۱۰ نکته کلیدی در شستن پرده زبرا

0

۱۰ نکته کلیدی در شستن پرده زبرا : زیبایی، کارآمدی، جنس مناسب و موارد دیگری نظیر این ویژگی ها پرده های زبرا را بین مردم محبوب کرده است. همانطور که می دانید؛ این نوع از پرده جنس سختی دارد. به گونه ای که خم نمی شوند و در صورت خم شدگی به بافت آن ها آسیب می رسد.

۱۰ نکته کلیدی در شستن پرده زبرا

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از این رو شستن پرده زبرا کار آسانی نیست؛ اما ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم که راهکارهایی را به شما ارائه دهیم که بدون هیچ گونه دردسری پرده زبرای خود را تمیز کنید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که در شستشوی این پرده دچار مشکل نشوید.

برای شستن پرده زبرا آن را پایین بیاورید

اگر تمیزی پرده برای شما اهمیت زیادی دارد؛ بهتر است که آن را از محل نصب جدا کنید. بعد از جداکردن پرده آن را در سطح صافی مانند سرامیک قرار دهید. دقت داشته باشید که برای تمیزی بهتر باید سرامیک ها تمیز باشد.

بعد از آن محصولی را با غلظت متوسط تهیه کرده و اسفنج نرم را درون محلول فرو برده و به آهستگی روی سطح پرده بکشید. دقت داشته باشید که محلول نباید آنقدر رقیق باشد که کثیفی از بین نرود. همچنین نباید آنقدر غلیظ باشد که کف های آن روی پرده بماند.

بعد از شستن پرده زبرا آن را از سطح صافی آویزان کنید که به خوبی نور خورشید یا هوای آزاد را برای بهتر خشک شدن دریافت کند. توجه داشته باشید که بعد از آنکه پرده زبرا خشک شد؛ نسبت به نصب آن اقدام کنید.

به صورت هفتگی پرده زبرا را تمیز کنید

برای آنکه پرده زبرای شما همیشه تمیز باشد؛ پیشنهاد می دهیم که آن را به صورت هفتگی تمیز کنید. در شستشوی هفتگی پرده زبرا نیازی به جدا کردن آن ندارید. برای این کار تنها کافی است که دستمال تمیزی را انتخاب کرده و سطح آن را آغشته به شامپو فرش کنید. سپس به آرامی شستن پرده زبرا را انجام دهید.

دقت داشته باشید که اگر قسمتی از پرده شما لک شده است؛ نیازی به تمیز کردن تمامی قسمت های آن نیست. بدین ترتیب فقط سطح لک شده را تمیز کنید. یکی از راه های دیگر شستشوی موثر هفتگی استفاده از بخارشور است. برای این کار باید اجازه دهید که چراغ بخارشور سبز شود. سپس به آرامی از بالا تا پایین سطح پرده را با بخار آب تمیز کنید.

نکته ای در رابطه با زمان شستشوی پرده زبرا

همانطور که زیاد شستن پرده زبرا به بافت آن آسیب می رساند و عمر آن را کاهش می دهد؛ شستن کم پرده نیز سبب آسیب به آن می شود. از این رو بهترین روش پاکیزگی به اندازه و متعادل است. اگر پرده زبرا را کم تر بشویید؛ چربی، گرد و غبار و کثیفی های روزمره بین بافت های آن قرار می گیرد که برای دوام پرده زبرا مناسب نیست.

همچنین اگر برای شستشوی پرده زبرا وسواس به خرج دهید؛ نتیجه ای که مشاهده می کنید؛ آسیب به بافت های آن خواهد بود. از این رو پیشنهاد می دهیم که متناسب با مکان پرده و میزان آلودگی سطح محیط آن هر سه ماه یک بار یا هر شش ماه یک بار پرده زبرا را بشویید. در کنار این شستشو پیشنهاد می دهیم که به صورت هفتگی نیز گرد و غبار را با دستمال مرطوب از سطح پرده پاک کنید.

شستشوی پرده زبرا توری

برای شستشوی پرده زبرا با جنس توری بهتر است که اسفنج نرمی را انتخاب کرده و آن را با استفاده از آب گرم و محلول متوسط بشویید. خوشبختانه به دلیل جنس و ساختار بافت های پرده توری شستن آن برای شما آسان خواهد بود. البته توجه داشته باشید که بافت پرده های توری ظریف است و به راحتی دچار آسیب می شود. از این رو بهتر است که فشار زیادی را به آن وارد نکنید.

شستشوی پرده زبرا آلومینیومی

برای شستن پرده زبرا آلومینیومی باید صبر و حوصله بیشتری پیشه کنید. چرا که شستن آن کمی سخت تر از دیگر پرده ها است. بنابراین ابتدا شستن را از لابه لای کرکره ها شروع کنید. برای این کار دستمال مرطوب و آغشته به محلول تمیز کننده را روی سطح پرده کشیده و سپس برای جلوگیری از ایجاد لکه، با دستمالی خشک سطح پرده را خشک کنید.

شستشوی پرده رومانی

شستشوی پرده رمانی مانند شستن پرده توری است. بدین ترتیب برای شستن پرده زبرا رومانی از اسفنج نرم استفاده کرده و آن را در محلولی با غلظت متوسط فرو ببرید. محلول شما ممکن است که شامپو فرش، مایع ظرف شویی و مواردی از این قبیل باشد.

فراموش نکنید که بعد از اتمام شستشو آن را در معرض هوای آزاد به صورت صاف قرار دهید که بهتر خشک شود. همچنین بعد از خشک شدن کامل پرده آن را مجدد آویزان کنید.

شستشوی پرده های رولر

نکته ای که در رابطه با شستشوی پرده زبرا رولر اهمیت دارد؛ نحوه دستمال کشی آن است. بنابراین توجه داشته باشید که شستن این نوع از پرده زبرا را از پایین به بالا شروع کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است که قسمت های پرده را از یکدیگر جدا کرده و هر یک را در محلول آب گرم مواد شوینده قرار دهید.

شستشوی پرده های پنلی

زدودن گرد و غبار و کثیفی در پرده زبرا پلنی کار سختی نیست. بهترین روش برای شستشوی این نوع از پرده ها استفاده از وکیوم و بخارشور خواهدبود. چنان که با این شیوه پرده مورد نظر شما به راحتی شستشو داده می شود و دچار مشکل نخواهیدشد.

شستشوی پرده های حریر

برای شستن پرده زبرا حریر باید دقت بیشتری داشته باشید. چرا که این پرده ها بسیار حساس هستند و در اثر کمی فشار بیشتر به راحتی دچار آسیب می شوند. به همین دلیل اگر برای شستشو از دستگاه وکیوم استفاده می کنی؛ از مکش کم تر دستگاه بهره ببرید. اما اگر از اسفنج استفاده می کنید؛ این اسفنج باید نرم باشد و آن را با فشار زیادی روی سطح پرده نکشید.

شستشوی پرده کرکره عمودی

برای شستن پرده های کرکره عمودی ابتدا آن ها را پایین آورده و سپس در تشت قرار دهید. نکاتی که برای شستن این پرده باید درنظر بگیرید؛ شامل موارد زیر است:

  • از آب گرم استفاده کنید؛
  • از محلول هایی با غلظت متوسط بهره ببرید؛
  • قبل از خشک شدن و به طور خیس آن ها را آویزان کنید. فراموش نکنید که این کار برای جلوگیری از چروک شدن پرده انجام می شود.

سخن آخر

با توجه به اهمیت شستن پرده زبرا، در این مقاله نکاتی را در رابطه با این پرده و چگونگی شستشوی آن شرح دادیم. همچنین برای ارائه اطلاعات بهتر روش شستشوی هر یک از پرده های زبرا با جنس های مختلف به صورت جداگانه توضیح داده شد.

بنابراین برای افزایش عمر پرده خود نکات گفته شده در رابطه با زمان بندی شستشوی پرده را فراموش نکنید. اما اگر همچنان برای تمیز کردن پرده زبرای خود تردید دارید؛ باید بدانید که امکان استفاده از خدمات خشکشویی واش لین برای شما فراهم است.

چنان که ما با تجربه ای که در زمینه شستن انواع منسوجات داریم؛ پرده زبرای شما را با بهترین روش های ممکن و قیمت مناسب تمیز خواهیم کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد