شستن پرده توری با لباسشویی چگونه است؟

0

شستن پرده توری با لباسشویی چگونه است؟ پرده های توری به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند؛ از گذشته تاکنون نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. این پرده ها به دلیل ضخامت نازک نیز نور را از خود عبور می دهند. با این تفاوت که هنگامی که نور از سطح این پرده ها عبور می کند؛ به دلیل طرح های مختلف آن ها شکست های چشم نوازی را در فضای خانه ایجاد می کند.

شستن پرده توری با لباسشویی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این رابطه بسیاری از افراد می پرسند که برای شستن پرده توری با لباسشویی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ از آنجا که این جنس از پرده ها ضخامت کمی دارند؛ برای زدودن آلودگی از آن ها باید نهایت دقت را داشته باشید. از این رو در این مقاله نکات شستن پرده های توری با ماشین لباسشویی را برای شما ذکر می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شستن پرده توری با لباسشویی

پارچه توری در قالب هر نوع منسوجاتی که استفاده شود؛ نسبت به دیگر پارچه ها آسیب پذیرتر است. از این رو برای آنکه بعد از شستن پرده های توری در ماشین لباسشویی پرده را تمیز و با سلامت کامل دریافت کنید؛ باید نکاتی را حین شستشو رعایت کنید. این نکات به شرح زیر است:

زدودن گرد و غبار قبل از انتقال پرده به ماشین لباسشویی

تمیزی درست پرده تنها شامل انتقال آن به ماشین لباسشویی نمی شود؛ بلکه برای شستن اصولی باید نکات زیادی را رعایت کنیم. یکی از این نکات زدودن گرد و غبار سطحی پرده است. در این روش پرده را در محیط باز چند تکان محکم می دهیم که گرد و غبار آن از بین برود.

لکه گیری قبل از شستن پرده توری با لباسشویی

اگر پرده توری لکه ای دارد؛ بهتر است که قبل از آنکه پرده را در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ آن را لکه گیر ی کنید. این لکه گیری ممکن است که با جوش شیرین، سرکه یا محلول های شیمیایی انجام شود.

البته نکته ای که در هنگام لکه گیری باید رعایت کنید؛ آن است که از محلول هایی با غلظت بالا استفاده نشود. زیرا این محلول ها ممکن است که به رنگ و بافت پارچه آسیب برساند.

تعداد دور ماشین را کم کنید

دور کم ماشین لباسشویی به معنی فشار کم تر به پرده یا لباس است که درون ماشین لباسشویی قرار دارد. از آنجا که پرده توری جنسی ظریف دارد؛ پیشنهاد می دهیم که آن را با تعداد دور کم تر بشویید. چنان که حین شستشو دچار آسیب نشود.

استفاده از محلول های مناسب برای شستن پرده توری با لباسشویی

از سوالات دیگر در رابطه با شستن پرده با لباسشویی باید به چگونگی انتخاب محلول مناسب برای آن اشاره شود. بنابراین باید محلولی را انتخاب کنید که به لطافت پرده شما کمک کند. به طور معمول محلول هایی که غلظت متوسط دارند؛ نه تنها آلودگی را به طور کامل از سطح پرده پاک می کنند؛ بلکه لطافت پرده را نیز افزایش می دهند.

استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی

اگر به دنبال لطافت بیشتر برای پردهای توری خود هستید؛ استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی را فراموش نکنید. چرا که مایع نرم کنده برای شستن پرده توری با لباسشویی گزینه مناسبی به حساب می آید. به طوری که در کنار لطافت پرده بوی مطلوبی را نیز به آن خواهد بخشید.

چگونگی خشک کردن پرده توری بعد از شستن آن در ماشین لباسشویی

بعد از آنکه پرده توری را با دور کم و محلول مناس؛ شستید، نوبت به خشک کردن آن می رسد. اولین نکته برای خشک کردن پرده تور، این است که آن را خیلی زود از لباسشویی خارج کنید. بنابراین بهتر است که بلافاصله بعد از صدای آژیر پایان کار ماشین لباسشویی پرده را با دقت از ماشین درآورید.

نکته جالبی که اطلاع از آن خالی از لطف نیست؛ آن است که قرارگیری پرده در مقابل نور مستقیم خورشید سبب درخشندگی بیشتر پرده توری می شود. از این رو پرده را مقابل نور خورشید قرار دهید؛ اما نباید نور خورشید پرده توری را خشک کند.

بنابراین زمانی که پرده هنوز کمی رطوبت دارد؛ آن را از نور مستقیم خورشید دور کنید. چرا که برای اتوکشی بهتر وجود کمی رطوبت در پرده توری الزامی است.  همانطور که می دانید؛ اتوکشی نیز مرحله ای از خشک کردن بعد از شستن پرده توری در ماشین لباسشویی است. از این رو در ادامه توضیحاتی را در رابطه با نحوه اتوکشی ارائه می دهیم.

نحوه اتوکشی بعد از شستن پرده توری در ماشین لباسشویی

ابتدا درجه اتو را کم کنید؛ چرا که پرده توری ضخامت و استقامت کم تری نسبت به دیگر پرده ها دارد. سپس با یک دست پرده را کمی بکشید و با دست دیگر اتو را هدایت کنید. دقت داشته باشید که حتی بعد از اتمام اتوکشی نیز رطوبت پرده باید حفظ شود. زیرا این موضوع به ایستایی بهتر آن بعد از نصب کمک می کند.

سخن آخر

با اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد؛ اکنون امکان شستن پرده توری با لباسشویی را با خیالی آسوده دارید. نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم؛ شامل زدودن گرد و غبار قبل از شستن پرده های توری، چگونگی لکه گیری پرده توری، تعداد کم دور ماشین، استفاده از محلول های مناسب برای شستن پرده های توری، استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی و در نهایت نحوه خشک کردن پرده است.

اما علاوه بر این روش شستشو امکان انتخاب روش بهتر و آسان تری نیز برای شما فراهم است. به طوری که با سپردن پرده توری به خشکشویی نسبت به تمیزی و عدم بروز مشکل اطمینان حاصل خواهیدکرد.

در این رابطه باید بدانید که خشکشویی واش لین با دستگاه های تخصصی، کارکنان حرفه ای و محلول های ویژه به بهترین نحو ممکن پرده توری شما را شستشو می دهد. همچنین ما به عنوان یکی از معتبرترین مراکز معتبر خشکشویی منسوجات شما را از درب منزل تحویل گرفته و بعد از انجام خدمات لازم آن ها را درب منزل به شما تحویل می دهیم.

از این رو اگر شستن پرده توری با ماشین لباسشویی برای شما سخت است؛ پرده خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد