شود. با مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی و ثبت اظهار نامه نسبت به ثبت برند مود غذایی اقدام می شود. کارشناسان حرفه ای ثبت فردا در تمامی مراحل ثبت برند مواد غذایی همراه شما هستند تابه راحتی تمامی مراحل ثبت برند را پشت سر بگذارید و از داشتن برندی منحصر به فرد لذت ببرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد