چگونه ثبت برند محصولات نساجی را دنبال کنیم؟

0

چگونه ثبت برند محصولات نساجی را دنبال کنیم؟ امروزه صنعت نساجی و تولید پارچه به دلیل بازارهای مد و پوشاک، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. به گونه ای که شاهد تنوع بسیاری در برند این کالاها هستیم. با ثبت برند محصولات نساجی، تولیدکنندگان لباس های باکیفیت و مرغوب را به مشتریان خود ارائه خواهند کرد.

چگونه ثبت برند محصولات نساجی را دنبال کنیم؟

به گزارش اینتزنتی مجله دکوکده : اگر شما جز افرادی هستید که قصد دارید کسب و کار خود را به صورت قانونی درآورید و با ثبت برند مخصوص محصولات نساجی در این حیطه به شهرت و محبوبیت برسید؛ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. به طوری که شما را با چگونگی روند ثبت برند این محصولات آشنا کنیم.

انتخاب نام مناسب در ثبت برند محصولات نساجی چه تاثیری دارد؟

ثبت برند از جمله اموری است که روندی اداری دارد و باید در سایت اداره مالکیت معنوی صورت گیرد. برند یا علامت تجاری به نام یا علائمی گفته می شود که نشان دهنده هویت محصول و خدمات ارائه شده افراد است.

یکی از مهم ترین و اولین اقداماتی که باید جهت ثبت برند صورت گیرد؛ انتخاب نام مناسب برای آن است. نام برند یا به صورت حروف انتخاب می شود یا با علائم و نشانه ها طراحی خواهد شد. برندی که نام مناسب نداشته باشد؛ هویت و نوع خدمات محصول را به خوبی نشان نمی دهد. بنابراین هیچ گونه تاثیری در جذب مخاطب نخواهد گذاشت. به همین دلیل در انتخاب نام باید نکات بسیاری را رعایت کرد که در ادامه آن ها را عنوان می کنیم.

  • نامی که برای ثبت برند انتخاب می شود؛ نباید با مقررات موجود در جامعه در تضاد باشد. در این صورت از نظر قانونی ثبت آن صورت نخواهد گرفت.
  • نام برند نشان دهنده هویت آن است. بنابراین طرح های خلاقانه و در عین حال ساده، دید مناسبی را در مخاطب ایجاد خواهد کرد.
  • در ثبت برند کالاهای نساجی نباید به طور عام از اسامی استفاده کرد. به عنوان نمونه انتخاب گذاشتن پارچه روی برند به هیچ عنوان درست نیست و در ابتدای امر رد خواهد شد.
  • از آنجایی که انتخاب نام برند در ثبت آن تاثیرگذار است؛ استفاده از نمادهای شناخته شده، نماد پرچم، نشان سلطنتی و هر نماد سازمان دیگر نیز برای نام برند پذیرفته نیست.

چگونه ثبت برند محصولات نساجی انجام می شود؟

جهت ثبت برند کالاهای نساجی در ابتدا باید هزینه های آن را مد نظر قرار دهید. البته لازم به ذکر است که این هزینه ها مقادیری ناچیز هستند و در هر مرحله از ثبت علامت تجاری میزان مشخصی از آن ها دریافت خواهد شد. این هزینه ها شامل هزینه ثبت اظهارنامه، هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی در دو نوبت و هزینه ثبت برند محصولات نساجی می شوند.

بنابراین بهتر است که جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ریز هزینه های این کار به سایت ثبت فردا مراجعه کنید و با مشاورین  حقوقی و کارآزموده این سایت مشورت های لازم را در این خصوص انجام دهید. درواقع بدون پرداخت هزینه ها ثبت برند انجام نمی شود.

مراحل ثبت برند برای محصولات نساجی

برای انجام مراحل بعدی در ابتدا باید به سایت مالکیت معنوی که زیر نظر اداره اسناد ثبتی است؛ مراجعه کنید و استعلام لازم را در خصوص نام برند انتخابی خود انجام دهید. این مرحله جهت اطمینان از تکراری نبودن نام برند ضروری است.

در مرحله بعدی با ورود به سایت مالکیت معنوی، اظهارنامه ثبت برند در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید اطلاعات هویتی خود و برند را در آن وارد کرده و در قسمتی که مربوط به ارائه مدارک است؛ اسکن های لازم را ضمیمه کنید.

بعد از پرداخت هزینه اظهارنامه در صورت عدم مشکل در مشخصات و مدارک، از سوی کارشناسان حقوقی شماره اظهارنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در مراحل بعدی اقدامات لازم را انجام دهید.

کارشناسان از این طریق ابلاغیه ای را به شما صادر می کنند و خواهان حضور شما در اداره ثبت اسناد رسمی خواهند شد. در این مرحله باید در روزنامه رسمی کشور آگهی ثبت نام برند محصول خود را انتشار دهید. این آگهی در دو نوبت و به فاصله سی روزه انجام می شود که در هر نوبت هزینه های مجزایی از افراد درخواست خواهد شد.

بعد از انتشار این آگهی باید کلیه مدارک اصلی و نسخه ای از اظهار نامه و آگهی انتشار در روزنامه را به اداره اسناد رسمی ارائه دهید که سند و گواهی نامه ثبت برند محصولات نساجی برای شما صادر شود.

در چه مرحله ای باید مدارک ثبت برند کالاهای نساجی را ارائه کرد؟

ارائه مدارک در ابتدا باید در سایت و به صورت آنلاین انجام شود. این مدارک شامل کپی شناسنامه و کارت ملی فرد حقیقی یا وکالتنامه نماینده قانونی او ، اسکن کارت بازرگانی در صورت وجود حروف لاتین در نام برند، کپی از نمونه های گرافیکی طراحی برند در اندازه ۱۰ در ۱۰ سانتی متر، کپی از مجوز فعالیت، رسید مربوط به پرداخت هزینه ها و غیر می شود.

اگر شخص فردی حقوقی باشد؛ باید اطلاعات هویتی افرادی که حق امضا دارند یا وکلای آن ها نیز ارائه شود. همچنین کپی از انتشار آگهی در روزنامه باید در این مدارک وجود داشته باشد. در ابتدا این مدارک به صورت اینترنتی در سایت ضمیمه می شوند و با بررسی آن ها توسط کارشناسان حقوقی، در مراحل انتهایی اصل مدارک درخواست خواهد شد که کپی برابر اصل شوند. با تشخیص کارشناسان و عدم مغایرت مدارک با اطلاعات هویتی شخص، رای جهت ثبت برند صادر خواهد شد.

همچنین باید بدانید که یکی از روش های بسیار مناسب جهت اطلاع از روند ثبت برند یا علامت تجاری محصولات نساجی مشاوره با کارشناسان حقوقی است. به طوری که در سایت ثبت فردا که یکی از معتبرترین سایت های کشور است، مشاوران و وکلای کارآزموده و ماهری به فعالیت مشغول هستند که راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما ارائه خواهند داد.

در نتیجه

در این مقاله در رابطه با چگونگی ثبت برند محصولات نساجی، مزایا و نحوه انتخاب نام برند جهت ثبت اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده شد. به طوری که با دیدی باز، ثبت برند مخصوص خود را انجام دهید. همچنین دانستید که ثبت علامت تجاری مراحل اداری متعددی دارد که امروزه بیشتر آن ها به صورت اینترنتی انجام می شود که راحتی افراد را در پی دارد.

در نهایت نیز اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ باید بدانید که مشاوران ثبت فردا در تمام ساعات روز در حال خدمت رسانی هستند. بنابراین با کارشناسان سایت ما ارتباط برقرار کرده و ثبت برند خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد